Mărturia unui fost învățător: Am avut în clasă copii ce repetau anul. Cât de greu îi este unui copil să trăiască cu acest stigmat!

Lecție despre valori, Drumul de la frică la încredere

Drumul de la frică la încredere

“Cât am fost învățător, am avut în clasă atât copii foarte motivați, având parte de sprijinul părinților, cu rezultate academice foarte bune, cât și copii ce repetau anul pentru prima sau a doua oară”, scrie Vasile Brașovanu, absolvent al programului Teach for Romania. Într-o analiză trimisă Edupedu.ro, fostul învățător povestește: “am observat ce înseamnă să fii un elev repetent, cât de greu îi este unui copil să trăiască cu acest stigmat, cu atât mai mult să progreseze”.
Citește mai jos analiza integrală trimisă Edupedu.ro de Vasile Brașovanu, despre Cauzele repetenției, Efectele repetenției și Soluții:

În ultimii 4 ani am lucrat cu copii atât din școli publice, cât și din școli private. Am observat pe de-o parte ce înseamnă sărăcia și cum poate ea influența viața unui elev, cât și ce înseamnă resursele financiare aduse fără limite, lipsite însă de o prezență afectivă a părintelui în viața copilului.

Cât am fost învățător, am avut în clasă atât copii foarte motivați, având parte de sprijinul părinților, cu rezultate academice foarte bune, cât și copii ce repetau anul pentru prima sau a doua oară. Am făcut eforturi, atât cât am putut în acel moment, să-i ajut să treacă clasa. Am observat ce înseamnă să fii un elev repetent, cât de greu îi este unui copil să trăiască cu acest stigmat, cu atât mai mult să progreseze la nivel academic și nu numai.

Cu regret observ cum în spațiul public, dar și în diferite grupuri de părinți e încurajată această practică. Studiile parcurse în ultimii ani, cât și experiența directă cu copiii mi-au confirmat cât de nocivă este repetenția și cât de multă nevoie de implicare este din partea adulților. Am încercat mai jos să redau, pe de-o parte, cauzele și efectele reptenției, cât și soluțiile, cât se poate de reale ce pot fi aplicate.

Dincolo de Omul sfințește locul!, atitudine observată în multe întâlniri cu profesorii prin țară, cred că e nevoie de intervenție sistemică și de un cadru legislativ care să oprească această practică și care să vină cu soluții alternative.

Efectele repetenției
Cauzele repetenției
Soluții

 

Vasile Brașovanu este Coordonatorul programului educațional Seeding Knowledge Foundation, absolvent al programului Teach for Romania.

 

 

Exit mobile version