Butoanele din lift și parcurile dintre blocuri – zone cu mare potențial de încărcare virală. Vlad Mixich: Imaginea mămicii care dezinfectează totul, motiv de bancuri până acum, este astăzi o recomandare

5.541 de vizualizări
Foto: Arhiva personala
Copiii sunt, începând de astăzi, integral în grija familiei. Care sunt zonele cu cele mai mari riscuri de infectare în care copiii și părinții bine intenționați pot ajunge din neștiință, și ce măsuri de precauție trebuie să ia, după ce școlile și grădinițele au fost închise din cauza COVID-19? Edupedu.ro a discutat cu Vlad Mixich, expert numit de Parlamentul European în conducerea Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, despre măsurile de prevenție pe care părinții trebuie să le aplice, în contextul răspândirii noului coronavirus.

Școlile și grădinițele sunt închise începând de astăzi și până cel puțin pe 22 martie, iar universitățile și-au suspendat cursurile față în față până pe 31 martie. Decizia privind universitățile a fost luată de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență astăzi, 11 martie, când România a înregistrat 37 de cazuri confirmate de coronavirus.

Este important ce fac părinții cu copiii, în perioada în care școlile sunt închise, a declarat Vlad Mixich, pentru Edupedu.ro. “Orice suprafață atinsă dintr-un spațiu public poate să fie un izvor de transmitere [a virusului – n.red.], mai ales dacă acea suprafață este într-un spațiu public unde circulă multă lume. (…) Butoanele din lift reprezintă una dintre zonele cu cel mai mare potențial de încărcare virală“, a atras Mixich atenția.

Întrebat ce fel de produse pot folosi părinții pentru a dezinfecta clanța ușii de la intrare, întrerupătorul pe care îl atinge imediat ce intră în casă și orice alt obiect, Vlad Mixich a declarat că “orice produs care are cel puțin 60% concentrație de alcool este util“.

Sfaturi către părinți pentru protejarea copiilor de noul coronavirus

Declarațiile lui Vlad Mixich, expert numit de Parlamentul European în conducerea Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, pentru Edupedu.ro:

  • “Acum este important ce fac părinții cu copiii, în perioada în care școlile sunt închise. Al doilea moment în care copiii și părinții iau contact fizic cel mai frecvent este în weekend. Cum cursurile au fost suspendate, acum acest tip de comportament se prelungește pe toată săptămâna.
  • De aceea este important să se evite mersul în spații publice, mall-uri, cinematografe, teatre, și este de dorit, dacă se poate, daca există o curticică, copiii să se joace în acea curte.
  • Deci trebuie evitat locul de joacă, trebuie evitate parcurile dintre blocuri. Orice suprafață atinsă dintr-un spațiu public poate să fie un izvor de transmitere [a virusului – n.red.], mai ales dacă acea suprafață este într-un spațiu public unde circulă multă lume.
  • Celebra imagine a mămicii care dezinfectează totul, înainte ca copilul să pună mâna pe ceva, care până acum era motiv de bancuri, acum nu mai este ridicolă, ci este o recomandare. O astfel de mămică acum este o mamică precaută și e bine să fie precaută.
  • Nu uitați că genul acesta de măsuri este important. Aceste măsuri sunt cea mai importantă modalitate de evitare a epidemiei și asta am văzut în alte țări. Deci nu e vorba de exagerări ridicole, nici de panică, ci pur și simplu organizare și precauție, care ne ajută să reducem numărul viitor de infecții în România.
  • Butoanele din lift reprezintă una dintre zonele cu cel mai mare potențial de încărcare virală.
  • Orice produs care are cel puțin 60% concentrație de alcool este util.”
De ce s-au închis grădinițele și școlile? Vlad Mixich, pentru Edupedu.ro:
  • “Ce este cel mai important pentru noi toți este să înțelegem: de ce stăm acasă cu copiii?
  • Din experiența altor țări care au trecut printr-un număr mai mare de cazuri, uitându-ne comparativ, țările care au reușit să țină epidemia sub control sunt cele care au introdus foarte devreme, adică atunci când încă nu aveau număr mare de cazuri, măsuri stricte de distanțare socială.
  • Ce înseamnă distanțarea socială și de ce este nevoie de ea?
  • Virusul acesta este foarte lipicios prin contact cu suprafețe atinse de alți oameni care au fost infectați. Este foarte greu să eviți să pui mâna pe suprafețe și după aceea să te controlezi să pui mâna la gură și la nas, gest care transmite virusul.
  • Și atunci o măsură pentru limitarea transmiterii virusului este scăderea circulației oamenilor în societate. Există modele epidemiologice și știm că copiii au, evident, cele mai multe contacte fizice la școală în timpul săptămânii și părinții la locul de muncă.
  • Deci, paradoxal, nu cum s-ar aștepta mulți: nu în tren, nu în metrou sau pe stradă. Dacă treceți pur și simplu pe stradă pe lângă un străin infectat cu coronavirus și acel străin nu tușește sau strănută în direcția dvs, atunci probabilitatea de a lua virusul este aproape 0.
  • Dar dacă la școală sau la serviciu puneți mâna pe clanța unei uși atinse de un om care a tușit și a pus palma în care a tușit sau strănutat pe acea clanță, deci dacă după ce atingeți clanța vă frecați la ochi sau la buză, probabilitatea să luați virusul e mare.”
La ce anume să fie atenți părinții, în această perioadă?
  • “Cazurile la copii sunt, în covârșitoarea lor majoritate, ușoare sau moderate.
  • De ce este, însă, important să avem grijă ca copiii să nu intre în contact cu astfel de zone cu potențial viral?
  • Pentru că orice copil care ia această infecție o va transmite tuturor membrilor familiei, șansele sunt aproape de 100%. Mai ales dacă copiii sunt mici, e puțin probabil să nu îți strănute copilul în față, să nu ducă mâna la gură și apoi să pună mâna pe fața ta, ca părinte.
  • Altfel, deja toate recomandările reprezintă un efort comportamental din partea noastră, unul conștient, care nu e de neglijat, dar care poate să ajute foarte mult.”
Ce se întâmplă cu oamenii pe care îi vedem seara la Nădlac, care au fugit în momentul în care Italia s-a închis?
  • “Acei oameni trebuie să fie conștienți că dacă nu au ascultat indicațiile autorităților italiene de a rămâne în casă și au venit înspre România, atunci odată cu intrarea în țară trebuie să asculte indicațiile autorităților române: să intre în carantină, iar asta nu înseamnă că pot să circule de la Nădlac până la Iași, mergând liber prin benzinării.
  • Pompele de la benzină sunt o altă suprafață cu încărcătură virală mare.
  • El trebuie să respecte regulile țării, pentru că respectând regulile își protejează apropiații, familia și țara.
  • Anxietatea este crescută, tocmai de aceea trebuie să facem totul să evităm panica. Și pe rețelele de socializare circulă tot felul de critici, de tipul: de ce glumim? Este foarte bine că se glumește, asta reduce anxietatea, dar aceste glume trebuie însoțite de toate comportamentele preventive și de respectarea tuturor regulilor”.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Meseria de profesor, din ce în ce mai puțin atractivă chiar și în statele europene dezvoltate. Într-o criză de profesori, în Franța Senatul a lansat un raport care analizează perspectivele europene / Printre concluzii, faptul că măririle salariale nu sunt de ajuns

În contextul în care autoritățile din Franța și-au dat seama că din ce în ce mai puțini tineri doresc să intre în învățământ, Senatul francez a publicat luna aceasta un…
Vezi articolul

Ce face Spania, a doua țară din UE, după România, cu cei mai mulți tineri care au părăsit educația înainte de vreme, pentru a combate fenomenul: Plan de acțiune sistematică în 44 de măsuri, de la harta detaliată a școlilor vulnerabile la timp extins de învățare sau reducerea numărului de repetenți

Spania, a doua țară din UE, după România, din punct de vedere al numărului mare de tineri care au renunțat la școală înainte de vreme, a întocmit cu sprijin internațional…
Vezi articolul

Primul studiu major privind abilitățile socio-emoționale ale elevilor: Creativitatea și curiozitatea scad pe măsură ce trec anii de școală, cu diferențe mari între percepțiile fetelor și ale băieților / Ce influențează rezultatele învățării

Copiii cu vârste mai mici manifestă abilități sociale și emoționale mai puternice decât cei ajunși la vârsta de 15 ani. Între fete și băieți se resimt diferențe considerabile în privința…
Vezi articolul