Întrebare adresată „tuturor colegilor din sistemul de învățământ”, în marja consultărilor pe noile legi ale Educației: Ați lucrat vreodată și în mediul privat? / Consilierul ministrului Educației lansează un chestionar cu 31 de întrebări și termen limită 5 august despre educația incluzivă și dacă profesorii vor să urmeze un curs de formare

Foto: captură - chestionar

Ce știu și ce cred cadrele didactice despre educația incluzivă, asta vrea să afle consilierul ministrului Educației, care a trimis școlilor un chestionar cu 31 de întrebări, potrivit unui mesaj obținut de Edupedu.ro. Profesorii au de răspuns la întrebări legate de faptul că au fost sau nu angajați și în privat – la afterschool sau firme -, sau despre copii cu diferite deficiențe și tulburări, dacă știu să lucreze cu ei și dacă vor să urmeze un curs despre educația incluzivă.

Mesajul consilierului ministrului Educației, transmis școlilor: „Bună ziua! În marja consultărilor pe noile legi ale educației, pentru a identifica percepția cadrelor didactice cu privire la educația incluzivă și nevoile de formare din perspectiva schimbărilor propuse, vă adresăm rugămintea de a transmite chestionarul alăturat tuturor colegilor din sistemul de învățământ pentru a fi completat până cel târziu la data de 5 august. Studiul este realizat cu sprijinul școlii doctorale a Academiei de Studii Economice București, iar completarea lui durează aproximativ 10 minute. Sperăm să avem un număr cât mai mare de răspunsuri. Cu mulțumiri, Radu Szekely”.

Întrebările din chestionar fac referire la cunoștințele cadrului didactic legate de ce implică educația incluzivă, comunitățile vulnerabile, activitatea didactică, la vechime și specializare.

Mai exact, ministerul Educației vrea să afle de la profesori dacă sunt importante în activitatea didactică, cooperarea și lucrul în echipă, starea de bine a elevilor în timpul activităților, adaptarea curriculară la nevoile școlare ale elevilor. 

Sunt și întrebări legate de percepția cadrelor didactice privind elevii cu anumite nevoi și tulburări, și capacitatea acestora de a lucra cu acești elevi. Sunt numite și categoriile de elevi: cu tulburări de învățare (dilexie, disgrafie, discalculie), tulburări din spectru autist, ADHD sau dizabilități intelectuale. Cadrele didactice trebuie să răspundă unor întrebări precum: A cui este responsabilitatea de a cunoaște stilul/stilurile de învățare al fiecărui elev?

La final, profesorii sunt întrebați dacă vor să urmeze un curs interactiv de formare în domeniul educației incluzive.

De remarcat faptul că studiul nu poartă sigla niciunei instituții, nu conține detalii despre cercetare sau sondaj, iar titlul său este „Percepția cadrelor didactice privind educația incluzivă, în comunitățile vulnerabile”. Acesta a fost trimis către toți profesorii din toate școlile.

Chestionarul poate fi descărcat de aici și completat pe pagina aceasta.

Exit mobile version