(P) Proiectul 5SPRE10 îi sprijină pe elevi să dezvolte abilități necesare job-urilor viitorului

547 de vizualizări
În perioada 14 noiembrie – 8 decembrie 2019, Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU) va derula, în cadrul proiectului 5SPRE10, ateliere gratuite pentru elevi ai claselor primare din C.N. Școala Centrală, C.N. Mihai Eminescu, Școala gimnazială „Tudor Arghezi și Școala gimnazială nr.1 „Sfinții Voievozi”. Proiectul 5SPRE10 este finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow și beneficiază de sprijinul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Proiectul 5SPRE10 urmărește dezvoltarea unor abilități esențiale în rândul a 500 de elevi de școală primară din București, prin metode sustenabile de educație non-formală complementară programei școlare.

Activitățile proiectului se axează pe dezvoltarea capacității elevilor de înțelegere a mesajelor scrise sau orale, corelată cu trei competențe de bază pentru folosirea mesajul receptat: creativitatea, gândirea critică și rezolvarea problemelor complexe. Acestea se află în topul celor mai importante abilități necesare job-urilor viitorului, conform proiecțiilor economice făcute pentru 2020 de World Economic Forum.

„Se vorbește deja, de multă vreme, despre faptul că job-urile viitorului vor fi făcute de către oameni atâta timp cât aceștia vor avea capacitatea de a inova, de a aduce un plus de noutate în domeniile lor predilecte. În lipsa acestor competențe, majoritatea job-urilor secolului al XXI-lea poate fi deja standardizată și duplicată cu ușurință și fără greșeală de către roboți”, a declarat Ana-Maria Cetățean, coordonator al proiectului 5SPRE10. „În plus, competențele necesare viitorului sunt asociate pozitiv cu prevenirea analfabetismului funcțional, fenomen în creștere în România conform Testelor PISA 2015, astfel că proiectul 5SPRE10 are totodată potențialul de a contribui la diminuarea acestui fenomen cu rădăcini în clasele primare”, a mai adăugat Ana-Maria Cetățean.

În cadrul proiectului 5SPRE10, elevii din clasele I-IV din școlile participante vor beneficia de ateliere non-formale susținute gratuit de reprezentanții ESSU, astfel:

  1. Ateliere de dezbatere etică, axate pe dezvoltarea unor virtuți morale (ex. răbdarea), pentru dezvoltarea gândirii critice, adresate claselor I și a II-a;
  2. Ateliere de mediere a conflictelor, axate pe negociere și comunicare, pentru dezvoltarea capacității de a rezolva probleme complexe, adresate claselor a III-a și a IV-a;
  3. Ateliere de imaginație artistică, axate pe realizarea unor semne de carte folosind acul, ața și un șablon, pentru dezvoltarea creativității, adresate claselor I – IV.

Inițiatorul proiectului 5SPRE10 este Asociația pentru Educație în Științe Socio-Umane (ESSU), organizație neguvernamentală axată pe dezvoltarea de programe educaționale non-formale pentru elevi, cu o echipă formată din cadre universitare, formatori sau voluntari în programe educative de amploare derulate în România.

5SPRE10 este un proiect finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educaţie, mediu, social şi cultural, iar valoarea totală a programului este de 500.000 de euro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Corpul de control al Ministerului Educației este la Colegiul Național Gheorghe Șincai din București, pentru a ancheta anularea a zeci de lucrări la prima probă de Bacalaureat – surse

Corpul de control al Ministerului Educației anchetează situația de la comisia de Bacalaureat de la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București, potrivit surselor Edupedu.ro. Luni, pe 26 iunie, președintele comisiei…
Vezi articolul

Mutarea vacanței de primăvară aproape de liberele de 1 Mai și Paște, Săptămâna verde să fie comasată cu Școala altfel, vacanța mobilă din februarie să devină fixă odată aleasă perioada – printre propunerile mai multor organizații de părinți pentru calendarul anului școlar 2023-2024

Săptămâna verde ar trebui să devină două zile „verzi” din săptămâna Școala altfel, iar organizarea să poată fi făcută în modulele 1-4, nu doar în 4 și 5 cum este…
Vezi articolul