Masa caldă în școli, aprobată tot prin Ordonanță de Urgență și tot ca proiect-pilot pentru al șaselea an la rând, în doar 150 de școli

O elevă mănâncă masa caldă primită în fiecare zi prin Programul "Pâine și Mâine" / Foto: World Vision România

Guvernul a aprobat în ședința de joi proiectul-pilot „Masa caldă” în 150 de școli, anunță instituția. Aprobarea s-a făcut prin Ordonanță de Urgență, deși este al șaselea an de implementare. Este vorba despre „Ordonanța de Urgență privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 150 de unități de învățământ preuniversitar de stat”.

Autoritățile au promis, în programul de guvernare, generalizarea Mesei calde (pag. 187), cu toate acestea proiectul este tot unul pilot, limitat la 150 de școli.

În programul de Guvernare PNL-UDMR-USR-PLUS această măsură apare la capitolul „măsuri operaționale” în România Educată: „Pe termen scurt și mediu am identificat mai multe măsuri specifice – parte din planul operațional de transformare a sistemului de educație prin implementarea strategiei România Educată, după cum urmează: generalizarea programului „masă caldă la școală” și ”școală după școală””.

În preambulul actului normativ Ministerul Educației, inițiator al proiectului, justifică urgența în felul următor:

„Caracterul de urgență al actului normativ este impus de:

Aceste justificări sunt luate copy-paste din cele folosite în anii trecuți, în proiectele pentru aprobarea acestui program.

Lista celor 150 de școli este aici:

Proiectul de OUG și Nota de fundamentare:

Adoptarea se face tot prin Ordonanță de Urgență, deși autoritățile arătau în notele de fundamentare de anii trecuți că timp de 3 ani au fost înregistrate rezultate vizibile în privința reducerii abandonului școlar, chiar până la eradicare: “Din statisticile realizate în urma feedback-ului primit prin intermediul rapoartelor finale, s-a observat o îmbunătățire considerabilă a frecvenței elevilor la cursuri, față de anii precedenți, astfel: dacă anterior implementării Programului în anul şcolar 2016-2017, s-a înregistrat o rată a abandonului şcolar de 6,1%, în urma derulării Programului-pilot, aceasta a scăzut la 4,3%, ajungând ca la finele anului şcolar 2017-2018, să fie de 1,3%. În anul 2019 s-a constatat că programul a condus chiar la eradicarea fenomenului de abandon școlar, în unele unități de învățământ”, se arată în fundamentarea proiectului.

Articol în curs de actualizare

Exit mobile version