Cum a învins Andrei, un copil cu sindrom Down, discriminarea profesorilor. Decizie definitivă în justiție

Foto: Pexels.com

Andrei este un tânăr cu sindrom down din Botoșani. În 2015, pe când avea 14 ani, a fost încadrat în clasa a V-a la școala gimnazială nr. 13 ”Ion Creangă” din Botoșani, după ce o comisie specializată l-a recomandat pentru învățământul de masă, însoțit de un profesor itinerant/de sprijin.

La școală, copilul s-a lovit însă de ostilitatea și agresivitatea unor profesori și părinți.

”Încă din a doua săptămâna de școală, profesoara de geografie a avut o atitudine reticentă față de copil, în timp încercând să convingă și alte cadre didactice să îl lase corigent pe copil, demersuri în care a fost sprijinită de profesoara de română. A refuzat să comunice cu copilul și cu profesorul itinerant. De asemenea, a comunicat celorlalți părinți situația copilului, fiind demarate acțiuni de convingere a acestora de a-l exclude pe minor din clasă”, se arată în documentul prin care Consiliul Național de Combatere a Discriminării le-a sancționat pe profesoarele ostile cu avertisment.

Profesoara de geografie ”a inițiat un dialog agresiv cu părinții. Aceasta i-a convocat pentru a-i convinge să își retragă copilul din școală. Motivele invocate au fost că minorul va deranja activitatea la clasă, deoarece <<fizic este mai mare>> și <<sigur o să îi lovească și pe ceilalți>>”, potrivit sursei citate.

 

Exit mobile version