4.000 de copii au început deja școala, de la 1 iulie, în clasele special organizate, cu respectarea normelor sanitare. Cursurile remediale au durat 6 săptămâni, anunță Salvați Copiii România

Foto: Salvati Copiii Romania

4.000 de copii au început deja școala, de la 1 iulie, în clasele special organizate de Salvați Copiii România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Copiii au făcut școală remedială timp de 6 săptămâni.

Redăm comunicatul Salvați Copiii:

„4.000 de copii au început deja școala, de la 1 iulie, în clasele special organizate de Salvați Copiii România, pentru restabilirea dreptului la educație al celor care, în lipsa unei tablete și/sau a accesului la internet, au fost lăsați în afara școlii online. În cele 6 săptămâni de învățare, copiii au fost în siguranță, normele sanitare au fost respectate, iar pedagogii s-au concentrat pe recuperarea educațională și suportul psiho-emoțional. 

Echipele Salvați Copiii au asigurat recuperarea decalajelor cauzate de lipsa accesului sau de accesul redus/slab calitativ la clasele desfășurate online în perioada restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, organizând astfel:

Clasele funcționează în școli din București, Constanța, Craiova, Iași, Lupeni, Mangalia, Negrești, Petrila, Reșița, Suceava, Timișoara, Târgu Mureș și Târgoviște.

Douăzeci de  grupe au fost deschise și în mediul rural: în localitățile Prejmer și Viștea de jos, din județul Brașov și în localitățile Bahnea și Idiciu, din județul Mureș.

În total, 150 de cadre didactice, psihologi și asistenți sociali ai organizației sunt implicați în organizarea și susținerea activităților de vară.

La sfârșitul lunii mai, în cadrul Semestrului European, Comisia Europeană a atras atenția României asupra unor provocări ale sistemului de educație, cum ar fi echitatea, caracterul incluziv, nevoia de a stabili un mecanism care să abordeze părăsirea timpurie a școlii, subliniind că:

”Din cauza infrastructurii digitale inadecvate, a materialelor didactice necorespunzătoare și a competențelor digitale insuficiente, trecerea la învățământul la distanță, necesară în contextul epidemiei de COVID-19, creează probleme pentru instituțiile de învățământ și formare, pentru cadrele didactice și pentru elevi, în special pentru elevii defavorizați și pentru romi.”

Activitățile de educație remedială au inclus în principal:

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a explicat urgența recuperării educaționale în cazul copiilor vulnerabili: ”Salvați Copiii România a deschis școlile, imediat ce a fost posibil și am demonstrat că se poate să garantezi accesul real la educație pentru toți copiii și, în același timp, să le protejezi sănătatea. E nevoie de voință politică, de finanțare adecvată și de o radiografiere eficientă a sistemului, pentru ca școala să se redeschidă în 14 septembrie în condiții optime”.

Toate grupele au urmat o metodologie strictă, astfel încât atât copiii, cât și cadrele didactice să fie în siguranță. Activitățile s-au desfășurat cu asigurarea distanței sociale, atât în interior, cât și în exterior. Grupele au avut  între 5 și 10 copii, pentru o perioadă de maxim trei ore/zi la școală (în interiorul școlii sau în aer liber). Cei 4.000 de copii au fost organizați în serii alternative pe parcursul fiecărei săptămâni din perioada verii.

Printre măsurile pe care copiii intervievaţi şi Organizaţia Salvaţi Copiii România le propun în continuare autorităților spre implementare se regăsesc:

CONTEXT

Accesul la o educație de calitate pentru copiii vulnerabili continuă să fie puternic afectat de închiderea școlilor, iar scenariul unei perioade prelungite de lipsă a contactului direct cu școala conduce la o creștere semnificativă a riscului de abandon școlar și de excluziune socială.

O analiză efectuată la finalul lunii aprilie de Organizația Salvați Copiii asupra unui eșantion de peste 500 de gospodării selectare din rândul beneficiarilor săi ridică serioase semne de alarmă cu privire la impactul pe care l-a avut criza declanșată de COVID 19 asupra copiilor care se aflau și anterior acestei conjuncturi în situații de risc (fiind în risc de abandon școlar, confruntându-se cu sărăcia sau crescând departe de părinții plecați la muncă în străinătate).

Astfel, potrivit datelor obținute de Salvați Copiii:

Organizația solicită autorităților relevante, atât din domeniul educației, cât și al sănătății, să elaboreze un ghid comprehensiv care să ajute școlile să decidă asupra soluțiilor optime de începere a anului școlar în funcție de mai mulți factori, dincolo de contextul local al incidenței și transmiterii COVID 19: spațiile disponibile și gradul de aglomerație al școlii, distanța parcursă și modul în care elevii și cadrele didactice ajung la școală, condițiile igienice din unitățile de învățământ (accesul la apă și canalizare) etc.

Toți copiii trebuie să revină la școală, în condiții egale de siguranță sanitară și acces real la educație de calitate.”

Foto: Salvati Copiii

Exit mobile version