Klaus Iohannis, despre urgențele din educație: introducerea unei specializări distincte pentru pregătirea cadrelor didactice și educația antepreșcolară. “Câteva urme de metodică și pedagogie și un nivel redus de practică nu pot substitui o educație direcționată strict către formarea profesorilor”

Klaus Iohannis / Foto: Presidency.ro

“Rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netădăduit pentru urgența soluțiilor rapide și temeinice”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la conferința la care lansează patru documente de politică publică realizate de OECD. Liderul de la Cotroceni a avertizat că “în categoria chestiunilor pe care nu le mai putem amâna este introducerea unei specializări distincte privind pregătirea cadrelor didactice”.

“Tot în categoria chestiunilor pe care nu le mai putem amâna este introducerea unei specializări distincte privind pregătirea cadrelor didactice, în condițiile în care România se află printre puținele țări cărora le lipsește o astfel de ramură în sistemul de educație. Câteva urme de metodică și pedagogie și un nivel redus de practică nu pot substitui o educație direcționată strict către formarea profesorilor. Profesia didactică nu este și nu trebuie să fie o alternativă secundară pentru absolvenții de facultate, ci o alegere principală”, a declarat Iohannis.

Nu putem, în epoca inteligenței artificiale, să avem o problemă endemică de analfabetism funcțional în rândul populației noastre“, a avertizat președintele.

Urmarea firească a acordului social trebuie să fie un angajament politic, care se măsoară și prin modul în care investim banii pentru ca fiecare copil din România să aibă acces la educație incluzivă de calitate” – a spus acesta.

Cele mai importante declarații ale lui Klaus Iohannis:

Declarațiile au fost făcute în cadrul conferinței “România Educată – politici publice și coordonarea surselor de finanțare”, organizată de administrația prezidențială la inițiativa președintelui.

“În cadrul evenimentului, vor fi lansate patru documente de politică publică, rezultate în urma proiectului „Creșterea capacității autorităților publice de a aborda probleme cheie din educație pentru a atinge obiectivele propuse pentru 2030” („Strengthening the capacity of public authorities of addressing key issues in education and reaching the connected goals set for 2030”). Proiectul a fost coordonat de către Administrația Prezidențială, documentele fiind realizate de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Finanțarea a fost asigurată prin Programul Uniunii Europene de Sprijin pentru Reforme Structurale, proiectul fiind implementat în cooperare cu Comisia Europeană”, a precizat administrația.

“Cele patru documente de politică publică abordează tematici esențiale pentru reforma sistemului de educație românesc, precum cariera didactică, managementul școlar, echitatea în sistemul de educație și accesul la o educație timpurie de calitate. Fiecare document include atât măsuri care pot contribui la atingerea obiectivelor stabilite de Proiectul „România Educată”, cât și exemple internaționale de modalități concrete prin care alte state au soluționat cu succes probleme similare”, se arată într-un comunicat remis de președinție.

 

 

Exit mobile version