Profesia de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată, un procent mai mare din PIB pentru Educație, asta vor două treimi din profesorii participanți la un sondaj World Vision România / Trei sferturi dintre elevii care au răspuns vor ore în format fizic, jumătate dintre ei vor lecţii atractive şi un sfert, să nu mai primească teme pentru acasă

Sursa foto: Fundația World Vision Romania

Aproape 80% dintre elevii şi profesorii participanți la un sondaj vor ca anul acesta orele să se desfăşoare fizic, la şcoală, iar jumătate dintre elevi îşi doresc ca profesorii să facă lecţiile mai atractive, mai interactive, potrivit unui comunicat de presă. Făcut pe 1.000 de persoane din mediul rural de Fundația World Vision România, sondajul “Nevoile şi aşteptările elevilor şi profesorilor pentru anul şcolar 2021-2022”, arată că atât elevii, cât şi profesorii vor mai mulţi bani pentru educaţie. În privința profesorilor, aceștia vor, într-o proporție de două treimi, ca profesia de cadru didactic să fie mai respectată și apreciată.

În topul dorinţelor elevilor de la sistemul de învăţământ sunt activităţile extraşcolare, infrasctructura adecvată, digitalizarea şi un climar şcolar sigur, fără bullying.

Principalele așteptări ale elevilor din mediul rural de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar, potrivit sondajului:

Copiii îşi doresc de la părinţi să fie ajutaţi la teme, să fie susţinuţi emoţional, dar şi material. 1 din 5 copii au spus că ar vrea să aibă rechizite, haine, mâncare sau bani pentru transport şcolar.

Principalele așteptări ale elevilor de la familie în acest an şcolar

Pe de altă parte, profesorii vor ca educaţia să fie finanţată corespunzător, mai mult de jumătate dintre ei vor salarii majorate, investiiţii în infrastructură, digitalizare, cursuri atât pentru a preda mai bine materia, cât şi pentru a interacţiona mai bine cu elevii. În plus, cadrele didactice îşi doresc să fie adoptată şi implementată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România. 

Principalele așteptări ale profesorilor de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar

De la elevi, profesorii îşi doresc ca aceştia să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări), iar aproape 70% dintre profesori îşi doresc ca părinţii să fie mai implicați în procesul de educație. De asemenea, 70% dintre profesori şi-ar dori ca meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată. 

Principalele așteptări ale profesorilor de la elevi şi părinţi în acest an şcolar

„După un an şi jumătate de şcoală în care elevii din mediile defavorizate nu au avut acces la educaţie, rata abandonului şcolar riscă să explodeze, iar aşteptările elevilor şi profesorilor sunt foarte mari.  Deşi o prioritate pe buzele tuturor, educaţia este de multe ori lăsată pe ultimul loc, lucru care reiese clar şi din finanţarea alocată. Din păcate, în comunităţile unde noi mergem zi de zi sunt elevi care muncesc în gospodărie în loc să meargă la şcoală, elevi care se duc flămânzi la culcare şi care încep anul şcolar fără rechizite sau cărţi. Cei care își doresc să ajute astfel de copii o pot face prin donații prin SMS cu textul “SPERANTA” la 8864 sau direct pe pagina World Vision România”, afirmă Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. 

Foto: Fundația World Vision România

Exit mobile version