DOCUMENT Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, impuse de Ministerul Educației prin inspectorate

Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com

Inspecții în licee pentru „monitorizarea implementării curriculumului la clasa a IX-a și a modului în care profesorii îl vor aplica”, sunt impuse de Ministerul Educației prin inspectorate, potrivit unei adrese oficiale trimise de instituție în teritoriu, obținută de EduPedu.ro. Aceste inspecții au loc după ce ministerul a publicat Reperele metodologice pentru clasa a IX-a, înlocuitoarele noului curriculum și al noilor programe pe care elevii această clasă ar fi trebuit să le aibă, dar care au fost amânate.

Documentul oficial prevede includerea în planurile de inspecție pentru acest an a monitorizării aplicării „curriculumului tranzitoriu” la clasă.

„În planul managerial al Inspectoratului școlar, domeniul inspecție școlară, se va include în tematică monitorizarea implementării curriculumului la clasa IX-a și a modului în care cadrele didactice vor aplica acest curriculum tranzitoriu, având ca scop compatibilizarea celor două cicluri de școlarizare: gimnazial și liceal.”

Nota oficială le transmite inspectorilor să includă reperele pe ordinea de zi la consfătuirile județene.

„Prezentarea Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul școlar 2021-2022 reprezintă un punct important pe ordinea de zi a Consfătuirilor Naționale. Aceeași importanță trebuie să o acorde și inspectoratele școlare, care vor include acest aspect în ordinea de zi a Consfătuirilor organizate la nivel județean/municipiul București.”

Documentul este semnat de Marian Șuță, directorul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, și aprobat de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar Sorin Ion.

Joi, 2 septembrie 2021, cu 11 zile înaintea începerii cursurilor, Ministerul Educației a publicat „repere metodologice”, o colecție de materiale pentru profesori despre ce și cum să le predea elevilor din clasa a IX-a, pe fiecare disciplină în parte.

„S-a avut în vedere ca aceste repere să vizeze organizarea procesului de predare-învățare-evaluare la clasa a IX-a, urmând ca, prin recomandările realizate, să fie asigurată și racordarea la programele școlare și standardele de pregătire profesională, în vigoare pentru clasele superioare, în contextul în care elevii ce vor constitui efectivele claselor a IX-a în anul școlar 2021 – 2022 vor parcurge întregul ciclu liceal/anii de învățământ profesional în baza curriculumului în vigoare în prezent, urmând ca examenele de final (examenul național de bacalaureat, examene de certificare) să fie susținute pe structura în vigoare în prezent.”

Reperele vin în contextul în care propunerile pentru noile planuri cadru pentru liceu au fost lansate în dezbatere publică pe 5 ianuarie 2021. După ce ministerul a anunțat că au fost primite peste 10.000 de propuneri de schimbare a celor aflate în consultare, ministrul a spus că adoptarea acestora va fi amânată.

Ministrul Educației a anunțat că noile planuri-cadru pentru liceu nu vor fi implementate nici anul acesta, nici anul viitor.

Foto: © La Fabrika Pixel S.l. | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version