Ministrul Educației: Nu sunt adepta interzicerii telefoanelor la ore. Telefoanele sunt interzise la ore de un an

3.416 vizualizări
SURSA: Salvati Copiii
“Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai şi rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale!” Asta a declarat Ecaterina Andronescu la lansarea “Studiului privind utilizarea Internetului de către copii“, al organizației Salvați Copiii, potrivit Agerpres. Ministrul Educației a răspuns întrebărilor părinților și jurnaliștilor și a anunțat că nu vrea să interzică telefoanele mobile în școli sau la ore, spunând că profesorul trebuie să gestioneze aceste situații. Telefoanele sunt interzise la ore de anul trecut, prin ordinul dat de predecesorul Ecaterinei Andronescu, Liviu Marian Pop.

Ordinul de ministru nr 3.027 din 8 ianuarie 2018 prevede la articolul 197, alineatul 2 că telefoanele mobile sunt interzise în timpul orelor de curs, al examenelor și al concursurilor. Prin excepție de la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, în situația folosirii lor în procesul educativ sau în situații de urgență. Pe durata orelor de curs telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de clasă, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ.

Întrebată dacă este de acord cu interzicerea telefoanelor mobile la cirsuri, ministrul Educației a spus următoarele: ”Să interzici ceva nu înseamnă întotdeauna că ai şi rezolvat o problemă, de aceea nu sunt adepta acestor măsuri radicale, cu atât mai mult cu cât telefonul a devenit un instrument de lucru, să învăţăm să-l folosim ca atare”, a spus Andronescu, citată de Agerpres.

Rep: – Ce ar trebui să facă profesorul în cazul elevilor care nu sunt atenţi la oră din cauza telefonului mobil

– “Eu cred că profesorul e cel care gestionează subiectul acesta, nu trebuie să-i spună ministrul ce să facă, profesorul e cel care manageriază clasa în ora pe care o predă şi are toate drepturile şi toată pregătirea să facă acest lucru sau ar trebui să o aibă. Adică, eu, ca profesor, am autoritatea orei pe care o predau şi ştiu ce am de făcut în timpul orei, nu trebuie să-i sfătuiesc eu ce sa facă, nu sunt şcolile identice, nu sunt clasele identice, nu sunt copiii identici, adaptarea metodelor pedagogice la ceea ce reprezintă clasa respectivă e calea pe care profesorul trebuie să managerieze ora”, a declarat Andronescu

FOTO: Salvati Copiii

 


2 comments
  1. Doamna Andronescu stie ipotetitic ce face un profesor si care este atmosfera intr-o clasa de elevi nemotivati de sistemul insusi. Dumneaei sa faca un experiment si sa isi arate talentul la o clasa de profesionala.. dupa care sa isi exprime punctul de vedere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Unul dintre elementele care produc deficit de performanță este improvizația. Să renunțăm la deciziile luate fără a avea în spate studii și analize foarte serioase, este de părere Lucian Ciolan, prorector al Universității din București

„Unul dintre elementele care produc deficit de performanță este improvizația”, a transmis Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, la evenimentul de lansare a ediției 2023 a Education at a…
Vezi articolul

Recunoașterea funcției didactice obținute de universitari în străinătate e valabilă doar la nivel de universitate, dispare posibilitatea recunoașterii valabile la nivel național – Metodologie nouă pentru învățământul superior / Documentele necesare la dosar

Recunoașterea funcției didactice de către o universitate, în cazul funcțiilor obținute la universități acreditate din străinătate, este valabilă și produce efecte juridice doar la nivelul acelei instituții de învățământ superior,…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Școala să fie ultima închisă, cum se întâmplă în Franța sau în Anglia. Am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli când municipiul a intrat în roșu – inspectorul școlar din județul care a decis în premieră menținerea deschisă a școlilor la atingerea incindenței de 3 la mie

“Atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau…
Vezi articolul

SNSPA, prima universitate care reacționează la acuzația de plagiat adusă lui Sorin Cîmpeanu: Implicațiile sunt devastatoare, mai ales atunci când vorbim de credibilitatea și de performanța spațiului academic românesc

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) condamnă ferm orice practică asociată plagiatului: „Plagiatul există în sistemul educațional din România, iar implicațiile sunt devastatoare, mai ales atunci când vorbim…
Vezi articolul