EXCLUSIV Aproape două treimi din părinții copiilor cu vârste între 5 și 18 ani sunt de acord să-i testeze acasă și nu susțin testarea lor de către cadrele didactice, la școală – sondaj IRES

Aproape două treimi din părinții copiilor cu vârste între 5 și 18 ani sunt de acord să-i testeze acasă, potrivit sondajului IRES „Percepții, atitudini și comportamente cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19”, realizat în parteneriat cu Edupedu.ro.

Din eșantionul total de părinți, 92% aflaseră despre testarea elevilor în școli, începută luni, 6 decembrie.

Dacă peste două treimi dintre părinți sunt de acord ca ai lor copii să fie testați în unitatea de învățământ de către personal specializat, în laboratoare sau unități specializate ori chiar să își testeze acasă copiii, mult mai mică este favorabilitatea pentru testarea copiilor de către cadrele didactice. 33% sunt de acord cu această ultimă soluție, procentul fiind ușor mai ridicat (38%) în rândul părinților cu copii între 5 și 11 ani, dar mai scăzut (29%) în cazul celor cu copii între 12 și 18 ani.

Cel puțin 4 din 10 copii între 5 și 18 ani au fost testați, până în prezent, cel puțin o dată pentru COVID-19; 37% este procentul în rândul copiilor între 5 și 11 ani, iar 48% în rândul celor între 12 și 18 ani.

Proporția celor testați este mai ridicată în rândul elevilor care au părinți cu studii superioare, care locuiesc în mediul urban ș cu vârsta peste 51 de ani.

1 din 10 copii între 5 și 18 ani au fost infectați, până în prezent, cu COVID-19, procentul fiind mai ridicat în rândul copiilor între 12 și 18 ani – 14%.

Argumentele principale prin care părinții cu copii între 5 și 18 ani nu susțin vaccinarea copiilor lor sunt, de fapt, argumentele prin care părinții explică și decizia care stă la baza comportamentului propriu de a nu se vaccina. În continuare, ”lipsa încrederii în vaccin” și ”frica de reacțiile adverse” sunt explicațiile dominante cu care oamenii își justifică atât propriul comportament, cât și decizia de a nu-și vaccina copiii.

Credem că este nevoie de mai mult efort din partea specialiștilor din domeniul medical pentru a discuta cu oamenii, prin orice mijloace și în orice context, și de a le explica necesitatea vaccinării pentru a le demonta fricile și temerile legate de consecințele administrării serului anti-COVID-19. 

Modelul paternalist de creștere și educare a copiilor este încă prezent în societatea noastră actuală, fenomenul fiind bine reflectat de acest studiu în care observăm că cei mai mulți dintre părinți nu discută cu copiii lor despre vaccinare și că nu pentru mulți contează opinia copiilor lor despre acest subiect”, a declarat Dan Jurcan, director cercetare – IRES.

Studiul integral aici.

Exit mobile version