EXCLUSIV Monica Anisie: Examenele ar putea începe mai târziu de ora 9:00, “dacă este necesar”, pentru realizarea triajului / “Sunt în linie dreaptă cu realizarea Bibliotecii școlare virtuale”, proiect de 40 milioane euro din fonduri europene

12.293 de vizualizări
Monica Anisie / Foto: Inquam Photos – Octav Ganea
“După ce ne vom consulta cu inspectoratele școlare și cu partenerii de dialog social, dacă este necesar, vom gândi începerea probelor poate mai târziu” la examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională 2020, a declarat ministrul Educației, pentru Edupedu.ro. Anisie a precizat că “la intrarea în unitatea de învățământ, cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării activităților va realiza triajul, nu profesorul, nu altcineva”.

Contactată de Edupedu.ro pentru a explica regulile din noul ordin semnat împreună cu ministrul Sănătății cu privire la măsurile pe care școlile va trebui să le aplice pentru a organiza orele de pregătire și examenele, Monica Anisie, ministrul Educației, a anunțat că “la preuniversitar, la intrarea în unitatea de învățământ, cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării activităților va realiza triajul, nu profesorul, nu altcineva. Și Direcțiile de Sănătate Publică au obligația să transmită inspectoratelor școlare listele nominale cu cadrele medicale desemnate pentru acordarea asistenței medicale, pentru fiecare unitate de învățământ“.

Întrebată dacă asta înseamnă că vom vedea cozi cu elevii care vor sta la rând să li se ia temperatura, înainte de examene, Anisie a răspuns: “Vom realiza un grafic și, după ce ne vom consulta cu inspectoratele școlare și cu partenerii de dialog social, dacă este necesar, vom gândi începerea probelor poate mai târziu”.

Biblioteca școlară virtuală prevăzută de Legea educației de 9 ani și inexistentă până în acest moment va fi realizată până în septembrie 2020, în cadrul unui proiect cu fonduri europene în valoare de 40 de milioane de euro, a mai declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației. “Sunt în linie dreaptă cu realizarea Bibliotecii virtuale”, a precizat Anisie, fără a da detalii cu privire la organizarea unei licitații sau la construirea unei platforme digitale în acest scop.

Vezi mai jos de ce a eliminat limita de 10 elevi pe clasă și cum a dispărut din ordinele MEC-MS obligativitatea explicită ca băile școlilor să aibă în sfârșit hârtie igienică în fiecare toaletă, dispensere cu săpun situate lângă lavoare și dispozitive medicale cu dezinfectant pentru mâini la intrarea în fiecare toaletă școlară.

Declarațiile integrale acordate de ministrul Educației, Monica Anisie, pentru Edupedu.ro:
Rep: De ce ați dat un alt ordin de ministru alături de ministrul Sănătății cu regulile de redeschidere a școlilor și de susținere a examenelor, abrogându-le pe celelalte două emise tot luna aceasta?

Monica Anisie: Având în vedere că începând cu data de 18 mai a intrat în vigoare legea 55, acolo erau prevăzute măsuri pentru domeniul educației. Una dintre prevederile legii impunea Ministerului Educației și Ministerului Sănătății să emită un ordin comun, la propunerea și cu avizul Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU). Și atunci s-a impus măsura aceasta de a realiza un alt ordin de ministru comun cu Ministerul Sănătății.

Rep: De ce ați anulat limita de 10 elevi pe clasă?

Monica Anisie: Întrucât în hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) era prevăzută o măsură prin care accesul trebuie să fie organizat în interiorul unei săli în care să există o distanță minimă de 2 metri stânga, dreapta, față, spate, am prevăzut această măsură în ordinul comun, păstrând și măsura de maximum 10 persoane în sală pentru unitățile de învățământ special sau în care, pentru asigurarea egalității de șanse, sunt prezente și alte persoane, de exemplu profesorul de sprijin, interpretul mimico-gestual.

Rep: Asta înseamnă și că în sălile de clasă mai mari vor putea fi de exemplu 16 elevi?

Monica Anisie: În funcție de dimensiunile sălilor de clasă, activitățile sau examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între candidați pe rânduri și între rânduri de 2 metri unul față de celălalt. Este prevăzut la art. 14. lit t.

Articolul 14, litera t. din ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, publicat marți, 19 mai 2020, în Monitorul Oficial nr. 417
Articolul 14, litera t. din ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, publicat marți, 19 mai 2020, în Monitorul Oficial nr. 417
Rep: Cu cât măriți plata pentru profesorii din comisiile de Bacalaureat și Evaluarea Națională?

Monica Anisie: Nu s-a stabilit încă acest lucru. Documentația este încă în discuție la Direcția de învățământ preuniversitar și sperăm ca astăzi-mâine să se ia o decizie. Dar este clar că vom mări plata.

Rep: Ce înseamnă concret introducerea predării și evaluării online a elevilor în fișa postului tuturor profesorilor, învățătorilor și educatorilor? Trecem oficial la blended learning, deci un mix între învățarea digitală și cea clasică, indiferent dacă suntem în stare de urgență sau nu?

Monica Anisie: Înseamnă că starea aceasta dificilă prin care am trecut o privim ca pe o oportunitate ca pe viitor să existe și această posibilitate a dezvoltării învățării în sistem online.

Și cum epidemiologii susțin că vom avea și cel de-al doilea val [al pandemiei COVID-19 – N.Red.], trebuie să fim pregătiți în așa fel încât să nu mai avem problemele pe care a trebuit să le depășim în această perioadă.

Pregatim pentru anul școlar următor mai multe intervenții: pe de o parte asigurarea cu echipamente pentru elevi, iar pe de altă parte formarea profesorilor și realizarea ghidurilor metodologice pentru fiecare disciplină – de acest aspect ocupându-se Centrul Național de Politici în Evaluare și Examinare [instituția care a comasat IȘE și CNEE – N.Red.] și nu în ultimul rând vom continua proiectul Teleșcoala, dorința noastră fiind aceea de a-l extinde. Adică să avem ore filmate pentru fiecare clasă și pe mai multe discipline.

Și, nu în ultimul rând, sunt în linie dreaptă cu realizarea Bibliotecii virtuale.

Rep: Vă referiți la Biblioteca școlară virtuală și Platforma școlară de e-learning prevăzute de legea educației ca atribuții oficiale ale Ministerului Educației, încă din 2011? În ce stadiu sunt ele, în acest moment?

Monica Anisie: În sfârșit, în 2020 o să le punem în practică.

Rep: Ministerul Educației are aprobată finanțarea pentru un proiect de 40 milioane euro din fonduri europene, proiect aprobat anul trecut și care are ca obiect chiar realizarea unei biblioteci digitale. Din acești bani veți face Biblioteca școlară virtuală sau vorbim despre două proiecte diferite?

Monica Anisie: Este același proiect, pe care l-am repus în linie dreaptă pentru că nu se mai făcuse nimic. Și cu ocazia aceasta punem legea acolo unde trebuia să fie, adică la loc de cinste. Și iată ce nevoie am avut de o astfel de resursă. Dacă ar fi existat Biblioteca virtuală, am fi trecut peste această perioadă mult mai ușor.

Rep: Și cum o puneți în practică, care sunt pașii următori? Veți lansa o licitație?

Monica Anisie: Trebuie să o populăm cu lecții și sperăm ca în curând să ne apucăm de treabă. Vom filma lecții, ne dorim parteneriate cu universitățile, care pot pune la dispoziție și spații, laboratoare în care să se filmeze experimente și alte lecții necesare pentru o altfel de predare-învățare.

Rep: Dar lecțiile vor fi urcate pe o platformă nouă sau pe una existentă?

Monica Anisie: Încă se lucrează la aceste date.

Rep: Când ar trebui să fie în picioare Biblioteca școlară virtuală?

Monica Anisie: Începând cu anul școlar următor.

Rep: De ce s-au anulat măsurile pentru igienizarea și dotarea grupurilor sanitare din învățământul preuniversitar, dar au fost păstrate pentru universitar? Vechiul ordin prevedea dezinfectant, apă, săpun, hârtie igienică în fiecare cabină, prosoape de hârtie sau uscătoare, în detaliu.

Monica Anisie: La universitar, măsurile sunt puse sub o altă formă. Există și la preuniversitar prevăzute covorașe dezinfectante, dar sub o altă formă. Este vorba de articolul 14, punctul k.

  • Nota Redacției: Care erau măsurile prevăzute detaliat în vechiul ordin [ORDIN nr. 4.259/827/2020 din 16 mai 2020], anulat și înlocuit cu paragraful de mai sus:

 

Ce este important: la preuniversitar, la intrarea în unitatea de învățământ, cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării activităților va realiza triajul, nu profesorul, nu altcineva. Și Direcțiile de Sănătate Publică au obligația să transmită inspectoratelor școlare listele nominale cu cadrele medicale desemnate pentru acordarea asistenței medicale, pentru fiecare unitate de învățământ.

Rep: Va fi suficient un cadru medical? Vom vedea cozi cu elevii care vor să intre în sălile de examen la BAC și Evaluarea Națională, pentru a li se lua temperatura?

Monica Anisie: Vom realiza un grafic și, după ce ne vom consulta cu inspectoratele școlare și cu partenerii de dialog social, dacă este necesar, vom gândi începerea probelor poate mai târziu.

Rep: Ministerul a realizat weekendul trecut o serie de infografice care cuprindeau condițiile igienice pe care fiecare școală trebuie să le îndeplinească pentru grupurile sanitare. Acum, după noul ordin, acestea nu mai sunt valabile. De ce această lipsă de coerență și ineficiență în prezentarea măsurilor, lucruri care provoacă îngrijorare printre părinți și elevi, mai ales că nu iese nimeni să le explice și să le prezinte?

Monica Anisie: Este vorba de intrarea în vigoare a unei legi. Ca atare, a trebuit să preluăm măsurile impuse de legea 55 [legea care impune starea de alertă – N.Red.], dar în mare sunt aceleași prevederi. Iar infograficele sunt și pentru informarea părinților, elevilor, studenților cu privire la măsurile de protecție împotriva îmbolnăvirilor.

Rep: Care este calendarul de Bacalaureat?

Monica Anisie: Începem cu prima probă de Bacalaureat în 22 iunie – Limba și literatura română, scris. Pe 23 iunie va fi proba de Limbă maternă, pe 24 proba obligatorie – Istorie sau Matematică, iar pe 25 proba la alegere. Pe 7 iulie vor fi afișate rezultatele finale.

Vreau să le transmit profesorilor un mesaj: îi rog să fie alături de elevi în această perioadă, să îi sprijine emoțional și să îi îndrume, pentru că elevii au nevoie de noi, acum. Sunt convinsă că vom reuși, împreună, să trecem peste aceste situații dificile, să rămânem sănătoși și să ne continuăm învățarea de acasă, în orice situație.

Rep: În situația aceasta de criză, nu doar elevii au nevoie de sprijin, ci și profesorii. De ce ați insistat 3 săptămâni că mediile de pe un semestru pot fi anulate, că pot fi date note, numai ca elevii să nu rămână corigenți? Apoi ați venit în mod repetat cu declarația că pot fi închise mediile, chiar și dacă există elevi fără nicio notă până în martie. Aveți o statistică? Câți elevi nu au avut nici măcar o notă, până la jumătatea semestrului? Este asta o problemă a școlii românești?

Monica Anisie: Nu este o problemă. Am solicitat inspectoratelor școlare să facă o situație în acest sens. Din raportările pe care le-au transmis la Ministerul Educației, a reieșit că, în mare parte, mai ales la disciplinele cu mai multe ore, aveau deja câte 2 note, iar la celelalte aveau măcar o notă.

Rep: De ce ați lăsat de înțeles că elevii trebuie trecuți neapărat clasa? Au fost semnale care au atacat autoritatea profesorului și au venit în deplină contradicție cu obligativitatea învățământului online pe care ați declarat-o și cu apelul pe care l-ați lansat către profesori, de a-i convinge pe copii să participe la ore.

Monica Anisie: Prevederea aceea referitoare la dublarea mediei de pe primul semestru sau la susținerea unei lucrări pe al doilea semestru care poate deveni medie anuală nu spune că media trebuie să fie una de trecere.

Am spus doar că în acele situații dificile trebuie să fim alături de elevi, să îi sprijinim, pentru că au fost mesaje de la părinți, de la elevi că au nevoie de sprijinul profesorilor. De aceea i-am rugat să intervină și profesorii în continuarea învățării de acasă. Ăsta a fost sensul instrucțiunii pe care am dat-o.

Monica Anisie / Foto: Inquam Photos – Octav Ganea

Citește și:

 

 


14 comments
  1. Doamna Ministru, eu zic sa coborati cu picioarele pe pamant, deoarece este clar ca traiti intr o lume care nu seamana cu realitatea. Pe hartie, totul se poate….e usor. Totusi imposibil sa pui in practica. N aveti niciun pic de constiinta, nici dvs nici ministrul sanatatii, daca sunteti in stare sa puneti in pericol viata copiilor si implicit a parintilor si bunicilor.
    Sa nu va asteptati sa va mai voteze lumea. Rusine sa va fie!

  2. eu cred ca dumneavoastra sunteti cu capul doamna anisie , decat sa stau la coada la examen mai bine nu il mai dam dar voi nu vreti asta dar in olanda asa s a facut …. sunteti prosti

  3. “Examenele incep mai tarziu”
    Pai.. fiind vara, nu e normal ca la o ora mai apropiata de 11/12 sa fie si mai cald afara si in salile de sustinere a examenului? Asta nu inseamna ca elevilor li se poate face cald, asta insemnand automat ca le creste si temperatura, asa putin? De exemplu, eu intr-o zi am stat mult pe afara si era cald tare. Cand m-am dus la un market sa-mi iau un suc, mi-a luat temperatura si nu m-a lasat sa intru pentru ca o aveam mai mare decat cea acceptata. Intrebarea este: Cum se va proceda la examen? De unde vom sti daca elevii cu temperatura mai mare sunt afectati de virusi ori este doar din cauza caldurii?

  4. Doamna Ministru poate vreți ca copii noștri sa stea o zi întreaga, adică pana seara la coadă să fie testați, repartizați plus cele 3 ore de examen, etc. Vor sta copii noștri ca concetățeni noștri în aeroportul de la Cluj. Ce mai contează ot. Dumneavoastră. Ce mai vreți doamna ministru? Mai încape atâta bătaie de joc și poate mai vreți sa câștigați și alegerile la toamna PNL ul. Va bateți joc de noi. Rușine!!!!!

  5. Cine face triajul ? Vreun medic infectat ? Pe medici cine ii verifica daca nu sunt ei infectati sau purtatori asimptomatici ? Ei sunt primii care au luat si raspandit virusul prin natura meseriei lor, pentru ca au intrat in contact cu multi pacienti zilnic. De ce vreti sa ne infectati copiii intentionat?

  6. haha …spune textual că ea nu a spus că notele tre să fie de trecere …doamne ce mincinoasă …după ce a făcut peste tot presiuni ca toți elevii să fie trecuți, după ce a stipulat în documente oficiale că profesorul nu poate pune notă fără acordul elevului/părintelui…cît priveste organizarea examenelor este un circ total….oare cât se mai poate suporta atata incompetență.

  7. Doamnă esti dusa! Cum sa iei in calcul sa dai examene mai tarziu de ora 9, cand la acea dată, caldura va fi deja o mare problemă. La copii te-ai gandit? Ne-ati adus la limita suportabilitatii. În minister și în inspectoratele școlare sunt numai țoape incompetente care repetă o lecție invatata ca la casetofon. Habar nu aveți despre realitatea din școli. Asta seara am auzit ca in București peste 90 % dintre elevi au făcut școală online, așa a spus dna inspector adjunct. Ati visat cumva acest procent ? Este îngrozitor să faci așa zisa școală online, o batjocură și o pierdere de timp. Cand va aud ca luați decizii după ce va consultați cu elevii, cu parintii , mi se face silă. Deciziile le luati, fără să vă pese de elevi, împreună cu acoliți dvs. cu care trăiți într-o lume paralelă. RUȘINE SĂ VĂ FIE!

    1. Îngrozitor! Batjocura e sa transformi o tragedie în avantaj electoral.Profesorii au fost trimiși fara nicio pregătire să faca școală online(ani de zile s-au rulat bani pentru cursuri dar nimeni nu organizează ceva serios pentru că nu vor competența, organizează ceva cășcălit sa se dea credite și nimeni nu îndrăznește să supere pentru că altfel “zbori”),acum se face că apară profesorii și îi plătește când de fapt îi face datornici (te plătesc desi tu școală online nu știi să faci) ,în același timp se fac.presiuni să fie trecuți toți elevii (în numele binelui suprem) și pe aia de nu vor ei să treacă și pe aia de vor să treacă (e pomană!).Așa ,face alți datornici cărora le-a” dat”.In numele patriei a sugrumat cu lațul (“va dau salariile pomanagiilor”) jigodiile de profesori ,care poarta vina tuturor eșecurilor și nu au niciun merit în reușite și a demonstrat părinților și elevilor că e alaturi de ei.Groaznic caracter,groaznici timpuri și o mizerie de politicieni ce avem!E mai rău ca pe vremea comuniștilor!Corupție și perfidie că acum nici pe vremea fanarioților nu a fost!
      Ziceați de țoape-papagal?Pai alea care nu sunt toape și nici papagali nu apuca sa intre nici pe ușă!
      Cine le-ar mai face lor jocurile politice daca ar avea creier?

  8. Una întreabă reporterul, alta răspunde Anisie.
    Extrem de slab ministru…!
    Vai de noi, de elevii nostri si de parinti deopotriva.
    Cu ce am gresit de avem asemenea conducatori?!

  9. Eu zic sa-l puna pe la 12… nu cumva la admiterea pe la politie se dadeau probe sportive cat mai dimineata? Pe racoare? Madam, mai țigle?

  10. Nu cred ca inteleg … La ce se refera graficul pe care il vor face? Adica unii elevi vor intra in clase mai devreme si vor astepta inauntru, cu masca pe fata, fara aer conditionat, la temperaturi de peste 30 grade Celsius poate … cate ore? … cei care au ghinionul sa intre primii in clase poate chiar 2-3 ore … si abia apoi vor incepe examenele?

  11. Efectiv pretinde ca totul este bine si ca totul va merge perfect. Se face ca nu exista virusul si ca nu exista prea multi elevi pentru examene. Pretinde ca examenele sunt realizabile. Doamne fereste, nu am vazut asemenea imbecilism niciodata.

    1. Mai tarziu…o sa pice elevii in sali, ca mustele. Sunt curioasa cum se va descurca un cadru medical la atatia copii. Cum vor face fata cadrele didactice, unul pe sala. Habar nu au ce planuri isi fac. Pun vorbele cu lopata, fara nicio noima. N au legătură vorbele cu faptele. Nimic concret, cu finalitate pozitivă , cu activități concrete
      masurabile ( estimări, riscuri..nimic) , cu privire la sustinerea unui examen de maturitate, care sa fie memorabil pt elevi. Discursuri sablon, fara implicare, fara empatie, fara nimic. Discursuri din pod. Din podul ministerului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce înseamnă evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Un profesor va corecta, de regulă, 50 de lucrări, inclusiv de acasă

Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările vor fi scanate și încărcate…
Vezi articolul

INTERVIU Directorul Liceului Tehnologic din Liteni cu 10 note de 10 la Bacalaureat 2023:  Înainte, plecau în străinătate peste 20 de copii dintr-o generație care termina liceul. Anul trecut au plecat doar 4 / Noi nu scăpăm nicio finanțare, pentru că asta dă performanță

La Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni, județul Suceava, au fost 10 note de 10 la Bacalaureat 2023 și rata de promovare pentru promoția curentă este de 88%, iar…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gologan, apel pentru corectarea digitală la BAC și Evaluarea Națională: lucrările de examen să fie scanate și transferate printr-o platformă simplu de făcut la corectare profesorilor în țară / Angajații pe pile din ministere vor pleca cu miile, dacă nu se modernizează, așa cum funcționează și sistemul bancar

Profesorul Radu Gologan acuză Ministerul Educației de practici învechite în asigurarea corectării lucrărilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat și face apel la digitalizarea procesului. După ce a organizat prima…
Vezi articolul

Prefectul de Hunedoara, singurul prefect care a reacționat după rezultatele de la Evaluarea Națională 2022 și Bac 2022 / “Directorii școlilor și liceelor cu rezultate foarte slabe ar trebui să ia urgent măsuri pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple”, spune prefectul Călin Marian

La Bac 2022, rezultatele finale din județul Hunedoara arată o rată de promovare de 78,9%, peste media de țară și la Evaluarea Națională de 81.6%, după contestații. Rezultatele nu sunt…
Vezi articolul