Ministrul Educației vrea modificări la BAC, pentru anul viitor, în cazul liceelor tehnice sau vocaționale: De la anul, îmi doresc să discutăm

5.828 de vizualizări
Foto: Facebook FSLI
Ministrul Educaţiei a anunțat că își doreşte ca, de anul viitor, “să discutăm despre un examen de Bacalaureat în care ultima probă să dea posibilitatea şi elevilor care sunt la liceele tehnice sau la vocaţional să îşi aleagă o disciplină de profil, pentru că, de exemplu, la un liceu tehnologic fac discipline tehnice pe care nu le valorifică printr-un examen şi ei îşi doresc”, transmite Agerpres.

“La momentul acesta, eu cred că nu ar trebui să vorbim despre examenul de Bacalaureat, pentru că îi speriem pe cei care sunt acum în clasa a XII-a. De la anul, tot prin consultare publică, îmi doresc să discutăm despre un examen de Bacalaureat în care ultima probă să dea posibilitatea şi elevilor care sunt la liceele tehnice sau la vocaţional să îşi aleagă o disciplină de profil, pentru că, de exemplu, la un liceu tehnologic fac discipline tehnice pe care nu le valorifică printr-un examen şi ei îşi doresc. În cadrul Ministerului Educaţiei au fost nenumărate propuneri în sensul acesta, chiar şi de la profesori, nu numai din partea elevilor. Încă din 2016, când eram secretar de stat, am primit astfel de solicitări, numai că s-a terminat mandatul”, a declarat Anisie, citată de agenția de presă.

Ministrul Educației a vorbit și despre Evaluarea Națională.

Evaluarea Naţională de anul acesta este cea pe care o avem, nu se fac modificări în timpul anului şcolar sub nicio formă. Pentru anul viitor, tot în consultare, şi dialogul este deschis, cu părinţii, cu asociaţiile elevilor, cu Consiliul elevilor, cu sindicatele, vom lua o decizie asupra modului în care va trebui să se realizeze Evaluarea Naţională de la anul“, a menţionat aceasta, scrie Agerpres.

Monica Anisie a fost prezentă la sediul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, unde a participat la deschiderea unui congres internaţional pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale.

Anisie: Ne dorim ‘Şcoală după şcoală’ în fiecare unitate de învăţământ, corelat cu ‘Masa în şcoli’

În cadrul aceluiași eveniment, Anisie a anunţat că programele “Şcoală după şcoală” şi “Masă în şcoli” vor fi corelate. “Ne dorim să realizăm programul ‘Şcoală după şcoală’ în fiecare unitate de învăţământ. Vom face un studiu la nivelul Ministerului Educaţiei şi această dezvoltare va fi corelată şi cu dezvoltarea programului ‘Masă în şcoli’. Corelăm cele două programe”, a declarat Anisie, potrivit Agerpres.

“Nu este vorba de o reducere a numerelor de ore acum”

În ceea ce privește reducerea numărului de ore care trebuie implementată anul școlar viitor, potrivit legii promulgate săptămâna aceasta de Klaus Iohannis, ministrul Educației a afirmat că “nu este vorba de o reducere a numerelor de ore acum. Pentru că există o lege şi legea trebuie aplicată. Noi, împreună cu toţi partenerii noştri, vom iniţia dialogul pe tema revizuirii planurilor-cadru, pentru că altfel nu se poate şi nu vom lua nicio decizie din pix, pentru că nu avem cum să facem asta, ci după o consultare serioasă, consultare publică şi abia după ce vom realiza aceste noi planuri-cadru vom trece la realizarea programelor. Nu pot rămâne aceleaşi programe, când, de fapt, toţi părinţii şi copiii se plâng că este programa foarte încărcată”.

 


1 comment
  1. Deja sunt valoricate prin atestatul profesional. Pentru Bac este vorba despre altceva. Vezi cum se face Bac-ul tehnic în Franța. Acela este un model optim pentru România. Învățământul tehnic din România trebuie sa aparțină de ministerele economice nu de ministerul educației. Acest minister trebuie sa se ocupe doar de învățământul obligatoriu, care trebuie sa fie pana în clasa a Viii-a. Admiterea în liceu prin examen. Portofoliul elevului de 8 clase trebuie sa fie discutat la un interviu înainte de examenul de admisie în liceu, pentru a se vedea dacă elevul are aptitudini pentru acel tip de liceu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum…
Vezi articolul