Programele remediale au nevoie de trasabilitatea elevilor și de experți din afara școlii – europarlamentar / “Ar fi o eroare majoră să-i abandonăm pe acei copii crezând că au făcut niște cursuri remediale și gata, sunt la zi cu materia”

Invatatoare in fata elevilor la clasa, in scoala / Foto: Dreamstime.com

Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com

“Ar fi o eroare majoră să-i abandonăm pe acei copii crezând că au făcut nişte cursuri remediale şi gata, sunt la zi cu materia”, crede europarlamentarul social-democrat Victor Negrescu, vicepreședintele Comisiei pentru educație și cultură din Parlamentul European, citat de Agerpres. Acesta a apreciat vineri, în cadrul unui eveniment pe tema Programului național de educație remedială, că pentru remediale adecvate este nevoie de “o trasabilitate a fiecărui elev” și de implicarea unor experți, inclusiv din afara școlii – consilieri, asistenți sociali.

Elevii au pierdut foarte mult în perioada pandemiei şi, de aceea, întârzierile din sistem pot costa foarte mult calitatea şi nivelul educaţional din România, a afirmat Negrescu la lansarea Raportului alternativ al Programului naţional de educaţie remedială de către Societatea Academică din România, cu sprijinul Fundaţiei Friedrich-Ebert România.

 Potrivit europarlamentarului:

El a arătat că orele remediale organizate într-o manieră adecvată îi pot sprijini pe elevi în mod special să recupereze orele pierdute în contextul pandemiei, dar ar putea să fie un mecanism eficient pentru combaterea activă a abandonului şcolar. “Ce s-a întâmplat într-adevăr în România nu are foarte multe de-a face cu ceea ce ar trebui să se întâmple. (…) Aş merge pe o recomandare, aceea de a reduce decalajul de timp între momentul începerii activităţii şi momentul începerii proiectului“, a spus Negrescu. 

Potrivit acestuia, trebuie evitate întârzierile pentru a eficientiza modul în care sunt demarate proiectele.

Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

____________________________________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Exit mobile version