Profesorul Marian Anghel, președintele CEMS: Vom avea o piedică mare să găsim directori buni de școli pentru că, după ultimele măsuri, trebuie să recunoaștem că a scăzut mult atractivitatea rolului de director

Foto: AVE

Funcția de director de școală a devenit tot mai puțin atractivă după măsurile recente din educație, avertizează Marian Anghel, președintele asociației directorilor Comunitatea pentru Excelență în Management Școlar (CEMS), la Prima News, vineri, 26 septembrie. El a explicat că obligația directorilor de a preda un număr mai mare de ore, introdusă prin Legea Bolojan (Legea 141/2025), afectează recunoașterea și statutul managerial al acestei funcții.

„Trebuie să recunoaștem, chiar dacă poate unii se supără, că a scăzut mult atractivitatea rolului de director, recunoașterea lui de către sistem e clar mai mică. Faptul că formal ești obligat să faci foarte multe ore în rolul pe care îl ai de director. (…) Puteau fi făcute niște ore la nevoie sau dacă directorul dorea, în afara programului, practic, la plata cu ora. Acum s-a închis posibilitatea, deci practic ți s-a luat dreptul de a munci în plus pe de o parte…” – a declarat Marian Anghel.

Acesta a spus că scăderea atractivității rolului de director este „o piedică mare” în calea oricărui profesionist care vrea să devină manager de școală.

Reamintim, Legea Bolojan (Legea 141/2025) a crescut norma didactică pentru cadrele de conducere, obligând directorii să predea mai multe ore la clasă. În prezent, un director are normă de predare obligatorie de 40 de ore pe lună, 10 ore pe săptămână, jumătate din norma unui profesor fără responsabilități administrative și de management.

În trecut, directorii aveau degrevare de normă și aveau obligație de predare pentru 4-6 ore pe săptămână. Puteau o completeze la plata cu ora, în funcție de necesitățile școlii și ale propriei implicări.

Exit mobile version