DOCUMENT Reducerea numărului de ore de școală, prevăzută de Legea 221 – discuție amânată de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”

Reducerea numărului de ore din învățământul preuniversitar, prevăzută de Legea 221/2019 și obligatorie din anul școlar 2020-2021, va fi dezbătută de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”. Mesajul apare într-un răspuns al consilierului pe Educație de la Cotroceni către Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

FSLI a trimis pe 11 martie 2020, în ziua închiderii școlilor din cauza epidemiei COVID-19, o adresă la Administrația Prezidențială prin care solicita organizarea unei dezbateri în cadrul proiectului România Educată despre efectele Legii 221/2019, potrivit Administrației Prezidențiale. Această lege modifică, printre altele, articolul 66 din Legea educației și prevede că „începând cu anul școlar următor numărul de ore se va reduce după cum urmează:

  • 20 de ore/săptămână în medie pentru clasele I-IV,
  • 25 de ore săptămânal pentru elevii de gimnaziu
  • 30 de ore pe sptămână pentru liceu

Asta înseamnă înseamnă reduceri de până la 9 ore/săptămână la gimnaziu, de exemplu. Actul normativ a fost promulgat pe 18 noiembrie de președintele Klaus Iohannis.

Răspunsul Administrației Prezidențiale către FSLI:

La acest moment ne aflăm într-o situație excepțională, fiind decretată stare de urgență, cu restricții semnificative privind deplasările și activitățile care implică mai multe persoane. Totodată, cursurile au fost suspendate până pe 31 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade. Astfel, prioritățile și provocările pe termen scurt ale sistemului de educație au fost modificate în concordanță cu impactul pandemiei de COVID-19 și pentru a proteja starea de sănătate a cetățenilor.

În acest context, apreciem că o discuție privind oportunitatea unui dialog organizat de Administrația Prezidențială pe marginea soluțiilor de implementarea prevederilor Legii nr 221/2019 este binevenită, după clarificarea modalității de finalizare, în condiții optime, a actualului an școlar și clarificarea scenariilor de evoluție a pandemiei în următoarele luni.

Vă asigurăm de întreaga noastră deschidere și dorința de a sprijini demersurile constructive, în acord cu prioritățile enunțate în proiectul „România Educată”.”

Informații de background

Sindicatele sunt împotriva acestei legi (propusă, susținută și promovată de fostul sindicalist Liviu Marian Pop) și au amenințat chiar cu proteste, dacă nu se amână aplicarea ei.

Recent, Edupedu.ro a publicat informația că o parte din sindicatele membre FSLI și-au anunțat membri că reducerea numărului de ore de școală nu va fi aplicată din toamnă: “anul școlar 2020–2021 se va merge pe programa școlară veche”.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat încă din 21 noiembrie 2019 că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie. Abia la finalul lunii februarie, însă, ministerul a decis să facă o comisie care să valideze noile planuri cadru.

Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul

Acordarea statutului de autoritate publică profesorilor destabilizează și mai puternic raportul de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice – Consiliul Elevilor critică demersul FSLI

Preluarea de către profesori a statutului de autoritate publică – așa cum a propus Federația Sindicatelor Libere din Învățământ – destabilizează “și mai puternic” raportul de putere dintre elevi, părinți…
Vezi articolul