Și elevii vor fi consultați de Ministerul Educației, cu privire la disciplinele pe care le vor scoase din gimnaziu – anunță instituția condusă de Monica Anisie

Ministerul Educației anunță oficial că “îi va include și pe elevi, cu sprijinul structurilor asociative ale acestora”, în consultarea lansată deja către părinți și profesori cu privire la disciplinele pe care aceștia le văd eliminate din gimnaziu. Reacția vine după ce Edupedu.ro a scris în exclusivitate că Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse, prin 2 chestionare online care trebuie completate până pe 15 martie.

Într-un comunicat intitulat “precizările Ministerului Educației și Cercetării privind procesul și instrumentele de consultare destinate părinților și profesorilor din învățământul gimnazial”, instituția precizează următoarele:

Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la procesul și instrumentele de consultare destinate părinților și profesorilor din învățământul gimnazial, Ministerul Educației și Cercetării face următoarele precizări:

Ministerul Educației și Cercetării urmărește să asigure o cât mai bună fundamentare a deciziilor privind îmbunătățirea actualului curriculum național (planuri-cadru). Conform metodologiei în vigoare (ordinul de ministru nr. 3.593/2014), au fost constituite grupuri de lucru și comisii de validare și a fost inițiat un proces sistematic de consultare cu părinți și cadre didactice în scopul colectării unor date relevante în procesul de revizuire curriculară. Cadrele didactice, alături de părinți, sunt actori esențiali în acest proces, oferind un sprijin real pentru identificarea aspectelor care pot fi îmbunătățite și pentru formularea propunerilor de revizuire.

Implementarea cu succes a măsurilor de intervenție dezvoltate în cadrul acestui proces este în strânsă legătură cu sprijinul beneficiarilor direcți ai educației. Astfel, consultarea părinților și a profesorilor va fi extinsă și îi va include și pe elevi, cu sprijinul structurilor asociative ale acestora.

Datele colectate în cadrul procesului de consultare vor sprijini grupurile de lucru în formularea unor propuneri care reflectă nevoile beneficiarilor și care promovează în mod autentic competențele specifice profilului de formare al elevilor, atât la nivelul disciplinelor de trunchi comun (TC), cât și al curriculumului la decizia școlii (CDȘ)“.

  • Decizia ministerului de a chestiona părinții vine după ce, în urmă cu o săptămână, instituția a stabilit care sunt profesorii care lucrează noile planuri-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, organizați în grupuri de lucru la nivelul Ministerului Educației (detalii aici).
  • De remarcat că aceste chestionare sunt lansate înainte de a dezbate public Profilul Absolventului de gimnaziu, document care ar trebui să dicteze conținutul programelor școlare și apoi numărul de ore

Cele două chestionare online au fost trimise către toate școlile din țară, potrivit unei adrese oficiale obținute de Edupedu.ro.

Captura foto din chestionarul lansat de Ministerul Educatiei pentru parinti
Captura foto din chestionarul lansat de Ministerul Educatiei pentru profesori
Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii
  1. Putem scrie de acum pe frontispiciul tuturor şcolilor: „Aici învaţă oul pe găină”! E ultima lovitură pe care o poţi da Şcolii, înainte de a nu o mai putea numi Şcoală.

  2. Am si eu o intrebare: Cand va veni randul Ministerului Educatiei sa se ocupe si de elevii de la liceu? De ce toti se axeaza numai pe gimnaziu? Cei de la liceu nu sunt tot elevi? Elevii de la liceu as zice ca ar trebui sa fie pe primul loc deoarece ei studiaza materii mult mai grele si care sunt inutile din punctul meu de vedere. Elevii de la specializarea Stiinte ale Naturii studiaza o materie foarte inutila si aceea este informatica. De ce se aceasta disciplina la specializarea lor, nu-mi pot da seama de ce… Parerea mea este ca aceasta disciplina nu-si are rostul in orarul lor deoarece nu ii vor ajuta mai cu nimic in viitor. Intrebarea mea pentru doamna ministru este: cu ce vor fi ajutati viitorii medici (presupunand ca cei mai multi care sunt in prezent la facultatea de medicina au urmat aceasta specializari) daca stiu un program precum C++? Si as mai avea o intrebare: De ce elevii de la profilul Real trebuie sa studieze atatea opere literare, de ce elevii trebuie sa invete atatea eseuri, cu toate ca nu ii vor ajuta mai departe in viata…

  3. O diversiune.
    Cine completează cade în capcana de a gira de fapt ,,un sondaj de opinie covârșitor” folosit după interese de moment fara decizii ale experților în educație.
    Pare luat din manualul comunistului ,, lupta de clasă , ură și dezbinare in cadrul aceleiași profesii”
    Am completat peste tot cu
    ,,Protestez”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai…
Vezi articolul