Profesorul Constantin Vică: Dacă predai la trei-patru școli și sunt la o distanță de 20 km, înseamnă că ai un fel de superputere / Replica ministrului Daniel David: Este o problemă la nivel de inspectorat, dacă s-a fragmentat norma mai mult

Foto: Unsplash.com

„În momentul în care ai de ajuns să predai la trei-patru școli și ele sunt și la o distanță de 20-30km înseamnă să ai un fel de superputere și poate că la finalul anului vom spune am avut niște supereroi, profesorii au fost supereroii”, a declarat Constantin Vică, conferențiar universitar la Facultatea de Filosofie a Universității din București descriind situația profesorilor în contextul aplicării măsurilor fiscale, la emisiunea „Intrare liberă” de la TVR Cultural.

Creșterea normei didactice a afectat mai mult învățământul preuniversitar, susține Constantin Vică: „Ora aceea care a apărut în plus, în cazul nostru la Universitatea din București, nu cred că o mare tragedie, comparativ cu ce se întâmplă de fapt în sistemul preuniversitar. Și aici poate ar trebui să ne uităm cu un pic mai multă atenție, să vedem că unii suferă mai mult decât ceilalți în interiorul aceluiași sistem.” 

În aceeași emisiune, un alt invitat a oferit un exemplu concret: „Un prieten de-al meu mergea la țară să-i învețe pe copii. A avut rezultate, dar după ce i s-a mărit norma, a spus că nu mai poate face naveta și s-a dat bătut.”

Răspunsul ministrul Educației și Cercetării Daniel David a fost că doar 1,4% dintre profesori au fost nevoiți să își completeze norma în alte școli, iar acolo unde fragmentarea este mai mare, vina ar aparține inspectoratelor școlare.

 „98,6% dintre profesori și-au putut mări norma în aceleași unități în care au lucrat și înainte. Este drept că unii au trebuit să meargă la mai multe școli, 1,4%, dar acolo am pus o regulă: dacă un profesor avea deja ore în trei unități, norma nu trebuia să fie fragmentată mai mult.”

Ministrul a subliniat însă că, acolo unde norma a fost împărțită peste această limită, responsabilitatea aparține inspectoratelor școlare: „Dacă s-a fragmentat mai mult, atunci este o problemă la nivel de inspectorat. Am avut grijă de acest aspect în metodologie, mai ales pentru mediul rural, unde fenomenul era deja cunoscut.”

Citește și:
Ciuca tăierilor: profesorii. Școala, transformată în laboratorul de austeritate al Guvernului Bolojan
Ministerul Educației, explicații după proiectul care desființează peste 14.000 de posturi din școli: Nu au fost anulate posturi de titulari în sistemul de învățământ, ci doar norme libere, neocupate
BREAKING 14.048 de posturi din școli vor fi desființate, ca impact al Legii Bolojan – proiect de HG
ANALIZĂ 14.000 de posturi eliminate, 165.000 de elevi afectați. Ce înseamnă, de fapt, creșterea normei didactice la 20 de ore pe săptămână
Exit mobile version