Copiii mei, unii de 11 ani, clasa a V-a, nu citesc, nu calculează, scriu greu de mână. Ei sigur ar fi rămas repetenți în clasele 1-4, scrie Cristiana Ionescu, EDULIER

7.641 de vizualizări
FOTO: Cristiana Ionescu
Una dintre reacțiile marcante la declarațiile ministrului Educației, despre repetenția de la clasa I, este cea a Cristianei Ionescu, fondatoarea Asociației EDULIER. Cristiana scrie, într-o postare pe contul său de Facebook, citată inițial de adevărul.ro, că cei mai mulți dintre copiii cu Tulburări specifice de învățare (TSI) – Dislexie, ar fi victimele unei asemenea măsuri.
FOTO: Facebook.com

Copiii mei, unii de 11 ani, clasa a 5-a, nu citesc, nu calculează, scriu greu de mână! Ei sigur erau printre victimele care ar fi rămas repetenți în clasele 1-4. Pentru că TSI (dislexia) este un tabu, o nebuloasă, o necunoscută în școală. Și apoi vrem olimpiade și ”comper” la 6 ani și alte abureli. Eu vă spun așa – pe mine, olimpică la 8 materii, în toată viața mea, nu m-a întrebat nimeni dacă am fost la vreuna. El, fiul meu, student la Universitatea din Manchester, nu a fost în viața lui la o olimpiadă! Și atunci, să ne întrebăm, ce este educația? Care este scopul ei? Eu spun: copil autonom, independent și fericit!”, a scris Cristiana Ionescu.

Reacția vine după ce Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat despre copiii din învățământul primar că, ”din păcate, este o prevedere legală, până în clasa a III-a nu îi pot lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect, pentru că iată unde suntem”. Citește declarațiile integrale făcute de Ecaterina Andronescu.

Ce înseamnă și care sunt TSI – CENTRUL EDULIER

  1. Dislexia, Discalculia și Disgrafia (Tulburările specific de învățare- TSI) NU sunt o boală!
  2. Dislexia este o tulburare de învățare care poate fi ameliorată cu ajutorul unor terapii specifice. Dislexia nu se poate ”vindeca”, dar o persoană cu dislexie poate duce o viață normală dacă învață anumite ”trucuri”.
  3. Dislexia nu înseamnă doar dificultate la citit. Persoana dislexică poate avea dificultăți și la calculat, scris, reținut informații, pronunțat corect anumite cuvinte. Ce puteți face? Puteți avea un pic mai multă răbdare cu persoana din fața voastră.
  4. Dislexia a fost descoperită în 1887 de către doctorul Rudolf Berlin (1833-1897).
  5. Cauzele apariției dislexiei sunt de cele mai multe ori genetice.
  6. 3 din 20 copii din ciclul primar prezintă semnele TSI-dislexiei În România însă nu există un program național de informare asupra acestei tulburări, iar în București sunt diagnosticați doar 6000 de copii din 11000 de copii estimați.
  7. Probleme specifice pe care copiii dislexici le confruntă: găsirea cuvintelor potrivite, dificultăți în organizarea ideilor, folosirea punctuației corecte în scris, ordinea corectă a literelor sau a cifrelor, capacitatea de a rămâne concentrați, să fie punctuali etc.
  8. Persoanele care au dislexie însă sunt foarte buni la a vedea într-o situație imaginea de ansamblu și să gândească în afara tiparelor și din perspective diferite. Au o vedere mai bună în spațiu, sunt mai creativi, recunosc mai ușor anumite tipare.
  9. Persoane celebre care au sau au avut dislexie: Steve Jobs – creatorul Apple, Richard Branson – fondatorul Virgin Group, Richard Rogers – arhitect, Benjamin Zephaniah – poet, scriitor și muzician, actorii Whoopi Goldberg, Keira Knightley, Orlando Bloom sau omul de știință Christopher Tonkin.
  10. Sunt câteva metode de învățare care funcționează mai bine pentru persoanele cu dislexie: tehnica pașilor mici, structurarea logică, strategii de învățare, tipare fonice.

Semnele dislexiei, discalculiei, disgrafiei și mituri demontate despre copiii cu TSI

  • Cine este Cristiana Ionescu

Fondatorul Asociației EDULIER, și al centrului Edulier. Îi ajută pe copiii cu dificultăți de învățare – scris, citit, calculat, memorat – să își atingă potențialul în educație, prin oferirea accesului la evaluare de specialitate, învățare personalizată și servicii de suport.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Teach for Romania

Îi întrebăm pe toți elevii cum se simt, înainte de fiecare oră, așa îi descoperim pe cei care au probleme, spune Greta Predoi, directoarea unei școli din programul Teach for Romania, susținut de UiPath Foundation. Raluca Negulescu Balaci: Când investești într-un profesor, investești într-o comunitate

„Nu începem ora până nu îi întrebăm pe toți (elevii -n.red) cum se simt, dacă sunt bine, dacă sunt pregătiți pentru oră, dacă au anumite sentimente. (…) Așa descoperim copiii…
Vezi articolul

Când apelez la profesorul consilier școlar, psihoterapeut sau psihiatru? Mircea Miclea: Dacă vrei să rezolvi o problemă a unui copil, trebuie să implici toți oamenii care ar putea să îl schimbe. Prezența părinților este esențială

Când apelez la profesorul consilier școlar, psihoterapeut sau psihiatru pentru problema unui elev? „Primul nivel sunt probleme pe care le pot rezolva profesorii la clasă, al doilea nivel sunt problemele…
Vezi articolul