SONDAJ: Cum ar vrea elevii să fie învățarea online – 34 de opinii despre metodele de predare și evaluare

Calendar Bacalaureat 2020

Foto: Pexels.com

Opiniile apar în Raportul Consiliului Național al Elevilor, în care sunt incluse răspunsurile a aproape 12 mii de de elevi din clasele a V-a până la a XII-a, atât din mediul urban cât și din cel rural. Elevii au avut într-un chestionar aplicat după închiderea școlilor, o cerință formulată astefel: „Prezintă-ne viziunea ta despre metodele de predare și evaluare pe care ar trebui să le punem în practică în perioada suspendării cursurilor”. Iată câteva dintre răspunsurile lor:

„Aplicația SKIPE se poate folosi pentru realizarea de conferințe video în care profesorul sa predea elevilor ca într-o sală de clasa. Se poate de asemenea crea o aplicație asemănătoare cu SKIPE, sau o platformă online care sa aibă aceleași caracteristici.”

”Teleșcoala ar trebui extinsă pentru toate clasele, cu discipline diversificate și care să aibă formatul unei ore obișnuite. Digitalizarea e o metodă bună de recuperare, însă nu asigură
incluziunea educațională, pentru că nu toți elevii au acces la astfel de mijloace.”

”Cadrele didactice sa facă video-uri în care sa predea lecția, iar prin mesaje sa fie cerute explicații, în caz de nevoie. În ceea ce privește evaluarea, proiecte trimise pe mail sau poze, în caz ca sunt proiecte pe coli colorate/de hârtie + evaluare pe prezenta la cursurile online și pe ascultat oral, în privat, cu fiecare elev”.

”Viziunea mea despre metodele de predare si evaluare pe care ar trebui să le punem în practică este că ar trebui să fie făcute niște aplicații prin care elevii vor fi supuși unor teste, partea teoretică să fie la început și după ce este parcursă sa fie dat în test, ar fi bine sa fie diferit la fiecare elev, si dacă elevul încearcă să intre pe alt site sau pe altă aplicație sa fie dat afară din aplicație, deoarece ar putea copia dacă intră pe alt site sau poate întreba pe cineva în mediul online si asta înseamnă ca nu a fost parcursă partea teoretică”

Peste 63% din 12 mii de elevi, participanţi la un sondaj, susţin că au făcut cursuri online cât au fost închise şcolile. Româna şi Matematica, disciplinele cu cele mai multe ore pe net

„Cred ca trebuie în primul rand educati profesorii în utilizarea platformelor care pot fi utilizate în acest scop, implementarea unei oarecare discipline, un sentiment de obligație de a participa pentru elevi. Dar în același timp, sunt de părere ca orele online ar trebui ținute strict la materiile importante, deoarece nici măcar un sistem de trecere de absente nu ar putea convinge un elev sa se ridice din pat pentru o ora ce lui i se pare absolut irelevanta si nefolositoare (nu dau exemple, cred ca este clar la ce mă refer) google classroom pe care profesorul sa posteze lecții si teme pe baza acestora + o conferință o data sau de doua ori pe saptamana(în funcție de materie) pentru ca profesorul să poată răspunde întrebărilor elevilor cu privire la materialele postate”

„În primul rând, ar trebui ca focusul sa fie pe elevii defavorizați, din medii subdezvoltate, care nu pot beneficia de cursuri online. După aceea putem discuta despre metode de predare, deși cred ca acestea ar trebui sa fie alese de fiecare profesor în pare, care-și cunoaște elevii si modul în care aceștia pot invata eficient. Sunt sigură că profesorii(majoritatea) au resursele necesare pentru a putea plia modul lor de predare pentru fiecare clasa.”

”Emisiunea Teleșcoala ar trebui sa dureze mai mult timp și ar trebui ca profesorii să dezvolte mai mult lecția, sa nu fie pe scurt.”

”Profesorii ar putea sa ne de-a teme sau materiale pe care sa le lucrăm și acestea sa fie verificate, iar la întoarcerea la cursuri, aceste teme să poată fi notate eventual in catalog.”

”Cred ca ar putea ramane asa dar fiecare profesor sa posteze lecția la o ora fixa si să ne dea timp suficient cat sa le facem (o oră, doua,o zi sau două…) După care sa le predau online, să facem conversații video pentru predare directă și întrebări”

„Subiecte pe care să lucrăm, materia pe care trebuie să o învățăm, în special pentru materiile se bază: limba română și matematică, științe sociale și un sistem în care putem preda anumite
proiecte realizate de noi care să fie notate odată cu reînceperea cursurilor.”

„Fiecare profesor ar trebui sa trimită un document word sau pdf cu lecția ptr acea ora din ziua respectivă iar apoi, ptr teme ar trebui sa se acorde un termen mai lung ptr rezolvare deoarece primim de la toți profesorii teme si nu avem când sa le facem și nici timp pentru a învăța, fiecare dintre noi, individual ptr bacalaureat, la care aș sugera ca subiectele din anul acesta sa fie un pic mai ușoare decât cele din anii trecuți luăm în considerare perioada dificila prin care trecem. Sper ca această idee să o aplicați.”

„Din punctul meu de vedere, munca pe care o depun profesorii mei în aceasta perioada dificila este suficienta, astfel că eu si colegii mei avem tot timpul fise de lucru puse la dispoziție, manuale si teorie pusă la dispoziție in mediul online. Participam la video conferinte cu profesorii aproape în fiecare zi. Suntem evaluati corespunzător. Astfel, eu cred că dacă toate unitățile de învățământ s-ar putea conforma in acest sens, problema suspendării cursurilor in unitatea de învățământ propriu-zisă ar fi intexinstenta.”

„Puteți face niște lecții interactive, putem da teste prin care noi sa ne stimula modul în care ne selectăm informațiile. Puteți sa propuneți lecții de dezvoltare personală interactive, prin care sa ne putem dezvolta in primul rand ca oameni. Poate aceasta carantina ne învață sa fim oameni în adevăratul sens al cuvântului, nu va gânditi?”

„Ar trebui ca aceste cursuri să nu se desfășoare mai mult de 3 ore fiindcă nu este bine sa stăm prea mult cu ochii în telefon. În una dintre aceste ora ar trebuii ca doamna/domnul diriginta/diriginte sa ne faca sa intelegem ca trebuie sa fim foarte precauți în legătură cu acest virus si să ne explice cum decurge aceasta situatie si cum ar trebui sa ne ferim de coronavirus . Temele pe care profesorii ni le dau sa nu dureze mai mult de 2 ore fiindcă nu este recomandat ,aceasta find o problema de zi cu zi si în saptamanile,lunile si anii în care mergem la scoala. Eu de exemplu într-o zi am avut niște teme care nu mi-au luat mai puțin de 3 ore”.

„Din punctul meu de vedere, sistemul virtual este bun, insa, elevii ar trebui motivati (prin sancțiuni/ recompense/ jocuri/ discuții virtuale) să participe la aceste cursuri, pentru a tine pasul cu materia, sau pentru a încerca acest sistem inovator. De asemenea, as putea sugera, ca aceste cursuri să fie desfășurate în mod interactiv astfel (pornind de la premisa ca acest sistem virtual doar recapituleaza si sistematizeaza cunoștințele precedente acestei perioade): prin jocuri educative online (alături de profesori) folosind diferite platforme sau aplicații; prin conferințe ce stau la baza unor vizionari ale unor documentare educative. De asemenea, același lucru se poate aplica si în parcurgerea materiei noi. Sper ca aceste sugestii sa fie de folos.”

„Un mod de predare este acela ca profesorii sa iti trimita o poza cu lecția, sau un document, iar apoi sa explice ceea ce este scris. Metode de evaluare pot fi temele, nu neapărat cat de corecte sunt, dar pot fi punctate pozitiv că munca, iar apoi greșelile pot fi clarificate în timpul cursului. Un fel de corectarea temei, în care nu-ți faci griji ca nu ai făcut totul în același timp înveți fără sa te stresezi.”

„O platforma pe care fiecare profesor sa aiba o secțiune dedicată acestuia si în zilele în care aveam ore cu profesorul respectiv sa accesam secțiunea acestuia si la o ora pe care el o stabilește sa inceapa un eveniment live , cu chat unde fiecare elev poate adresa întrebări , iar profesorul va trebui sa predea lecția în timpul acelui eveniment live și sa le raspunda elevilor la întrebări, dacă acestea exista.”

„În opinia mea, cursurile virtuale ar trebui structurate în așa fel incat sa fie mult mai scurte ca si durata si verificate pentru a nu lasa profesorii sa abuzeze de timpul elevilor si sa ii incarce cu materie suplimentară pe motiv ca au “timp liber” pentru că deși acesta exista elevii în aceasta perioada demoralizanta si tensionată în care veștile rele vin una peste alta, iar pericolul este la orice pas, au nevoie, subliniez ca mai mult ca oricand, sa se cunoască pe ei înșiși, sa faca activități plăcute care sa ii relaxeze si cel mai important sa ramana pozitivi si sa nu renunte, pentru ca în preajma pericolului si al presiunii, o persoana care nu are un caracter puternic si/ sau sustinere de la spate este predispus sa cedezi sub acest bagaj emoțional si să renunțe la scoala.”

”În concluzie, aș vrea sa închei această idee spunand ca înainte de a se găsi metode de predare si recuperare a orelor, trebuie sa fim oameni si să înțelegem ca perioada nu este una plăcută , iar elevii deja duc o lupta prin schimbarea mediului de viață si toata aceasta incarcatura, deși relativ utilă, ar putea sa le facă rău dacă este în exces.”

”Am putea ușura munca profesorilor, aceștia doar sa ne trimită lecția și exercițiile, iar noi sa respectăm cerințele și sarcinile date, apoi după un interval de timp sa predam aceste exerciții rezolvate, dar în cazul unor greșeli profesorul sa ne explice tot ce am greșit”.

„Am putea ușura munca profesorilor, aceștia doar sa ne trimită lecția și exercițiile, iar noi sa respectăm cerințele și sarcinile date ,apoi după un interval de timp sa predam aceste exerciții rezolvate, dar în cazul unor greșeli profesorul sa ne explice tot ce am greșit.”

„Eu cred ca ar trebui sa fie un program specializat pentru fiecare dintre materii la care trebuie sa facem, iar fiecare elev sa intre pe acesta pentru a invata impreuna cu profesorul si a corecta temele primite. Acest program sa fie bine stabilit la niște ore în care toți elevii pot participa fără probleme.”

„Este obositor sa avem atatea grupuri online, cu fiecare profesor. Ar trebui construita o platforma la fiecare scoala si acolo sa primim materialele necesare. Eventual pe e-mail, ar fi mult mai simplu pentru noi.”

„In aceasta perioada internetul este plin de materiale educationale interesanta care pot fi prezentate de către profesori elevilor: jocuri online, documentare, prezentări, teste online, chiar si cursuri. Eu cred ca acestea ar trebui să constituie baza predarii următoarelor lecții. De asemenea, ca mod de evaluare, cred ca proiectele, eseele, prezentările, poate chiar si testele online ar putea fi o soluție buna.”

”La materiile importate a profilului sa se facă ședințe audio și video între elevi și profesori sau profesorul sa facă videoclipuri în care sa explice materia ca mai apoi sa le trimită într-un grup pentru a fi puse întrebări.”

„Metoda din momentul actual e buna dar ar trebui ca profesorii să aibă un program cand sa dea teme când sa primeasca, sa fie o pagina pentru toate cursurile si să se asigure ca orele online să nu fie la distanțe medii de timp una fata de alta pentru a nu ocupa o zi întreaga”

„Metodele folosite în SUA, U.K. de școlarizare la domiciliu. Este mult mai simplu decât pare. Elevii care nu se conformează rigorilor de învățare online și care nu iau în serios aceasta metoda de învățământ, nu vor fi notați, astfel vor fi nevoiți sa repete anul. Introducerea acestei metode de penalizare va deschide mințile naive ale multor persoane care nu realizeaza importanța de a ne adapta ca țara la metode moderne.”

„Eu cred că, pentru ca elevii să se implice într-un număr cât mai mare în acest sistem de predare și evaluare online, ar trebui ca profesorii să folosească niște platforme în care să putem comunica toți, live, pentru a putea pune întrebări și să ni se răspundă într-un timp util, pentru a ni se putea explica despre ce este vorba în fiecare lecție, să ni se poată “traduce” pe înțelesul nostru ceea ce nu înțelegem din acel material, încercând să facă fiecare lecție cât de interesantă și interactivă se poate să nu ne plictisească. Ar trebui stabilită o oră pentru fiecare materie, oră în care să fim toți prezenți pentru că nu, nu suntem în vacanță și școala trebuie să fie la fel de importantă pentru noi în perioada asta pentru că trebuie să stăm acasă, dar să fim productivi pe cât putem. Evaluarea s-ar putea face fie prin întrebări sau probleme (în funcție de materie), creându-se site-uri pentru asta, fie referate făcute de noi, pe care să le fotografiem și să le trimitem profesorilor. Totul s-ar putea desfășura la fel de bine dacă ne-am mobiliza toți cei implicați, atât profesori cât și elevi pentru că asta e ,până la urmă, treaba noastră și suntem în secolul 21, în care tehnologia este atât de avansată și trebuie să învățăm să o folosim și în educația noastră.”

„Profesorii ar trebui să motiveze elevii să învețe singuri și din plăcere. Lipsa evaluărilor de multe ori “nedrepte” în ochii elevilor îi pot ajuta pe aceștia să decidă ce vor cu adevărat să învețe și ce nu vor. Evaluarea ar trebui să fie una subiectivă pe care să nu se pună accentul iar metodele de predare ar trebui să fie mai interactive.”

„Cel puțin la nivelul școlii mele sunt foarte mulțumită de cum se desfășoară lecțiile online. Ar fi un plus dacă lecția care ajunge la elevi ar fi mai intai sintetizată, pentru că mi se pare foarte multă materie si multe teme de la fiecare profesor, iar acasă, cum nu este un mediu așa de serios, elevii nu prea vor fi în stare sa scrie pagini întregi numai la o singură lecție”.

„Mă bucur de domnii noștri profesori că ne ajuta cum pot, si nici nu au cum mai mult, avand in vedere că Liceul nostru nu dispune de o platforma video pentru cursurile online. De altfel, pe site-ul școlii, avem lecțiile pe care trebuie sa le facem, temele la atelier pentru admitere”.

„Timp alocat mai mult la cursurile de la televizor. Se explica mult prea repede. În 15 minute cat se ” preda” o lecție nu știu ce ar putea reține si înțelege elevul mai ales dacă nu a făcut lecțiile respective si n-are habar despre ce este vorba. La scoala la unele materii nu-ti ajunge o oră pentru a preda o lecție, ce sa mai zic de 15 minute. Și noi putem lua acele informații de pe net, mă gandesc ca noi am vrea altceva sa ni se explice, nu sa ni se citească ce s a scris într-un powerpoint. La clasa a 12-a este făcut totul prea repede, dacă am scrie la BAC cat ni se ” preda ” acum, am pica toți, pentru ca sunt prea puține informații, prea repede spuse, în prea puțin timp.”

„Aceste cursuri ar trebui să fie fu adevărat cursuri, să existe o interacțiune între elev și profesor, să ne fie evaluată munca. Cred că cea mai bună metodă ar fi conferințele video/ audio și completarea unor fișe de lucru”

„Nu m-am gândit niciodată la asta, dar modul de predare al doamnei profesoare de matematica este unul eficient. Dimineața “face prezenta”, iar noi ne apucăm de lucru, pe parcurs ii punem întrebări, iar ea ne explica. Azi de exemplu, “ne-a dat test” din formulele necesare pentru bacalaureat. Suntem conștienți toți de faptul ca stam acasa, așadar trebuie sa fim serioși și să avem încredere. Sistemul de învățământ din RO este unul învechit, praf vorba aia, Nu s-a dezvoltat de atâția ani, acuma într-o luna vrem sa para tot lapte și miere, online, cât de bine suntem pregătiți etc. Fals. Am rămas rău în urma cu toate!”

NOTĂ: Opiniile au fost preluate ca atare din Raportul CNE, iar eventualele greșeli de ortografie sau gramaticale aparțin autorilor acelor opinii.

Foto: Pexels.com

Exit mobile version