Orele de pregătire suplimentară a elevilor pentru Evaluarea Națională și BAC 2026 vor fi monitorizate în cadrul inspecțiilor din județul Giurgiu – document

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com

Unul dintre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Giurgiu se referă la monitorizarea desfăşurării orelor de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naționale, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu. Este vorba despre graficul unui de inspecție pentru modulul 2 al anului școlar 2025-2026.

Luni, 3 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță au început al doilea modul de cursuri, potrivit calendarului cu structura anului școlar 2025-2026. Modulul al doilea de școală durează până vineri, 19 decembrie, având o durată de 7 săptămâni. Următoarea vacanță este cea de Crăciun, începând de sâmbătă, 20 decembrie, și până miercuri, 7 ianuarie 2026.

În documentul ISJ Giurgiu este menționată și analiza repartizării elevilor cu CES în clase, în conformitate cu prevederile OME 3945/2024 privind aprobarea Procedurii de distribuție aleatorie a antepreşcolarilor/ preşcolarilor/ elevilor în formațiunile de studiu.

Sunt monitorizate și activitățile de prevenire şi combatere a consumului de droguri şi substanțe psihotrope în rândul elevilor, conform sursei citate.

Inspecție tematică:

monitorizarea desfăşurării orelor de pregătire suplimentară a elevilor pentru examenele naționale;

– monitorizarea aplicării prevederilor ordinului comun nr. 1985/MFPSPV/2016 nr. 1305/MS/2016, nr. 5805/MENCS/ 2016 privind aprobarea Metodologiei pentru evaluarea și intervenția integrate în vederea încadrării copiilor cu dizabilități în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu CES, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilități şi/ sau CES.

– Analiza repartizării elevilor cu CES în clase, în conformitate cu prevederile OME 3945/2024 privind aprobarea Procedurii de distribuție aleatorie a antepreşcolarilor/ preşcolarilor/ elevilor în formațiunile de studiu.

– Existența/ completarea documentelor de lucru ptr. specialiștii implicați în oferirea serviciilor psihoeducaționale elevilor cu CES.

– Monitorizarea accesului în unitățile de învățământ;

– Monitorizarea derulării activităților de prevenire şi combatere a violenței în mediul şcolar şi a fenomenului de bulliyng;

– Monitorizarea activităților de prevenire şi combatere a consumului de droguri şi substanțe psihotrope în rândul elevilor”, conform ISJ Giurgiu.

Documentul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu poate fi consultat mai jos:

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.

  1. Inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar reprezintă o activitate de evaluare generală a performanțelor diferitelor categorii de unități de învățământ, prin raportare explicită la politicile educaționale, scopurile și obiectivele dezirabile propuse sau la standardele asumate în funcționarea acestora. 
  2. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.
  3. Inspecția de specialitate reprezintă o activitate de evaluare a competențelor profesionale/activității profesionale ale/a cadrelor didactice la nivelul disciplinei/ disciplinelor de studiu predate sau activităților educaționale pe care acestea le susțin. Inspecția de specialitate vizează, în mod direct, calitatea activităților didactice în raport cu beneficiarii primari ai educației, respectiv antepreșcolarii, preșcolarii și elevii.

Tipurile de inspecție de specialitate sunt:

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2025-2026:
Calendarul examenului național de Bacalaureat 2026 – Sesiunea iunie-iulie 2026

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Evaluarea capacității profesorilor de a integra elementele de evaluare în cadrul activităților de predare-învățare, printre aspectele vizate în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj
DOCUMENT Evaluarea competențelor profesorilor de a elabora planificările calendaristice și proiectele unităților de învățare, printre aspectele urmărite în cadrul inspecțiilor școlare din județul Dolj
Evidența participării profesorilor la cursuri și programe de formare continuă, în vizorul inspecțiilor școlare din județul Dolj. Graficul inspecțiilor pentru anul școlar 2025-2026 a fost actualizat – document
Exit mobile version