Scrisoare deschisă a angajaților Teatrului Excelsior, după ce mandatul managerului Vlad Cristache a expirat și nu a mai fost prelungit: Cerem menținerea sa în funcție și organizarea de urgență a concursului de management

Foto: ID 45828841 © Aerogondo | Dreamstime.com

Angajații Teatrului Excelsior din Capitală au semnat o scrisoare deschisă în care susțin menținerea lui Vlad Cristache în funcția de manager al teatrului și cer transparență în organizarea de urgență a concursului de management. Reacția vine după ce managerul teatrului a anunțat pe pagina sa de Facebook că de la 1 decembrie i-a expirat mandatul.

Într-o scrisoare deschisă, angajații teatrului Excelsior cer menținerea managerului Vlad Cristache în funcție, după ce mandatul acestuia i-a expirat după 3 ani și jumătate.

Angajații teatrului cer:

„De la 1 decembrie mandatul meu de manager al Teatrului Excelsior s-a încheiat. Au fost 3 ani şi jumătate în care am realizat împreună cu echipa artistică, tehnică şi administrativă lucruri de care sunt foarte mândru”, a scris Vlad Cristache pe Facebook.

Redăm integral scrisoarea deschisă a colectivului teatrului Excelsior

SCRISOARE DESCHISĂ

a colectivului Teatrului Excelsior

Noi, membrii colectivului Teatrul Excelsior Bucuresti, ne exprimăm profundul regret și îngrijorarea față de decizia Primăriei Municipiului București de a nu prelungi mandatul managerului interimar Vlad Cristache, încheiat la 30 noiembrie 2025. Considerăm că această decizie ignoră realitatea ultimilor trei ani și jumătate — o perioadă în care teatrul nostru s-a transformat, s-a deschis, a crescut și s-a reconectat cu publicul, în special cu publicul tânăr, datorită unui efort comun și unei viziuni artistice coerente.

Sub coordonarea lui Vlad Cristache, la Excelsior s-a format o echipă în adevăratul sens al cuvântului: nu doar o structură instituțională, ci o comunitate de artiști și profesioniști care lucrează în aceeași direcție. În acești ani, am activat într-un climat de încredere, respect și dialog, iar rezultatele obținute nu sunt simple titluri de afiș, ci dovada unui proiect artistic solid și a unei instituții care își înțelege și își asumă misiunea.

Am produs spectacole care au adus un public nou în sală — tineri care, de multe ori, pășeau pentru prima dată într-un teatru. Am creat proiecte care au ajuns în licee, direct în sălile de clasă, răspunzând unei nevoi reale: aceea de a forma un public viitor, curios, critic și implicat. Am organizat prima ediție a Festivalului Internațional X-FEST, singurul festival internațional de teatru din Capitală adresat publicului tânăr, și am realizat producții care ne-au adus recunoaștere, reconfigurând imaginea teatrului ca spațiu viu, deschis și relevant.

În timpul mandatului lui Vlad Cristache au fost create spectacole care au devenit repere incontestabile în peisajul teatral național, între care menționăm:

Aceste spectacole — diverse, curajoase, contemporane — au consolidat identitatea artistică a teatrului, singurul din București dedicat publicului tânăr, confirmând excelența direcției artistice asumate.

Unul dintre cele mai importante proiecte derulate în acești ani este cel al spectacolelor susținute în liceele din București, cu peste o sută de reprezentații în sălile de clasă. Acest demers rămâne unul dintre cele mai semnificative programe educaționale din teatrul românesc contemporan.

În acești trei ani și jumătate, Teatrul EXCELSIOR a fost deschis producțiilor independente, susținând constant demersurile de educație prin cultură — spectacole realizate în spațiul independent, găzduite și promovate de teatru. EXCELSIOR a încurajat și a sprijinit în permanență vocile tinerilor și ale adolescenților, prin programe de dramaturgie dedicate lor, prin workshopuri de scriere dramatică și regie, precum și prin proiecte care le-au oferit spațiu de exprimare și vizibilitate.

Toate acestea sunt rezultatul unui drum comun, al unei echipe consolidate și al unei conduceri care a știut să o valorifice, să o respecte și să o încurajeze. Pierderea bruscă a continuității instituționale riscă să afecteze echilibrul colectivului, ritmul de lucru și relația extrem de prețioasă construită cu publicul tânăr — un public fragil, dificil de atras și de fidelizat.

Solicităm ferm și responsabil:

1. Menținerea lui Vlad Cristache în funcția de manager interimar, pentru a nu rupe această continuitate artistică și pentru a proteja echipa formată în acești ani.

2. Organizarea de urgență a concursului de management, într-un cadru transparent, corect și adecvat importanței instituției noastre.

Facem acest apel din responsabilitate pentru publicul nostru și pentru generațiile întregi de spectatori care ne trec seară de seară pragul. Nu în numele unui om, ci în numele unui proces construit cu efort, coerență și devotament.

Subliniem importanța esențială pe care cultura o are în viața societății — mai ales într-un context marcat de fragilizare și polarizare. Ne dorim ca Primăria Municipiului București să rămână un partener care înțelege valoarea pe care cultura o aduce zi de zi comunității noastre și să nu obstrucționeze, prin decizii sau prin absența lor, o misiune care s-a dovedit a fi necesară și valoroasă.

Semnat,

Colectivul Teatrului EXCELSIOR

Doru Bem – actor

Mihaela Coveseanu – actor

Mihai Mitrea – actor

Vasea Blohat – producător delegat

Alex Popa – actor

Andreea Hristu – actriță

Camelia Pintilie – actriță

Dana Marineci – actriță

Bogdan Nechifor – actor

Ioan Robert – actor

Ioana Niculae – actriță

Matei Arvunescu – actor

Oliver Toderita – actor

Raluca Botez – actriță

Andreea Catalina Ghiciu – regizor tehnic

Radu Micu – actor

Ovidiu Ușvat – actor

Marius Turdeanu – actor

Bianca Boitan-Rusu – consultant artistic

Mihaela Trofimov – actriță

Ana Udroiu – actriță

Camelia Moroianu – producător delegat

Suciu Şerban – responsabil social media

Ion Bechet – actor

Oana Predescu – actriță

Annemary Ziegler – actriță

Andreea Ranja – impresar

Corina Constantinescu – teatrolog

Amalia Tănase – secretar literar

Silvana Ionescu – actriță

Mircea-Alexandru Baluta – actor

Loredana Frilensăr Cosovanu – actriță

Iulia-Diana Samson – actriță

Dragoş Spahiu – actor

Dan Pughineanu – actor

Cosmina Dobrota – actriță

Maria Rotar – director adjunct

Constantin Ilie – referent resurse umane

Andreea Ilie – referent administrativ

Marian Preda – șofer

Gheorghe Grămadă – referent administrativ

Mariana Vasiliu – referent administrativ

Elena Pologatu – contabil

Lelia Cristea – inspector resurse umane

Florentina Hubert – resurse umane

Cosmin Bărbulescu – referent

Sburlea Bianca – referent resurse umane

Constanța Postolache – contabil șef

Carmen Chiorpec – contabil

Dan Costache – referent

Alin Junoiu – referent

Andrei Doboș-Colorian – operator sunet

Alex Călin – actor

Ciprian Cojenel – actor

Dana Popescu – regizor tehnic

Nicoleta Ticu – cabinieră

Ioana Bolea – cabinieră

Sorin Stan – mașinist

Ion Popescu – mașinist

Cornel Doboș – mașinist

Dinu Cristian – mașinist

Viorel Stemate – recuziter

Andrei Nicolae Ionescu – recuziter

Nicolae Rucăreanu – mașinist

Liviu Scăunașu – mașinist

Ionel Marinescu – mașinist

Victor Pâslari – operator lumini

Traian Marin – operator lumini

Alexandru Ivan – operator lumini

Radu Loviște – operator lumini

Dan Clucinschi – actor

Simon Cristian Petru – operator lumini

Mihnea Teodorescu – operator video

Robert Anton – operator sunet

Elena Ghimpețeanu – regizor tehnic

Costel Stoian – mașinist

Marius Ivănescu – mașinist

Ștefan Vlădăreanu – mașinist

Mihai Anghelescu – mașinist

Octavian Velescu – mașinist

Cristina Popovici – plasatoare

Claudia Vasile – plasatoare

Constantin Simon – operator video”

Informații de context

În septembrie a fost o situație similară cu managerul Teatrului Metropolis. Prin semnătura primarului interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, directorul interimar al teatrului Metropolis a fost schimbat din funcție, fără explicații. Nica era director cu statut de interimar de aproape 3 ani, din 2022.

„Perioada detașării lui Radu Nica ca director interimar al Teatrului Metropolis” a expirat, este punctul de vedere al Primăriei Capitalei, la solicitarea Edupedu.ro.

Decizia privind concedierea sa a stârnit un val de susținere din partea mai multor directori de teatre din București, mulți la rândul lor aflați în funcții tot interimar, care cer organizarea concursurilor pentru desemnarea directorilor.

În locul său a fost numit fostul director și fondator al Teatrului, George Ivașcu, „pentru o perioadă de cel mult un an, până la organizarea concursului de management”.

Primăria nu a dat explicații cu privire la motivul pentru care nu a mai prelungit mandatul lui Radu Nica, care se afla pe acest post interimar de aproape 3 ani și nici când ar avea loc concursurile de manageri de teatre din București.

Demiterea directorului interimar a generat un val de susținere din partea altor directori de teatre din București, care cer organizarea concursurilor de directori de teatre.

Exit mobile version