Profesorul de matematică Adrian Troie, despre subiectele de la BAC: E suficient să lucrezi câteva ‘rețete’ pentru a obține o notă suficient de bună. Este total contra lucrurilor pe care le auzim în media de la oamenii politici cum că dorim creativitate, originalitate

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com

„E suficient să lucrezi câteva ‘rețete’ pentru a putea să obții o notă suficient de bună la Bacalaureat. Este total contra lucrurilor pe care le auzim în media de la oamenii noștri politici cum că dorim creativitate, dorim să stimulăm originalitatea și multe alte lozinci de genul acesta, pe care, din păcate, le spunem, dar nu le punem deloc în practică. Adică, testăm cel mult niște cunoștințe, dar nu testăm ceea ce vrem, abilități”, a declarat profesorul de matematica Adrian Troie de la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, pentru Euronews România, astazi, 4 iulie. 

„Subiectele arată la fel în ultimii mulți ani.  Prin urmare, orizontul de așteptare e foarte clar pentru toți. E suficient să lucrezi câteva rețete pentru a putea să obții o notă suficient de bună la acest examen. Firește că asta este o perfectă explicație pentru ceea ce vedem ca rată de promovare în ultimii 2 ani”, a susținut profesorul Adrian Troie. 

Intervenția profesorului Adrian Troie la Euronews România:

Adrian Troie: „Subiectele arată la fel în ultimii mulți ani. Orice elev care se uită peste un astfel de subiect va ști că la analiză, subiectul al 3-lea punctul întâi va sub unt a va avea de făcut o derivată, la doi sub punctul a va avea de făcut o integrală simplă. La fel, la algebră va trebui să calculeze un determinant ș.a.m.d. Prin urmare, orizontul de așteptare e foarte clar pentru toți. Poți să te pregătești și să iei zece la un astfel de examen fără niciun fel de probleme, absolut fără niciun fel de probleme. Totul este să încerci să înveți.

Din păcate, însă, subiectele care apar în ultimii mulți ani, în ce privește matematica firește, nu am competență să vorbesc despre celelalte, sunt prost, foarte prost ordonate și ajungem la faptul că e suficient să lucrezi câteva, luați afirmația mea, cu toate ghilimele de rigoare, rețete pentru a putea să obții o notă suficient de bună la acest examen. Prin urmare, nu e nevoie de foarte multă pregătire, însă este total contra lucrurilor pe care le auzim în media de la oamenii noștri politici cum că dorim creativitate, dorim să stimulăm originalitatea și multe alte lozinci de genul acesta, pe care, din păcate, le spunem, dar nu le punem deloc în practică. Adică, testăm cel mult niște cunoștințe, dar nu testăm ceea ce vrem, abilități”. 

Moderator: Ați sesizat un soi de mecanizare, în ultimii ani, a acestor examene? 

Adrian Troie: „Fără niciun dubiu, răspunsul este da. Ar fi interesant, nu știu cât de excentrică, ciudată ar părea propunerea mea: luați un subiect de matematică și rugați un profesor de română, nu să rezolve, să citească verbele și să vadă ce are de făcut. Este vorba, simplu și clar, doar de aplicarea unor algoritmi. Și atunci, firește că asta este o perfectă explicație pentru ceea ce vedem ca rată de promovare în ultimii 2 ani. Pentru că 72,8 acum și 73,3, dacă nu mă înșel, anul trecut înseamnă diferențe de jumătate de procent, ceea ce statistic este nesemnificativ”. 

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com | Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version