Cine sunt specialiștii care stabilesc noile planuri-cadru pentru primar, gimnaziu și liceu. Ioan Aurel Pop, Mariana Moarcăș, Dragoș Iliescu, Daniel David, Marius Andruh, printre cei care decid materiile pe care le vor studia elevii

13.601 de vizualizări
începerea școlii, predare bilingvă
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației a stabilit cine sunt profesorii care vor valida noile planuri-cadru pentru învățământul primar, gimnazial, liceal și profesional. Ordinul semnat de Monica Anisie a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial, după ce anul trecut ministrul Educației anunța că în ianuarie 2020 vom avea în dezbatere publică chiar rezultatele acestei comisii, adică noile planuri-cadru, ca urmare a promulgării legii care taie numărul de ore de școală în preuniversitar. Printre cei care vor decide ce materii rămân și câte ore pe săptămână vor fi alocate fiecărei discipline se numără Ioan Aurel Pop – președintele Academiei Române, Mariana Moarcăș – Banca Mondială, Dragoș Iliescu, Daniel David, Șerban Iosifescu și Marius Andruh.

Monitorul Oficial a publicat astăzi, 26 februarie, Ordinul care conține componența Comisiei de validare a planurilor-cadru pentru învățământul primar, gimnazial, liceal și profesional.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, anunța că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020. O lună mai târziu, ministerul a aprobat abia componența comisiei care va stabili aceste planuri-cadru.

Comisia de validare a noilor planuri-cadru pentru preuniversitar / Sursa: Monitorul Oficial

Grupul de lucru care va elabora noul plan-cadru pentru învățământul primar:
Grupul de lucru pentru noul plan cadru pentru invatamantul primar / Foto: Monitorul Oficial
Grupurile de lucru care vor elabora noul plan-cadru pentru gimnaziu și noul plan-cadru pentru liceu – filiera teoretică:
Foto: Monitorul Oficial
Grupurile de lucru care vor elabora noile planuri-cadru pentru liceu – filiera tehnologică și filiera vocațională:
Foto: Monitorul Oficial
Monica Anisie, noiembrie 2019: Noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie 2020

Componența comisiilor care vor stabili noile-planuri cadru este stabilită în februarie, în contextul în care ministrul promitea că vom avea rezultatul acestor comisii încă din ianuarie.

Pe 21 noiembrie 2019, ministrul Monica Anisie anunța la Realitatea TV că “în ianuarie putem să vedem primii pași de consultare publică pentru planurile-cadru” noi, conforme legii care a redus numărul de ore de școală.

“Există deja o lege. Legea este lege și trebuie aplicată. Ea scade numărul de ore. Trebuie să aplicăm legea, de aceea am anunțat deja că trebuie, prin consultare publică, să realizăm noile planuri-cadru. Stabilim disciplinele și numărul de ore și după aceea stabilim grupurile de lucru pentru noile programe”, a declarat Anisie.

  • Legea care prevede, începând cu anul școlar următor, 20 de ore/săptămână în medie pentru clasele I-IV, 25 de ore săptămânal pentru elevii de gimnaziu și 30 pentru liceu, ceea ce înseamnă reduceri de până la 9 ore/săptămână la gimnaziu, a fost promulgată pe 18 noiembrie de președintele Klaus Iohannis.

Planul-cadru, generic, este documentul care conține numele materiilor pe care le studiază elevii în fiecare clasă, precum și numărul de ore care îi este repartizat fiecărei materii.

“Legea prevede că trebuie să reducem și numărul de ore. Dar nu poți să lași, de exemplu, 3 ore la Limba română și o programă construită pentru 5 ore. De aceea trebuie corelate între ele numărul de ore și programa”, a continuat ministrul Educației, în noiembrie 2019.

De atunci și până astăzi, 21 februarie 2020, Ministerul Educației condus de Monica Anisie nu a pus în dezbatere publică niciun plan-cadru sau curriculum școlar.
Răzgândirile Monicăi Anisie cu privire la noile planuri-cadru: E vorba de tăiat discipline / Nu trebuie neapărat să renunțăm la discipline
Foto: Colaj Europa FM

Amintim că la scurt timp după ce a preluat mandatul de ministru, Monica Anisie a declarat la Europa FM că legea care mișcorează cu 5 numărul de ore la gimnaziu și care tocmai fusese aprobată de Parlament va conduce la realizarea unui nou plan-cadru și va însemna tăieri de discipline.

E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, a declarat Monica Anisie, pe 12 noiembrie, într-un interviu acordat Europa FM.

Noile planuri-cadru trebuie “să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce, nu din perspectiva a ceea ce profesorul ar trebui să aibă“, a adăugat atunci ministrul, precizând: “să știți că ne gândim și la profesorii care vor rămâne fără catedră, dacă nu mai există disciplina respectivă în planul-cadru“.

Doar o zi mai târziu, același ministru Monica Anisie a revenit asupra propriei declarații și a spus că „nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare”.

Citește și:

 


3 comments
  1. Asa am ajuns sa avem continuturi de clasa a 4 a introduse la clasa a doua, programe încurcate si ingreunate, facute de exact cine nu preda la clasă!
    Mi e scarba ca trebuie sa ma supun la ce decid acesti experti care nu ne reprezintă!!

  2. Ce cauta Banca Mondiala,UNICEF etc in aceasta comisie? Trebuia sa fie alcatuita din profesori si elevi de gimnaziu pt gimnaziu si de liceu pt liceal…O nebunie,jumatate, cel putin, nu stiu despre ce vorbesc…

  3. Comisie mare, dar prea putini “efectiv purtatori de catalog” cei care cunosc cu adevarat problemele legate de invatamant , nevoile scolii,cerintele societatii legate de scoala. Multi sunt directori , secretari de stat , etc de prin anii 80. Stiu ca pe timpurile vechi pentru asemenea proiecte se solicitau pareri “de jos ,din popor” pareri din care se selectau cele care erau pertinente. Asa s-a ajuns la o constructie scolara solida. Dupa revolutie cei mai multi ministri i-a avut EDUCATIA si fiecare a vrut sa schimbe ceva ,sa puna ceva “a lui”.
    Ce bine era sa fie scos ceea ce era cu adevarat nociv pentru invatamant, ceea ce nu mai corespundea noului concept de societate si sa fi pastrat ce era bun . Aproape niciodata nu s-a tinut cont de parerea celor “prosti da multi” si am ajuns aici…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii care învață în altă localitate decât în cea de domiciliu nu mai au transport gratuit, ci doar decont, și nu mai primesc nici suma forfetară abia introdusă de Ministerul Educației, decât cu o condiție, potrivit proiectului Deca al Legii Educației

Elevii care sunt nevoiți să facă naveta la școală pentru că învață în altă localitate decât cea de domiciliu nu vor mai beneficia de transport gratuit, ci ar putea să…
Vezi articolul

Pentru predarea online în universități, e nevoie mai întâi de modificarea legislației primare și de introducerea unor standarde de calitate – Sorin Cîmpeanu / Statul oferă finanțare doar pentru învățământul cu frecvență

Pentru ca forma de învățământ online să poată fi introdusă în afara stării de urgență, această formă trebuie introdusă mai întâi în legislația primară, după care trebuie introduse standarde, a…
Vezi articolul

Proiect susținut de Adservio

Clara Petcu, părintele unui copil de clasa a II-a, despre cum și la ce folosește catalogul electronic: E o comunicare discretă, aflu imediat ce se întâmplă cu situația școlară a fiului meu și pot da mesaje învățătorului / Director: Digitalizarea e o obligație față de viitorul copiilor noștri

“Mi se pare foarte faină experiența, în primul rând, și în al doilea rând foarte rapidă transmiterea informației”, spune Clara Petcu, mama unui elev din clasa a II-a de la…
Vezi articolul

Soluții pentru violența școlară: Ministerul Educației și cel al Familiei propun o “abordare multidisciplinară și interinstituțională” în astfel de cazuri. Printre măsurile luate în calcul, în situații de agresiune asupra copiilor – “încurajarea colaborării la nivel local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție” 

“Încurajarea colaborării la nivel județean și local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție instituțională” sunt primele lucruri pentru care ministrul Educației, Ligia Deca, și ministrul Familiei, Gabriela Firea, precum și…
Vezi articolul