Un sfert dintre angajatori caută să recruteze studenți. Pretențiile salariale sunt între 2.000-3.000 lei fără experiență – Studiu BestJobs

179 de vizualizări
angajatori caută să recruteze studenți
Foto: Pexels.com
Unul din patru angajatori vrea să recruteze studenți în perioada octombrie-decembrie 2018, anunță BestJobs într-un comunicat remis EduPedu.ro. În prezent, 58% dintre angajatori declară că până la 5% dintre angajații lor se află încă pe băncile facultăților, în timp ce, la polul opus, în cazul a 22% dintre angajatori, unul din cinci angajați este student, susține platforma de recrutare online.

Cei mai mulți angajatori (44%) spun că pretențiile salariale ale studenților variază între 2.000 și 3.000 de lei pentru un job full-time și fără experiență anterioară în domeniu. Alte 36% dintre companii declară că studenții așteaptă salarii cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei.

Angajatori caută să recruteze studenți

Despre pachetul salarial oferit candidaților studenți, peste jumătate dintre angajatori (51%) spun că acesta este la același nivel cu pachetul salarial al unui angajat cu o poziție similară, dar cu studiile finalizate. În același timp, 19% dintre companii spun că oferă un salariu cu până la 10% mai mic studenților, în timp ce 13% oferă chiar și cu 25% mai puțin decât în cazul unui angajat cu studii finalizate.

Jumătate dintre angajatori estimează că vor scoate la concurs până la 10 poziții noi pentru care vor recruta exclusiv studenți până la finalul anului, iar alți 23%, între 10 și 20 de poziții noi pentru studenți, conform studiului desfășurat de BestJobs pe un eșantion de 320 de companii mici, medii și mari din România.

Pentru fiecare poziție deschisă, companiile caută să angajeze între 1 și 5 studenți, iar cele mai multe job-uri vor fi în domenii precum customer service (25%), logistică și producție (16%), vânzări (10%), marketing și comunicare (8%), dar și domenii mai complexe, precum inginerie (9%) și IT (9%).

Mădălina Dan, Clients Manager în cadrul companiei, a declarat că avantajul pe care îl aduc studenții este legat de faptul că “competențele lor digitale sunt mult mai ridicate decât la generația anterioară”. “Pe de altă parte, există și dezavantaje, precum interesul lor fluctuant pentru un anumit domeniu sau angajator, lipsa maturității care să ducă la asumarea unor decizii profesionale, ceea ce poate conduce la o reticență din partea companiilor de a-i recruta, dar, în definitiv, toți am trecut prin asta și e bine să privim mai ales avantajele, care sunt mai importante”, susține aceasta.

Chiar dacă angajatorii își doresc forță de muncă tânără, nu sunt dispuși să ofere neapărat un program de lucru flexibil celor care vor totuși să-și continue studiile, atrage atenția compania. Cei mai mulți angajatori (62%) spun că recrutează studenți pe un program de lucru full-time și doar 19% dintre companii menționează un program flexibil sau part-time (19%).

În ceea ce privește formarea profesională a noilor candidați, cele mai multe companii (60%) aleg să le ofere angajaților studenți training-uri cu specialiști din cadrul companiei, în timp ce 16% oferă cursuri de specializare mai complexe, în afara companiei. Doar 1% dintre angajatori oferă angajaților lor oportunități de a-și completa studiile cu programe de masterat, doctorat sau cursuri de management plătite.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Din 24 de elevi intrați în clasa I în anul 2005, doar 10 au luat Bacalaureatul 12 ani mai târziu. Mediul economic: Ne plângem de lipsa forței de muncă, de fapt avem un număr foarte mare de copii pe care-i putem salva

Din generația celor născuți în 1999, care a intrat în învățământul primar în anul 2005, s-au pierdut, nu s-au prezentat, au abandonat școala sau nu au luat Bacalaureatul 58% dintre…
Vezi articolul