DOCUMENT Folosirea unei singure platforme online pentru a nu perturba concentrarea elevilor, alternarea predării sincrone cu cea asincronă, respectarea pauzelor și adaptarea predării la posibilitățile tehnice ale profesorilor, recomandări trimise de Ministerul Educației către toate școlile

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Folosirea unei singure platforme pentru școala online, alternarea predării sincrone cu cea asincronă, respectarea pauzelor pentru elevi și adaptarea predării la posibilitățile tehnice ale profesorilor – toate acestea sunt pe cea mai nouă listă de recomandări trimisă de Ministerul Educației către toate școlile, document obținut de Edupedu.ro.

Ministerul Educației recomandă folosirea unei singure platforme online de către școală/profesori și explică faptul că le recomandă școlilor să folosească platformele gratuite recomandate și până acum, de la Google și Microsoft.

Motivul acestei recomandări este, potrivit ministerului, acela că schimbarea platformei poate perturba concentrarea elevilor “fiind dovedit faptul că schimbarea tipului de platformă utilizată poate fi dăunătoare atenției”.

”În contextul actual al desfășurării activității didactice în cadrul unităților de învățământ, în condițiile aplicării măsurilor de securitate igienico-sanitare, a impus extinderea utilizări în toate unitățile de învățământ a soluțiilor tehnice digitale care facilitează învățarea online, de tipul platformelor informatice integrate. Pentru organizarea eficientă a procesului educațional în contextul desfășurării activității didactice în sistem online, Ministerul Educației recomandă utilizarea, cu precădere, a soluțiilor tehnice puse la dispoziție, în mod gratuit, de companiile Google și Microsoft: G Suite for Education, respectiv Microsoft 365 A1

Aceste aplicații educaționale, uzitate în cadru instituțional, asigură respectarea legislației GDPR. De asemenea, permit organizarea activității didactice online, gestionarea activității la clasă distribuirea temelor, evaluarea elevilor cu informarea în timp real a părinților referitor la evoluția învățării etc. În acest sens, pentru desfășurarea în condiții optime activităților didactice în sistem online (sincron asincron și mixt) atât pentru elevi cat și pentru cadrele didactice recomandăm:

Ministerul Educației recomandă și „alternarea predării sincrone cu cea asincronă, astfel încât un elev să nu fie nevoit să petreacă foarte mult timp conectate în fața dispozitivelor”.

Iar elevii ar trebui să știe din timp cum se va desfășura ora, iar pauzele să fie respectate: „comunicarea, în avans, către elevi a modalității în care se vor desfășura orele, informațiilor tehnice necesare conectări și accesării lecțiilor, precum și respectarea pauzelor”.

„Adaptarea modalităților de predare la funcționalitățile și posibilitățile tehnice pe care le au la dispoziție cadrele didactice”, este o altă recomandare făcută de instituție.

În condițiile în care aproape 3.000 de școli sunt acum în scenariul roșu, deci elevii din ele fac școală online, iar alte aproape 5 mii fac școală în sistem hibrid, Ministerul Educației transmite profesorilor sfaturi despre „importanța învățării sincrone”.

„Subliniem importanța învățării sincrone, deoarece este similară cu învățarea în timp real, programată apriori. Are o bază interacțiunii directe, orientate spre învățare, permite elevilor și profesorilor să participe în timp real și să se implice în discuții sincron, similară unei ore organizată cu prezență fizică, ceea ce ușurează tranziție elevilor de la orele față în față la cele online”.

Adresa cuprinde și două declarații pe care profesorii și părinții împreună cu elevii trebuie să le semneze și să ”le asume”. Este vorba despre declarații pe propria răspundere pentru școala online, în care participanții „se obligă” să nu înregistreze sau să distribuie imagini din timpul cursurilor pe net. Modelele de declarații sunt aici.

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version