Curriculumul de grădiniță „trebuie regândit” în sensul de a-i pregăti pe copii pentru intrarea în școală (în învățământul primar care începe cu clasa pregătitoare și durează până în clasa a IV-a) și să nu mai fie „într-o logică de creșă”, a declarat ministrul Educației și Cercetării. Prezent la raportul de lansare a raportului OECD pe educație, Daniel David a anunțat că va continua discuțiile cu experții OECD pe modificarea curriculumului de grădiniță.
„O să continui această discuție cu OECD, dacă nu cumva curriculumul trebuie regândit, pentru ca curriculumul de grădiniță să fie mai degrabă pregătire pentru primar, dar să nu fie într-o logică de creșă la grădiniță, ci într-o logică de pregătire a primarului. Între un copil de 4-5 ani și un copil de 6 ani sunt mai puține diferențe decât între un copil de 4-5 ani și un copil de 2 ani”, a declarat Daniel David astăzi, 27 mai 2025.
Oficialul a precizat că curriculumul pentru grădiniță „ar trebui să fie mai degrabă într-o logică care anticipează învățământul primar și nu unul care continuă neapărat educația antepreșcolară”.