Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În câțiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală

Foto: edu.ro

UPDATE Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital la nivel național “cel mai probabil începând din 2023-2024”, a declarat pentru Edupedu.ro subsecretarul de stat din Educație, Jean Badea. Coordonator al strategiei de digitalizare a educației, pusă astăzi în dezbatere publică de Minister, Badea a susținut că digitalizarea acestor evaluări poate fi realizată abia peste 2 ani pentru că trebuie formați profesorii, mai trebuie conectate la internet 2.000 de școli și achiziționate dispozitive.

În cadrul conferinței de lansare a strategiei de digitalizare a educației, Jean Badea a declarat că “realizarea de programe de alfabetizare digitală timpurie, încă de la grădiniță, ne-ar permite să utilizăm tehnologia atunci când susținem examenele naționale pentru clasele a II-a, a IV-a sau a VI-a sau să introducem tehnologia când susținem testele PISA”. Acesta a precizat că “discuțiile între noi sunt ca în câțiva ani – vom face o evaluare, nu am un termen exact – să transferăm toate examenele”, inclusiv cele de titularizare, în zona digitală.

Coordonator al strategiei de digitalizare a educației, Badea a precizat la conferința de lansare în dezbatere publică a strategiei că, “în România, competența digitală e inclusă la nivel gimnazial în învățământul obligatoriu, însă studiile arată că este mare nevoie de dezvoltarea acestor competențe încă de la nivelul primar sau preșcolar”.

Badea a precizat că strategia de digitalizare a educației presupune “revizuirea curriculumului pentru învățământul secundar, programe pentru copiii cu dizabilități, dezvoltarea de stagii de practica pentru studenți și o măsură inedită se referă la părinți: realizarea de programe de formare pentru părinți care sa le permită acestora să își susțină copiii în achiziția de competențe digitale”.

“Nu există nicio legătura cu dl Cumpănașu, nu am avut nicio întâlnire, nu îl cunosc. E un proces în care am adus pe oricine a avut expertiză. Cele 24 de organizații [consultate pentru crearea strategiei de digitalizare – N. Red.] sunt cele care au răspuns apelului nostru făcut public”, a precizat Jean Badea, întrebat de presă cu privire la o eventuală legătură cu ONG-ul lui Cumpănașu. “Înțeleg că dl Cumpănașu e președinte al Coaliției pentru Modernizarea României, nu pentru Dezvoltarea României. Nu e contributor în strategia noastră”, a revenit acesta.

Jean Badea, cele mai importante declarații:
Citește și:
Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital
VIDEO Monica Anisie: Strategia de digitalizare a educației cuprinde și curriculum școlar pentru meserii emergente

Exit mobile version