Ateliere de educație sentimentală pentru preadolescenți la București, în cadrul programului european Unprepared Hearts

Copii care învață să își recunoască și să își exprime sentimentele și emoțiile prin intermediul artei, la atelierele de educație sentimentală „7 Vallies”. Pe 20 și 21 februarie a avut loc, la Muzeul Național de Artă Contemporană, prima serie a acestor ateliere de educație sentimentală, pentru copii de 9-13 ani. Atelierele au fost susținute de artiști și traineri din Italia și Cehia.

Atelierele fac parte din programul european Unprepared Hearts – Inimi tinere – Educație sentimentală prin cultură pentru preadolescenți, care se desfășoară în perioada octombrie 2018 – iunie 2020 în trei țări – România, Italia și Cehia – cu scopul de a-i ajuta pe copii să se descopere și să dea glas sentimentelor și emoțiilor, prin intermediul artei. În România, proiectul este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național și se derulează prin Asociația Da’DeCe, în parteneriat cu MNAC, Asociația MetruCub – resurse pentru cultură și Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

La atelierul „7 Vallies”, susținut de artiști și traineri ai TPO Company din Italia sub coordonarea organizației Sladovna Pisek, Cehia, au luat parte 4 grupuri de preadolescenți de la Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, dar și educatori și formatori culturali. Copiii au participat la călătoria artistică propusă de trainerii Ambra Bartolomeo – dansatoare și profesoară de dans – și Marek Menšík – actor și performer – alături de curatoarea Tereza Dobiasova din Cehia.

Construit ca un workshop experimental adresat preadolescenților, pentru a-i ajuta să se accepte pe ei înșiși și pe cei de o vârstă cu ei, atelierul a inclus jocuri creative de imaginație, introspecție, auto-transformare și comunicare. Copiii au fost invitați să treacă prin șapte provocări ce reprezintă șapte niveluri ale descoperirii de sine, prin intermediul unei abordări non-formale, creative și interactive.

Ce au spus copiii:

  • Am fost puțin speriată la începutul atelierului pentru că mi-e ruşine de cum arăt. Experiența de azi m-a ajutat să fiu mai liniştită şi mai înțelegătoare cu cine sunt şi cu corpul meu. Cred că a fost foarte bine şi sper să învăț să îmi iubesc mai mult propria persoană”, a spus o elevă de 12 ani.
  • A fost foarte frumos astăzi, atelierul m-a făcut să prind curaj, să vreau să interacționez mai mult cu ceilalți. Eu sunt foarte timidă şi am vrut să vin la atelier pentru că mi-am propus să fiu mai curajoasă, mai prietenoasă şi să încerc lucruri noi”, a declarat o elevă de 11 ani.

Cele patru sesiuni ale atelierului au fost asociate cu un training de tip atelier adresat educatorilor culturali români, care au lucrat cu formatorii italieni și cehi și care au participat apoi la atelierele adresate copiilor.

Tereza Dobiasova, curator Sladovna Pisek, a declarat că “aceste zile în București au fost cu adevărat vii și intense. Programul în sine a fost construit ca o provocare, iar amestecul energic de educatori, copii și membri ai echipei implicați în dezvoltarea programului a sporit acest lucru. Ne-am adaptat la specificul fiecărui grup și, progresiv, am putut să îmbogățim atelierul. Uneori am lucrat mai „așezat”, alteori a fost nevoie să fim mai efervescenți, dar s-a lucrat foarte bine de fiecare dată. Mi-a plăcut mult lucrul cu copiii și cred că trebuie să aibă mai multă încredere în ei înșiși, sunt extraordinari“.

Pe 15 și 16 februarie, artiști, curatori și educatori culturali români au lucrat, tot la Muzeul Național de Artă Contemporană, cu grupe de preadolescenți (9 – 13 ani) de la Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu în alte patru ateliere cultural-educaționale. Copiii au fost încurajați să asculte, să comunice, să lucreze împreună și să își exprime emoțiile și sentimentele prin intermediul artei, oferind astfel echipei de proiect imaginea modului în care se raportează la tema propusă – educația sentimentală.

Atelierele se înscriu în pregătirea metodologică a pachetelor viitoare de formare și identificare a instrumentelor culturale potrivite în accesarea acestei teme esențiale în dezvoltarea tinerilor, potrivit comunicatului de presă.

Următoarele ateliere din cadrul programului vor avea loc la București la sfârțitul lunii mai 2019.

Foto: Andra Aron

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Concurs pentru școli, lansat de Asociația de Literație: formare gratuită a profesorilor, cu strategii de predare astfel încât elevii să înțeleagă ce citesc și sarcinile pe care le primesc

Asociația Română de Literație a lansat competiția “Citesc pentru a învăța”, prin care 10 școli gimnaziale care se înscriu în concurs pot să câștige formarea gratuită a profesorilor de toate…
Vezi articolul
Adrian Streinu Cercel / Foto: Salvati Delta

Epidemie de gripă în România – Ce trebuie să facă părinții cu copiii, recomandările specialiștilor: fără mers în malluri, nu strănutați în mâna, apa și săpunul sunt sfinte, nu dezinfectantul

România este în epidemie de gripă, iar în școli s-au înregistrat peste 4.000 de cazuri numai săptămâna aceasta, a anunțat ministrul Sănătății, Sorina Pintea. Oficialul a avertizat că părinții trebuie…
Vezi articolul

Școli speciale care le cer părinților să-i trimită pe copiii cu autism cu însoțitori de acasă. Ministerul Educației, chemat de FEDRA să pună ordine în legislație

Anumite școli speciale le cer părinților să îi trimită pe copii și cu însoțitori la clasă. Avertismentul vine de la Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist. Organizația cere…
Vezi articolul