Propunerea premierului Cîțu de a modifica structura anului școlar la nici 2 săptămâni de la începerea cursurilor, “dezavuată ferm” de Consiliul Elevilor: Auzim la televizor că școlile se deschid primele și se închid ultimele, dar cum rămâne în practică?

Foto: Max Fischer - Pexels

Consiliul Național al Elevilor (CNE) spune, într-un comunicat emis vineri, că “dezavuează ferm propunerea de a modifica structura anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor”. Organizația elevilor reacționează, astfel, la declarațiile făcute joi seară de premierul Florin Cîțu, care a declarat la Digi 24 că “și anul trecut am avut o vacanță prelungită care a ajutat și a redus valul III. Deci, dacă ajungem acolo, vom lua această decizie”.

“Solicităm ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată în niciun context”, arată CNE.

Consiliul elevilor arată, în comunicatul său, că o astfel de modificare ar fi în baza unor “considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății”. Organizația amintește că acest ordin prevede că școlile intră în scenariul online doar dacă în respectiva localitate incidența Covid-19 depășește pragul de 6/1000 de locuitori.

CNE apreciază că “este imperios necesar ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se ia strict la nivel local” și că “este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară”.

Comunicatul CNE, integral:

Școala în pandemie – ping-pongul guvernanților?

În ultimele zile, premierul României, Florin Cîțu, a declarat faptul că, în cazul în care situația o va impune, se va decide implementarea unei vacanțe prelungite de câteva săptămâni, pe modelul vacanței din primăvară din anul școlar 2020-2021, pentru a stopa răspândirea comunitară a COVID-19.

Consiliul Național al Elevilor dezavuează ferm propunerea de a modifica structura anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor, în baza unor considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății, care prevede în mod clar că unitățile de învățământ funcționează în scenariul online doar dacă în respectiva localitate incidența infectărilor cu COVID-19 trece de pragul de 6 la mia de locuitori.

În acest sens, este imperios ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se decidă strict la nivel local, fără măsuri dictate de la centru, care s-au dovedit a fi ineficiente în ultimii doi ani școlari. Este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară, fără a ține cont de situația epidemiologică de la nivelul fiecărei localități, în contextul în care există comunități din România în care nu s-a înregistrat niciun caz de infectare în perioade lungi de timp. Considerăm că anul școlar este deja inegal ca număr de săptămâni repartizat pe semestre, iar o vacanță prelungită ar duce la decalaje majore în ceea ce privește parcurgerea conținuturilor prevăzute de programa școlară, mai ales în contextul în care lipsurile învățământului online se resimt în parcursul educațional al fiecărui elev.

Mai mult decât atât, aducem în vedere faptul că riscurile de infectare în rândul elevilor și al personalului didactic pot fi reduse doar prin eforturi conjugate ale tuturor instituțiilor competente, în vederea asigurării infrastructurii sanitare și a posibilităților de testare și vaccinare împotriva COVID-19 în unitățile de învățământ. Întreruperea bruscă a cursurilor nu poate reprezenta un substitut pentru cursurile față în față, ci reprezintă doar o măsură pe termen scurt, cu un impact minor asupra răspândirii virusului.

De aceea, solicităm ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată în niciun context, iar deciziile de funcționare a unităților de învățământ să rămână descentralizate, la nivel local, în funcție de criteriile prevăzute de ordinul comun al celor două ministere.

„După doi ani de schimbări vertiginoase în jurul nostru, nu ne putem permite nicio altă decizie care să destabilizeze sistemul educațional. O vacanță prelungită nu este sub nicio formă eficientă, ci doar ar adânci și mai mult decalajele și pierderile generate de pandemie. Auzim la televizor că școlile se deschid primele și se închid ultimele, dar cum rămâne în practică?”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Exit mobile version