OFICIAL Calendarul mobilității profesorilor pentru anul școlar 2026-2027. Când au loc completarea normei didactice, pretransferul profesorilor și prelungirea contractelor individuale de muncă

Foto: Pexels.com

Calendarul mobilității profesorilor pentru anul școlar 2026-2027 a fost publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației și cercetării nr. 6.695 din 14 noiembrie 2025 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2026-2027.

Conform calendarului, comisia județeană/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar va fi constituită până la data de 9 ianuarie 2026.

Vezi mai jos când au loc etapele pentru completarea normei didactice,
modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pretransferul personalului didactic, modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră, stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, detașarea în interesul învățământului.

Calendarul mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2026 – 2027

I. Ordinea desfășurării etapelor mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2026-2027 este următoarea:

1) Constituirea comisiei județene/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, prin decizia inspectorului școlar general. Până la data de 9 ianuarie 2026

2) Revizuirea deciziilor de numire/transfer/repartizare pe post catedră a personalului didactic titular, conform prevederilor art. 30 alin. (6) și (7) din Metodologie, întocmirea, de către unitățile de învățământ, a listelor cuprinzând cadrele didactice titulare, femei, care optează pentru menţinerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani, în baza prevederilor art. 229 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a listelor cu personalul didactic titular care îndeplinește condițiile legale de pensionare începând cu data de 1 septembrie 2026, pe baza cererilor înregistrate la secretariatele unităților de învățământ și comunicarea acestora la inspectoratul școlar:

a) pentru limită de vârstă;

b) la cerere, pentru pensionare anticipată;

Perioada 12-23 ianuarie 2026

c) constatarea exercitării dreptului privind menţinerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ; Termen: 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii

d) emiterea deciziei directorului unităţii de învăţământ privind menţinerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani. Termen: 5 zile lucrătoare de la data constatării exercitării dreptului în consiliul de administraţie

3) Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic, soluționarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la nivelul unităților de învățământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, conform prevederilor Metodologiei și soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie:

a) elaborarea ofertei școlii şi stabilirea disciplinelor opționale pentru anul școlar următor;

b) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare și a ofertei educaționale;

c) constituirea normei didactice de predare, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, în ordine, a personalului didactic de predare titular, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6);

d) depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie și a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la secretariatele unităților de învățământ; Perioada 12-23 ianuarie 2026

e) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului şcolar;

Perioada: 13-30 ianuarie 2026

f) întregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular/consorțiului şcolar și comunicarea cadrelor didactice şi inspectoratelor școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru întregirea/completarea normei didactice de predare; Perioada: 2-3 februarie 2026

g) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor cadrelor didactice titulare la inspectoratele şcolare; Perioada: 3-5 februarie 2026

h) analizarea contestaţiilor privind soluţionarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi stabilirea listei finale a cadrelor didactice titulare pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare; Termen: 6 februarie 2026

i) completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ/consorțiului şcolar și comunicarea cadrelor didactice şi inspectoratelor școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru completarea normei didactice de predare; Perioada: 3-4 februarie 2026

j) analizarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE şi comunicarea, la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru transfer; Termen: 6 februarie 2026

k) constituirea normei didactice de predare, întregirea normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări și comunicarea, la inspectoratele școlare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru întregirea normei didactice, urmată de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul unităţilor de învăţământ în care sunt angajate/consorţiului şcolar, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră; Perioada: 4-5 februarie 2026

l) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare de către:

Perioada: 5-6 februarie 2026

m) analizarea contestaţiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi stabilirea listei finale a cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 28 alin. (1) şi (2) din Metodologie pentru care se acordă transferul, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie pentru care se acordă completarea normei didactice de predare şi a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare; Termen: 9 februarie 2026

n) analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare a personalului didactic de predare, precum și a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul școlar; stabilirea viabilităţii posturilor didactice/catedrelor vacante de către inspectoratele şcolare; Perioada:10-24 februarie 2026

o) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer/întregire/completare de normă didactică de predare, precum şi a deciziilor privind obligaţia de predare directorilor/directorilor adjuncţi conform art. 23 alin. (4) din Metodologie. Perioada: 25-27 februarie 2026

4) Completarea normei didactice de predare a personalului didactic la nivelul inspectoratului școlar şi transferarea personalului didactic aflat în restrângere de activitate:

a) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a listei tuturor catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;

b) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a listei cadrelor didactice care intră în reducere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2026;

c) afişarea la sediile unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE și pe paginile web ale acestora (dacă există) a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare;

Termen: 25 februarie 2026

d) înregistrarea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, cadrelor didactice aflate în reducere de activitate, la inspectoratele şcolare; verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 26 februarie-4 martie 2026

e) afișarea pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea reducerii de activitate; Termen: 5 martie 2026

f) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate; Perioada: 5-6 martie 2026

g) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului şcolar; Termen: 10 martie 2026

h) organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului şcolar; Perioada: 5-10 martie 2026

i) depunerea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, pentru obținerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluționării restrângerii de activitate la unităţile de învăţământ/CJRAE/CMBRAE; Perioada: 5-10 martie 2026

j) analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE a solicitărilor și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar; Termen: 11 martie 2026

k) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor, la unitatea de învățământ/CJRAE/CMBRAE, privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ; Perioada: 11-12 martie 2026

l) soluționarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unitățile de învățământ/ CJRAE/CMBRAE în consiliul de administrație al unității de învățământ și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar; Termen: 13 martie 2026

m) depunerea acordurilor/acordurilor de principiu cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 16-17 martie 2026

n) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

Termen: 18 martie 2026

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a reducerilor de activitate; Perioada: 18-19 martie 2026

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 20 martie 2026

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare, ţinând seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 23-27 martie 2026

5) Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 50 alin. (1) din Metodologie şi se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2026-2027:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE; Perioada: 17-18 martie 2026

b) aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE şi transmiterea situaţiei la inspectoratul şcolar; Termen: 19 martie 2026

c) întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 50 alin. (3) din Metodologie și au solicitat menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2026-2027, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare; Perioada: 19-20 martie 2026

d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare; Zilele: 20 și 23 martie 2026

e) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. Termen: 24 martie 2026

f) emiterea și comunicarea deciziilor privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic de predare în funcţia didactică în anul şcolar 2026-2027. Perioada: 25-27 martie 2026

6) Modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 25 martie 2026

b) depunerea, înregistrarea cererilor însoțite de documentele justificative la secretariatele unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului; Perioada: 25-26 martie 2026

c) transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare, la care se anexează, în copie, cererile depuse de cadrele didactice însoţite de documentele menţionate în cerere;

d) înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele școlare;

Perioada: 26-27 martie 2026

e) verificarea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate şi remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul şcolar; Perioada: 26 martie-1 aprilie 2026

f) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei; Termen: 2 aprilie 2026

g) emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, ţinând seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 6-9 aprilie 2026

7) Pretransferul personalului didactic. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete;

b) afișarea la sediile unităţilor de învăţământ/CJRAE/CMBRAE a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare (pentru unitățile de învăţământ care nu au avut condiții specifice pentru etapa de transfer);

Termen: 8 aprilie 2026

c) depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoțite de documentele menţionate în acestea, de către:

d) verificarea dosarelor depuse și avizarea acestora de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate;

Perioada: 8-16 aprilie 2026

e) afișarea, pe pagina web a inspectoratului şcolar, a:

Termen: 20 aprilie 2026

f) înregistrarea contestațiilor cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ la punctajele acordate; Perioada: 20-21 aprilie 2026

g) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului şcolar; Termen: 22 aprilie 2026

h) desfășurarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afișarea rezultatelor pe pagina web a inspectoratului şcolar; Perioada: 17-22 aprilie 2026

i) depunerea, la unităţile de învăţământ/CJRAE/CMBRAE, a cererilor, însoțite de documentele precizate în acestea, de către:

Perioada: 15-22 aprilie 2026

j) analiza, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE, a solicitărilor depuse de cadrele didactice și comunicarea hotărârii cadrelor didactice și inspectoratului școlar, cu privire la:

Termen: 23 aprilie 2026

k) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ/CJRAE/CMBRAE, de către personalul didactic care solicită pretransfer consimțit între unitățile de învățământ, la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate;

l) depunerea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ/CJRAE/CMBRAE, de către cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării, la consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ;

Perioada: 23-24 aprilie 2026

m) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ; Termen: 27 aprilie 2026

n) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

Perioada: 28-29 aprilie 2026

o) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor de pretransfer/modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei; Perioada: 29-30 aprilie 2026

p) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 4 mai 2026

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare, ținând seama de prevederile art. 5 alin (5) din Metodologie. Perioada: 5-8 mai 2026

8) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2026-2027, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, în baza notei sau mediei de repartizare minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2025 şi/sau 2024, respectiv 2025, 2024, 2023 şi/sau 2022pentru învăţători/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 63 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2026-2027, conform prevederilor art. 63 din Metodologie; Perioada: 23-24 aprilie 2026

b) discutarea și analizarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a cererilor depuse, comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2026-2027, conform prevederilor art. 63 din Metodologie; Termen: 27 aprilie 2026

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2026-2027, conform prevederilor art. 63 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 27-29 aprilie 2026

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 27 aprilie-4 mai 2026

e) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

Termen: 4 mai 2026

f) emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare. Perioada: 5-8 mai 2026

9) Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare; Până la 4 mai 2026

b) aprobarea în consiliul de administraţie al ISJ/ISMB a listei posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, publicate în vederea ocupării prin concurs; Termen: 4 mai 2026

c) verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs; Termen: 5 mai 2026

d) înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2026; Perioada: 6-18 mai 2026

Perioada: 6-11 mai 2026 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

e) verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului; Perioada: 7-20 mai 2026

Perioada: 12-15 mai 2026 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online

f) validarea fişelor de înscriere ale candidaţilor:

Perioada: 13-16 iulie 2026

Notă: (1) În perioada 6-18 mai 2026, respectiv în perioada 6-11 mai 2026 în situaţia în care înscrierea candidaţilor la concurs se realizează exclusiv în sistem online, pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2026.

(2) În mod excepţional pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 21 iulie 2026, până la ora 8.00 absolvenţii promoţiei 2026 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic). Absolvenţii promoţiei 2026 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

g) afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:

Termen: 29 mai 2026

Notă: În perioada 25 mai-30 iunie 2026, candidaţii pot solicita, dacă este cazul, inspectoratelor şcolare/centrelor de înscriere la concurs corectarea datelor de înscriere la concurs.

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe. Perioada: 8-30 iunie 2026

Notă: (1) În perioada 8-30 iunie 2026 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2026.

(2) Cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale în perioada 5-12 iunie 2026.

i) afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă; Termen: 3 iulie 2026

j) afişarea datelor de înscriere reactualizate ale candidaţilor; Termen: 16 iulie 2026

k) desfășurarea probei scrise; Termen: 21 iulie 2026

l) comunicarea rezultatelor iniţiale; Termen: 28 iulie 2026

m) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor; Perioada: 28-29 iulie 2026

n) soluţionarea contestațiilor; Perioada: 29 iulie-3 august 2026

o) comunicarea rezultatelor finale; Termen: 4 august 2026

p) repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie; Perioada: 5-6 august 2026

q) şedință de repartizare, în ordine, a:

Termen: 6 august 2026

r) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 7 august 2026

s) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 17-21 august 2026

10) Stabilirea personalului didactic pensionat care solicită reîncadrarea în funcţia de personal didactic de predare, în anul şcolar 2026-2027, sub condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, conform art. 82 din Metodologie, precum şi stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 50 alin. (2) şi (3) din Metodologie, care se menține în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2026-2027, conform art. 83 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea cererilor la secretariatele unităților de învățământ; Perioada: 23-24 aprilie 2026

b) discutarea și analizarea de către consiliile profesorale ale unităților de învățământ/consiliile de administraţie, a cererilor depuse;

c) comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare în anul școlar 2026-2027, în condiţiile prevăzute la art. 82 din Metodologie, respectiv a acordului de principiu/refuzului privind menţinerea în activitate, în anul școlar 2026-2027, a personalului didactic prevăzut la art. 83 din Metodologie;

Termen: 27 aprilie 2026

d) validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 82 alin. (1) din Metodologie şi a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, respectiv a listelor finale cuprinzând personalul didactic prevăzut la art. 83 din Metodologie, conform hotărârii comisiei paritare; Termen: 4 mai 2026

e) depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare; Perioada: 4-5 mai 2026

f) soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 6 mai 2026

g) ocuparea posturilor didactice/catedrelor, rămase vacante, de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu privind reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, în anul școlar 2026-2027, respectiv de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu pentru menținerea în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2026-2027, conform art. 82 şi art. 83 din Metodologie, precum şi de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 28 august 2026

h) emiterea și comunicarea deciziilor. Termen: 31 august 2026

11) Detașarea în interesul învățământului:

a) înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare; Perioada: 6-18 mai 2026

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 8-12 iunie 2026

c) discutarea şi soluţionarea propunerilor pentru detaşare în interesul învăţământului în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ; Până la data de 17 iunie 2026

d) transmiterea listei cadrelor didactice titulare pentru care s-a propus detaşarea în interesul învăţământului, însoţite de acordurile acestora, la inspectoratele şcolare; Până la data de 19 iunie 2026

e) numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţiile de conducere, îndrumare şi control neocupate prin concurs şi stabilirea obligaţiei de predare;

f) înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică de predare, a cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare, pentru completarea normei didactice de predare/modificarea repartizării, conform prevederilor Metodologiei, precum şi a cadrelor didactice şi candidaţilor prevăzuți la art. 53 alin. (5), art. 61 alin. (16) şi art. 89 alin. (2) din Metodologie care au participat la concursul național, sesiunea 2026;

Până la data de 17 august 2026

g) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 18-19 august 2026

h) ocuparea posturilor didactice, rămase vacante/rezervate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie, precum şi de către cadrele didactice titulare pentru care s-a propus detaşarea în interesul învăţământului, în anul școlar 2026-2027 şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Până la data de 19 august 2026

i) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

Termen: 20 august 2026

j) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 20-25 august 2026

12) Detaşarea la cerere:

a) depunerea și înregistrarea cererilor, la secretariatele unităților de învățământ, de către cadrele didactice titulare care solicită continuitate pentru detaşare la cerere în anul școlar 2026-2027; Perioada: 23-24 aprilie 2026

b) discutarea și analizarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a cererilor depuse de către cadrele didactice titulare care solicită continuitate pentru detaşare la cerere şi comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind continuitatea pentru detaşare la cerere în anul şcolar 2026-2027; Termen: 27 aprilie 2026

c) înregistrarea, la inspectoratele școlare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru continuitate la detașarea la cerere, respectiv detașare la cerere prin concurs sau concurs specific. Perioada: 6-18 mai 2026

Notă. În mod excepţional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detaşare la cerere, în perioada 6-18 mai 2026, mai pot depune cereri de înscriere pentru detaşare la cerere, prin concurs specific, în perioada 27-28 august 2026 şi pot susţine probe practice/orale, dacă este cazul, în data de 31 august 2026.

d) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 7-20 mai 2026

e) afișarea punctajelor la inspectoratele școlare; Termen: 22 mai 2026

f) depunerea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare; Perioada: 25-26 mai 2026

g) soluționarea contestațiilor la punctaje; Termen: 28 mai 2026

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 8-30 iunie 2026

i) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

Termen: 24 august 2026

j) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării detașărilor la cerere; Termen: 24 august 2026

k) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 25-27 august 2026

13) Repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2026:

a) repartizarea în şedinţă, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

Perioada: 20-21 august 2026

b) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 21 august 2026

c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 24-27 august 2026

14) Modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologie:

a) stabilirea în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ a modificării duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologie; Perioada: 20-21 august 2026

b) transmiterea hotărârilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la inspectoratele şcolare; Termen: 24 august 2026

c) emiterea deciziilor privind modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologie;

d) emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer, detaşare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologie şi pentru cadrele didactice cărora li s-a modificat durata contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, care au participat la aceste etape de mobilitate şi au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2026.

Perioada: 25-27 august 2026

15) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2026-2027, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2025 şi/sau 2024, respectiv 2025, 2024, 2023 şi/sau 2022 pentru învăţători/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea învăţământului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie:

a) depunerea și înregistrarea la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2026-2027, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie; Perioada: 23-24 aprilie 2026

b) discutarea și analizarea de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a cererilor depuse; Termen: 27 aprilie 2026

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2026-2027, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situațiilor transmise de unitățile de învățământ, de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 6-18 mai 2026

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 7-20 mai 2026

Notă. În mod excepţional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu şi nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2026-2027, în perioada 6-18 mai 2026, mai pot depune cereri la inspectoratele şcolare în data de 17 august 2026.

e) repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condiţiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2026-2027, conform art. 63 sau 87 din Metodologie şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 25 august 2026

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 26-28 august 2026

16) Repartizarea și ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, a candidaților care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2026-2027 și a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza rezultatelor obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2025, 2024, 2023, 2022, 2021 sau 2020. Perioada: 6-18 mai 2026

Notă. 1) Candidaţii care au depus cereri de înscriere în perioada 6-18 mai 2026 îşi pot completa dosarele de înscriere în data de 17 august 2026 şi pot susţine probe practice/orale, dacă este cazul, în perioada 18-19 august 2026.

2) Candidaţii care au obţinut nota minimum 5 (cinci) la proba scrisă la concursul naţional, sesiunea 2026 şi solicită repartizare în alt județ, conform prevederilor art. 89 alin. (2) din Metodologie, depun cereri de înscriere şi pot susţine probe practice/orale, dacă este cazul, în data de 17 august 2026.

3) În mod excepţional, candidaţii care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul școlar 2026-2027, în perioada 6-18 mai 2026, mai pot depune cereri în perioada 27-28 august 2026 şi pot susţine probe practice/orale, dacă este cazul, în data de 1 septembrie 2026.

b) verificarea și avizarea dosarelor de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate; Perioada: 7-20 mai 2026

c) organizarea și desfășurarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 8-30 iunie 2026; 18-19 august 2026

d) repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, conform anexei nr. 18 la Metodologie; Perioada: 25-27 august 2026

e) marcarea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate propuse pentru ocuparea de către candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 28 august 2026

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 26-28 august 2026

17) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plata cu ora:

a) depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unitățile de învățământ şi susţinerea interviurilor în vederea încadrării în regim de plată cu ora; Perioada: 27-28 august 2026

b) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plata cu ora personalului didactic titular sau angajat pe durata viabilităţii postului didactic/catedreila nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ și acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata cu ora personalului didactic titular sau angajat pe durata viabilităţii postului didactic/catedrei din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat, pe baza rezultatelor obţinute la interviu, dacă este cazul; Termen: 31 august 2026

c) transmiterea, la inspectoratele școlare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plata cu ora şi a rezultatelor obţinute la interviu, precum și a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete ramase neocupate datorită neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare; acordarea avizului pentru încadrare în regim de plata cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în alte unităţi de învăţământ şi depunerea acestuia la inspectoratele şcolare; Perioada: 31 august-1 septembrie 2026

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 2-4 septembrie 2026

18) Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti:

a) depunerea şi înregistrarea dosarelor, validarea și revalidarea fișelor de înscriere; Perioada: 27-28 august 2026

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Termen: 31 august 2026

c) desfăşurarea probei scrise şi comunicarea rezultatelor; Termen: 1 septembrie 2026

d) depunerea contestaţiilor, analizarea, rezolvarea acestora şi comunicarea rezultatelor finale. Perioada: 1-2 septembrie 2026

19) Organizarea la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:

a) depunerea şi înregistrarea dosarelor de înscriere; Perioada: 27-28 august 2026

b) desfăşurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării şi comunicarea rezultatelor; Termen: 1 septembrie 2026

c) depunerea contestaţiilor, analizarea, rezolvarea acestora şi comunicarea rezultatelor finale; Perioada: 1-2 septembrie 2026

20) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în şedinţă de repartizare organizată la nivelul inspectoratului școlar, în ordine, după cum urmează:

a) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologie;

b) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologie;

c) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 103 alin. (1) şi (2) din Metodologie;

d) ocupareaposturilor didactice/catedrelor rămasevacante/rezervate, conform prevederilor art. 104 alin. (1) şi (2) din Metodologie.

Perioada: 3-4 septembrie 2026

Notă: (1) În perioada 27-28 august 2026 se pot efectua detașări în interesul învăţământului, conform prevederilor art. 84 alin. (1)-(5) din Metodologie, pentru cadrele didactice titulare anterior concursului naţional, sesiunea 2026, precum şi pentru cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2026. Aceste detașări nu se consideră în afara Calendarului şi nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare, iar pentru aceste detașări nu este necesar avizul Ministerului Educației și Cercetării.

(2) În situaţia în care anumite perioade prevăzute în prezentul Calendar includ şi zile nelucrătoare sau zile libere stabilite prin lege, activităţile prevăzute în perioadele respective se organizează şi se desfăşoară în zilele lucrătoare din perioadele respective.

II. Transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării a situației statistice globale privind repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate. Termen: 25 septembrie 2026

III. Înregistrarea datelor privind încadrarea personalului didactic de predare în anul şcolar 2026-2027 în sistemul informatic dedicat. Termen: 23 octombrie 2026 

Citește și:
Cum se calculează media de repartizare la Titularizare 2026 pentru profesorii care pot să devină titulari și pentru suplinitori / Calendarul concursului de angajare în învățământ
Nu se schimbă nimic la concursul de Titularizare 2026, spune ministrul Daniel David: Oamenii să se pregătească după aceeași programă
OFICIAL Proba scrisă de la Titularizare 2026 are loc pe 21 iulie. Calendarul complet al concursului de angajare în învățământ
OFICIAL Ordinea etapelor de mobilitate a profesorilor pentru anul școlar 2026-2027 și Metodologia-cadru
Exit mobile version