Standardele curriculare și de evaluare asociate programei școlare vor fi făcute de Ministerul Educației printr-un proiect cu finanțare europeană / Surse: Proiectul a fost semnat

Foto: Max Fischer - Pexels.com

Standardele curriculare și de evaluare a elevilor, asociate programei școlare, vor fi făcute de Ministerul Educației printr-un proiect cu finanțare europeană, potrivit unui anunț publicat vineri seara în comunicatul instituției despre testarea standardizată-pilot. Ministerul anunță în același paragraf că va realiza propria platformă de evaluare standardizată, iar standardele și platforma vor fi gata până în anul 2024.

Standardele curriculare și standardele de evaluare eu drept scop evaluarea unitară a elevilor, indiferent de școala pe care o urmează, doar prin raportare la programa școlară. Profesorii ar trebui să știe în urma acestui demers pentru ce anume trebuie să dea o anumită notă și vor ști in ce masura competențele urmarite de programă sunt dezvoltate la copil și în clasă.

„Ministerul Educației va analiza rezultatele procesului de pilotare și le va folosi pentru a realiza, în termen de doi ani, propria platformă de evaluare standardizată, ca parte a PNRR. Evaluarea standardizată va avea la bază standarde curriculare și standarde de evaluare care vor fi dezvoltate până în anul 2024, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană”, potrivit anunțului Ministerului, care poate fi descărcat de aici.

Potrivit surselor Edupedu.ro, proiectul cu finanțare europeană pentru elaborarea standardelor curriculare și standardelor de evaluare a fost semnat deja cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Ghidul proiectului numit „Standardizare și evaluare unitară pentru sistemul de educație preuniversitar STANDEV” a fost pus în consultare publică în octombrie 2021 de către MIPE.

În preambulul documentului autorii arată că „Analizarea şi revizuirea anumitor părţi ale sistemului de evaluare ar ajuta România să creeze un sistem care să ofere calitate, imparţialitate şi susţinere într-o mai mare măsură, încurajând învăţarea mai amplă. Acest demers va trebui însoţit de investiţii în capacitatea de implementare la nivel central a evaluărilor şi examinărilor, în îndrumarea aferentă şi, mai ales, în competenţele cadrelor didactice de a utiliza evaluarea în sprijinul învăţării”.

„Consolidarea standardelor curriculare de învăţare şi aplicarea lor ca un punct de referinţă cheie pentru dezvoltarea examinărilor şi evaluărilor naţionale şi a practicilor didactice ale profesorilor vor pune bazele unor evaluări ce sprijină noua viziune a învăţării centrate pe elev. Alinierea practicilor de evaluare la noul curriculum va presupune şi revizuirea examenelor naţionale cu miză mare”, potrivit textului care face astfel referire la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și la Bacalaureat.

„Scopul principal al apelului constă în acordarea unui grant nerambursabil dedicat exclusiv continuării reformei curriculumului național prin abordarea componentei legate de evaluare din cadrul acestuia în vederea standardizării și evaluării unitare pentru sistemul de educație preuniversitar”, se arată în document.

Concret, tipurile de activități eligibile sunt următoarele:

Se vor avea în vedere și următoarele considerente: 

Sunt avute în vedere trei niveluri de implementare ale măsurilor sistemice enunțate mai sus:

Perioada de implementare a proiectului este de minimum 24 de luni. Valoarea maximală eligibilă în ghidul publicat în toamna anului trecut era de 13 milioane de euro.

Exit mobile version