Inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine, arată un sondaj prezentat de British Council la care au răspuns profesori de limba engleză din peste 100 țări și regiuni

Foto: pexels.com

Sondajul prezentat de British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning face parte dintr-o cercetare mai amplă: Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future. La sondaj au răspuns peste 1300 de profesori de limba engleză din întreaga lume în privința modului în care aceștia utilizează inteligența artificială în predarea limbii engleze, precum și a opiniilor lor asupra aplicării inteligența artificială în acest domeniu, potrivit unui comunicat de presă primit de Edupedu.ro.

Sondajul, care face parte din studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future, se bazează pe răspunsuri de la 1348 de profesori de limba engleză din 118 de țări și regiuni din întreaga lume în privința utilizării inteligenței artificiale în predarea limbii engleze.

Studiul de cercetare arată și cum folosesc profesorii de limba engleză inteligența artificială în predarea limbii engleză.

60% dintre profesorii de limba engleză respondenți nu cred că inteligența artificială și traducerea automată vor face, în cele din urmă, ca studiul limbilor străine să devină inutil, conform unui sondaj realizat de către experți în tehnologia educației de la British Council, organizația internațională din Marea Britanie pentru relații culturale și oportunități educaționale, împreună cu Research Institute of Digital Innovation in Learning (de la ODUGlobal, cu sediul la Old Dominion University, Virginia, SUA).

În ceea ce privește rolul profesorilor în noul peisaj al învățării, 51% dintre respondenți sunt sceptici în privința capacității inteligenței artificiale de a preda limba engleză fără profesor până în anul 2035 și subliniază importanța personalului didactic uman.

“În răspunsurile lor scrise, mulți respondenți au subliniat multiplele fațete culturale, sociale și emoționale ale limbilor, precum și faptul că valoarea durabilă a interacțiunii umane nu poate fi înlocuită de inteligența artificială”, potrivit comunicatului de presă.

Pe de altă parte, 54% dintre profesorii respondenți spun că se simt insuficient instruiți să folosească aceste programe, iar 51% sunt sceptici că inteligența artificială ar putea preda limba engleză fără profesor.

Aplicațiile pentru învățarea limbilor străine sunt cele mai utilizate instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori, cu toate că 24% dintre aceștia spun că nu utilizează deloc asemenea aplicații.

“În ciuda extinderii bruște a inteligenței artificiale, 70% dintre profesorii de limba engleză sunt de acord că elevii ar trebui să poată scrie în engleză fără ajutorul acestor instrumente.

80% dintre respondenți indică, de asemenea, nevoia de dezvoltare a inteligenței artificiale pentru a sprijini învățarea diverselor varietăți ale limbii engleze din lume, precum și pentru reducerea problemelor de standardizare și eficiență cu care se confruntă profesorii.

Neutralitatea exprimată de către profesori în privința majorității afirmațiilor din sondaj arată, conform experților, nesiguranța generată de apariția inteligenței artificiale în predarea limbii engleze. Într-adevăr, doar 20% dintre aceștia se simt suficient instruiți să folosească inteligența artificială în predare, iar 54% se simt insuficient instruiți. O parte semnificativă dintre aceștia, 27%, rămâne neutră, indicând o posibilă nesiguranță în privința nevoilor lor în legătură cu instruirea în domeniul inteligenței artificiale”.

Ce instrumente și cum folosesc inteligența artificială profesorii în predarea limbii engleze

Studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future arată și cum folosesc profesorii inteligența artificială în predarea limbii engleză.

“Sondajul inclus în studiul de cercetare colectează informații asupra modului în care 1348 de profesori de limba engleză din 118 țări și regiuni utilizează inteligența artificială în munca lor de predare a limbii engleze.

Cele mai folosite instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori sunt aplicațiile pentru învățarea limbilor străine (48%), inteligența artificială pentru generarea limbilor străine (37%) și chatbot-uri (31%). Cu toate acestea, o parte semnificativă a respondenților, 24%, raportează că nu utilizează niciunul dintre tipurile de instrumente bazate pe inteligența artificială precizate.

În ceea ce privește cele mai răspândite utilizări ale inteligenței artificiale în predarea limbii engleze, 57% dintre respondenți folosesc această tehnologie pentru crearea materialelor, urmată de ajutarea elevilor să exerseze limba engleză (53%) și crearea planurilor de lecții (43%).

Cu toate acestea, 18% dintre respondenți spun că nu au folosit inteligența artificială pentru niciunul dintre aceste scopuri, ceea ce poate fi legat, de asemenea, de lipsa instruirii în privința inteligenței artificiale și de nesiguranța în privința impactului acestei tehnologii asupra predării prezente și viitoare a limbii engleze”, potrivit comunicatului de presă.

Tendințe identificate pentru engleza globală
Despre cercetarea “Artificial Intelligence in English language teaching”

“În Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future, experții în tehnologia educației de la British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning explorează utilizarea inteligenței artificiale în predarea limbii engleze (AI in English language teaching) (ELT) și învățarea în întreaga lume.

Raportul cuprinde trei părți: analiza literaturii, sondaj și interviuri calitative. Acesta include o analiză în profunzime a modului în care inteligența artificială este folosită în prezent în învățarea și predarea limbii engleze (ELT), asupra cărora se concentrează cercetarea prezentă, precum și a opiniei profesorilor și a altor părți cheie implicate asupra apariției și implementării tehnologiilor de inteligență artificială, aflate în evoluție rapidă.

Importanța progresului alfabetizării în domeniul inteligenței artificiale pentru profesori și cursanți reprezintă o temă cheie rezultată în urma studiului. Publicația urmărește, de asemenea, preocupările etice în legătură cu utilizarea și reglementarea inteligenței artificiale. În rândul personalului didactic, raportul constată că aceste preocupări sunt echilibrate cu senzația de interes și speranță. În general, profesorii nu sunt preocupați că vor fi înlocuiți în viitorul apropiat de instrumente bazate pe inteligența artificială. În plus față de identificarea potențialului inteligenței artificiale de a genera noi oportunități pentru predare și învățare, studiul precizează și riscul extinderii inegalităților existente în educație, la nivel global. S-a dovedit că inteligența artificială utilizează o teorie învechită de învățare ca pedagogie. Există și prejudecăți în privința datelor folosite pentru instruirea sistemelor de inteligență artificială”, potrivit comunicatului de presă.

Citește și:
O nevoie-cheie a elevilor pentru învățarea limbii engleze: să o folosească  „autentic”, prin schimburi internaționale sau prin mijloace interactive / Însușirea competențelor de limbă engleză la școală și, tot mai mult, în afara ei – marcată de inegalități și influențată masiv de tehnologii digitale – studiu OCDE în cinci țări

Cum introducem inteligența artificială în școli? INTERVIU Profesoara Yiran Zhao, expert OECD: Ca să le dăm cu adevărat putere profesorilor atunci când promovăm tehnologiile AI, cheia este să gândești din perspectiva profesorului
INTERVIU Engleza predată la școală trebuie gândită la pachet cu alte competențe, pentru nevoile elevilor care o vor învăța peste 5-10 ani, nu pentru cei care au învățat-o acum 10 ani – Mina Patel, coordonatoare a unui studiu despre „Viitorul limbii engleze” / Diluarea ideii de profesor „vorbitor nativ” și schimbarea nevoilor de vorbire a englezei pentru tineri și angajatori  
Exit mobile version