Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o localitate. Organizația arată, într-un comunicat de presă, că școlile ar trebui să stea deschise cât mai multă vreme, chiar și peste acest prag, dar “fără o analiză reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi sub nicio formă în beneficiul elevilor”.

CNE apreciază că Ministerul Educației trebuie să comunice starea de fapt din teritoriu, de la respectarea regulilor igienico-sanitare în școli la situația testelor Covid-19, iar Institutul Național de Sănătate Publică trebuie să fundamenteze o schimbare a regulilor “pe cifre reale”.

“Saltul peste pragul de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori nu poate fi adoptat de autorități de pe o zi pe alta, ci ar trebui să vină ca rezultat al unor analize ample realizate de către epidemiologi, alături de consultarea elevilor, părinților și profesorilor”, mai apreciază CNE, organizație care cere ca elevii și profesorii, vaccinați și nevaccinați, să se poată testa în școli.

Comunicatul CNE, integral:

Școala în pandemie – responsabilitatea tuturor! 

În ultimele zile, autoritățile au expus de mai multe ori posibilitatea modificării legislației în ceea ce privește funcționarea unităților de învățământ după atingerea pragului de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori într-o localitate. 

Consiliul Național al Elevilor își exprimă îngrijorarea cu privire la modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor din România, având în vedere că actualele prevederi ale ordinului comun emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății au o bază științifică, asumată de către experții în sănătate publică și epidemiologie. De aceea, considerăm că școlile ar trebui deschise cât mai multă vreme, chiar și peste pragul de 6 infectări la mia de locuitori, însă, fără o analiză reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi sub nicio formă în beneficiul elevilor. 

În acest sens, este absolut necesar ca Ministerul Educației, prin aria sa de competență, să analizeze obiectiv starea de fapt din teritoriu și să comunice public situația măsurilor igienico-sanitare din unitățile de învățământ, cum ar fi numărul școlilor care nu dispun de măști, dezinfectant, apă curentă sau teste rapide antigen pentru detectarea COVID-19. De asemenea, Institutul Național de Sănătate Publică ar trebui să fundamenteze o eventuală modificare a scenariilor de funcționare a școlilor pe cifre reale, cu referință la posibilitatea transmiterii virusului în comunitățile școlare, cu diferite metode de calcul, luând în considerare atât ratele de infectare de la nivelul localităților, cât și situația elevilor și profesorilor vaccinați împotriva COVID-19. 

Astfel, Consiliul Național al Elevilor dezaprobă o eventuală modificare a modalității de funcționare a școlilor din România fără o serie de date statistice fundamentate, emise de către experții în domeniul sănătății publice. Considerăm că saltul peste pragul de 6 infectări de COVID-19 la mia de locuitori nu poate fi adoptat de autorități de pe o zi pe alta, ci ar trebui să vină ca rezultat al unor analize ample realizate de către epidemiologi, alături de consultarea elevilor, părinților și profesorilor. 

În același timp, este imperios ca elevii și profesorii, atât cei vaccinați cât și cei nevaccinați, să aibă posibilitatea de a se testa în școli, la solicitarea acestora, în mod nemijlocit. Dintr-o consultare internă a Consiliului Național al Elevilor la care au răspuns reprezentanți din peste 500 de unități de învățământ preuniversitar, mai mult de două treimi dintre elevi au declarat faptul că, în școala lor, nu există posibilitatea testării rapide sau că nu au știință de acest lucru. 

De asemenea, atragem atenția asupra necesității unor controale ample în școli, de către direcțiile de sănătate publică și de către corpurile de control ale instituțiilor prefectului, prin care să se verifice respectarea măsurilor sanitare și, după caz, prin care să se aplice sancțiuni. 

„Asistăm la posibilitatea unei modificări de pe o zi pe alta în ceea ce privește funcționarea unităților de învățământ în contextul pandemic. Astfel de măsuri ar trebui dezbătute cu toți factorii implicați, atât cu experții, cât și cu partenerii de dialog social, pentru ca toate scenariile să fie pe masă. Nu putem fi martorii unor decizii luate pe genunchi, doar pentru că autoritățile au conștientizat că pandemia nu este încă aproape de final”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie

Citește aici toate articolele relevante pentru anul școlar 2021-2022, care a început pentru elevi pe 13 septembrie – ghiduri, noutăți, măsuri și reguli.
Exit mobile version