Elevii pot propune proiecte pentru Noaptea Muzeelor. Fiecare proiect câștigător va fi finanțat cu suma de 3.000 lei

Sursă foto: Wikipedia

Elevii vor putea propune proiecte creative pentru Noaptea Muzeelor printr-un parteneriat pe care organizatorii evenimentului îl propun școlilor, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul de parteneriat propus de Rețeaua Națională a Muzeelor din România se numește Animații, puzzle, investigații… vino și joacă-te cu colecțiile la Muzeu! și are ca obiectiv posibilitatea ca elevii „să creeze conținut care să ajute la o valorificare isteață, originală și surprinzătoare a acestor colecții muzeale, a unor elemente din acestea care stârnesc interesul într-un mod particular.”

Vor fi selectate patru proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către școli și 3 proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către licee.

Fiecare proiect câștigător va fi finanțat cu suma de 3.000 lei, la care se adaugă contribuția în resurse, logistică și asistență de specialitate din partea muzeelor implicate. În cazuri speciale, finanțarea poate crește până la 3.500-4.000 lei pentru un proiect.

Contractul de finanțare se semnează cu școala sau liceul selectat, iar banii se pot oferi inclusiv membrilor echipei, sub formă de premiere și conform legii.

Elevii și școlile își asumă ”proprietatea” și interesul asupra patrimoniului și îl interpretează sub formă de producții digitale, audiovizuale, scenice, textuale. Acestea vor fi ulterior reproduse pe website-ul oficial al Nopții Muzeelor și pe pagina oficială de Facebook a Nopții Muzeelor.

Toate proiectele vor fi gândite pentru a putea fi prezentate în mediul virtual, exclusiv pe canalele de promovare, comunicare, informare sau prezentare online. Fiecare produs trebuie prezentat/înregistrat sub formă digitală. Nu sunt eligibile proiecte derulate cu public, pentru public, în formă fizică.

Proiectul trebuie să fie conceput/construit de către elevii clasei, pe baza unui obiect sau a mai multor obiecte alese din colecțiile muzeului pentru care a optat și aflat în orașul unde își desfășoară activitatea.

Cine poate participa:

Termenul limită de depunere a ideilor de proiecte și a necesarului de resurse este de 15 octombrie 2020, ora 17.00. Scenariile de proiecte câștigătoare vor fi finanțate, după caz, înainte de realizarea lor sau după realizarea lor, pe bază de decont. Momentul finanțării face obiectul negocierilor individuale cu fiecare proiect selectat.

Fiecare proiect câștigător va fi susținut de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România cu medierea accesului la colecțiile și la resursele muzeelor care fac obiectul scenariilor proiectelor selectate.

Proiectele se vor realiza în perioada 20 octombrie – 5 noiembrie 2020 și vor fi apoi distribuite pe canalele oficiale ale evenimentului în perioada 7 – 14 noiembrie 2020, câte unul pe zi, până în ziua Nopții Muzeelor 2020, pe 14 noiembrie.

Principiile și etapele de lucru:

– Operațiunea se bazează pe o strânsă colaborare între o clasă sau dintre elevii unei școli sau al unui liceu și un muzeu din oraș/apropiere.

– Elevii trebuie să selecteze și să studieze una sau mai multe lucrări de artă, artefacte, obiecte din colecția muzeului ales, cu ajutorul sau prin medierea specialiștilor din acel muzeu;

– Elevii trebuie să-și imagineze tipul de producție pe care o va realiza în legătură cu opera/operele de artă, artefactul/artefactele, obiectul/obiectele selectate și studiate;

– Elevii trebuie să-și dea acordul ca aceste producții să fie distribuite de către Rețeaua Națională a Muzeelor din România pe canalele online oficiale ale Nopții Muzeelor și să negocieze forma optimă de prezentare;

– Școlile și liceele ale căror proiecte vor fi finanțate vor oferi toate drepturile de exploatare ale acestor producții, care vor intra ulterior în portofoliul Rețelei Naționale a Muzeelor din România.

Sugestii de proiecte eligibile pentru a participa în competiție:

1. proiecte (inclusiv de tip interviu) despre cum se restaurează o lucrare de artă sau un obiect/artefact muzeal – înregistrate, pe baza unui scenariu documentat și scris de echipa de elevi;

2. proiecte care propun ghidaje originale, inedite, filmate în fața obiectelor/operelor de artă selectate, pe baza unui scenariu documentat și scris de echipa de elevi;

3. proiecte de investigație a unei lucrări de artă sau a unui obiect/artefact, pe un scenariu de tip detectivistic/de anchetă, prezentat sub formă de film documentar, cu colaje de imagini care să susțină povestea obiectului investigat; pe baza unui scenariu sau a unei anchete documentate și scrise de echipa de elevi;

4. valorificare creativă a unui obiect de artă sau a unui obiect/artefact utilizându-se recuzită și alte elemente audio-video ajutătoare, instrumente muzicale, reconstituiri fizice a unor elemente din operele de artă etc. – înregistrate cu camera sau cu telefonul mobil;

5. prezentări originale, suprinzătoare, cu mesaje și texte istețe, ale unor lucrări de artă sau obiecte/artefacte, prin apelul la un mix de colaje și/sau tehnici audio/video sau grafice de reprezentare – pe baza unui scenariu documentat și scris de echipa de elevi;

6. campanie vizuală și/sau de mesaj filmat de promovare a unor elemente din colecția muzeului, puternic, isteț, care să atragă publicul la muzeu (campanie publicitară creativă) – pe baza unui scenariu documentat și scris de echipa de elevi.

Sursă foto: Wikipedia

Exit mobile version