Curriculumul de grădiniță trebuie regândit astfel încât să devină mai degrabă o pregătire pentru învățământul primar, nu să fie într-o logică de creșă – anunță ministrul Educației și Cercetării

Foto: World Vision Romania

Curriculumul de grădiniță „trebuie regândit” în sensul de a-i pregăti pe copii pentru intrarea în școală (în învățământul primar care începe cu clasa pregătitoare și durează până în clasa a IV-a) și să nu mai fie „într-o logică de creșă”, a declarat ministrul Educației și Cercetării. Prezent la raportul de lansare a raportului OECD pe educație, Daniel David a anunțat că va continua discuțiile cu experții OECD pe modificarea curriculumului de grădiniță.

„O să continui această discuție cu OECD, dacă nu cumva curriculumul trebuie regândit, pentru ca curriculumul de grădiniță să fie mai degrabă pregătire pentru primar, dar să nu fie într-o logică de creșă la grădiniță, ci într-o logică de pregătire a primarului. Între un copil de 4-5 ani și un copil de 6 ani sunt mai puține diferențe decât între un copil de 4-5 ani și un copil de 2 ani”, a declarat Daniel David astăzi, 27 mai 2025.

Oficialul a precizat că curriculumul pentru grădiniță „ar trebui să fie mai degrabă într-o logică care anticipează învățământul primar și nu unul care continuă neapărat educația antepreșcolară”.

Lansarea raportului OECD: Educație și competențe în România
Citește și:
Ministrul Daniel David: Astăzi, în jur de 11,4% dintre copiii de până în 3 ani sunt în educația antepreșcolară. Avem nevoie de mai multe creșe, ludodeci, centre. Și trebuie să pregătim familiile să facă educație bună. Hai să ne asigurăm că facem programe de training parental
Recomandarea OECD pentru examenul românesc de la clasa a VIII-a: să includem și notele din clasele a VII-a și a VIII-a, într-un portofoliu educațional, în plus față de Evaluarea Națională multidisciplinară / Trebuie să ne extindem spre acest portofoliu – anunță ministrul David
DOCUMENT Noul raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România cere un nou model de finanțare pentru educație, în care educația timpurie să fie prioritară, reforme mai rapide, un cuvânt mai puternic de spus școlilor, măsuri urgente pentru comunitățile sărace
Exit mobile version