Testarea elevilor la ortografie în primul an de gimnaziu, concurs național de scriere și recomandări pentru profesorii de limbă – măsuri propuse de ministrul Educației din Franța pentru „îmbunătățirea stăpânirii” scrisului și cititului

Evaluare clasa a IV-a 2019

Foto: Pexels.com

Elevii care intră în primul an de gimnaziu din Franța vor fi testați și la ortografie în cadrul Evaluării Naționale de la clasa a V-a pentru ca profesorii să poată lucra cu ei la această parte de limbă franceză pe care autoritățile din Educația din Republică o văd din ce în ce mai deficitară, potrivit FranceInfo. Măsura face parte dintr-un set propus de ministrul Gabriel Attal care crede că este oportună și organizarea unui concurs național de scriere și, ca recomandare pentru profesorii de limba franceză, renunțarea la textele de tipul „completează spațiile goale”, conform sursei citate.

Ministrul Educației din Franța, Gabriel Attal, spune într-un articol publicat recent de Le Monde că are încredere în “puterea cuvântului scris”, invocând “o datorie de exigență și de excelență” în această privință, mai ales că, potrivit lui, nivelul scrierii corecte scade în gimnaziile din țară: “Aproape un elev din trei nu știe să citească sau să scrie corect la intrarea în clasa a șasea”, a declarat acesta pentru cotidian, notează FranceInfo.

Când a enumerat o serie de măsuri propuse pentru implementare în școli, oficialul a recomandat “eliminarea utilizării textelor de tipul „completează spațiile goale” ca parte a procesului de învățare în primar și secundar”, după ce a insistat că “trebuie să facem mai mult și trebuie să facem mai bine”. Renunțarea la acest tip de exerciții ar urma să se aplice începând din acest an școlar.

Potrivit Le Parisien, la sfârșitul lunii august, înainte de începutul primului an școlar în funcția de ministru, Attal declarase deja că dorește să “pună accentul pe cunoștințele fundamentale” și promisese un “șoc al cunoștințelor” la școală. „Pentru a realiza acest lucru, el a anunțat că două ore pe zi vor fi consacrate învățării și exersării lecturii la Clasa Pregătitoare și că elevii de CM2 (Cours Moyen 2, adică al 5-lea an de școală primară și ultimul din acest ciclu, asemănător clasei a IV-a din România – n. red.) vor trebui să producă “cel puțin un text scris” în fiecare săptămână”, scrie sursa citată.

De asemenea, ministrul își dorește ca Evaluarea Națională din primul an de gimnaziu să includă un “test de scriere”, pe lângă cel de citire, pentru a “detecta slăbiciunile unora și talentele altora”. Attal a mai declarat că ar dori să creeze “încă din acest an” un “dublu concurs național de scriere”: unul pentru elevii de la sfârșitul școlii primare și celălalt pentru profesori, “al căror talent și creativitate merită să fie mai bine recunoscute și împărtășite”, a mai transmis FranceInfo.

Citește și:
Franța vrea note scăzute mai drastic la Bacalaureat din cauza ortografiei. Ministrul francez al Educației: Oricât de bună ar fi lucrarea, nu va putea trece de o anume notă fără o ortografie corectă
Cine e noul ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal. Purtător de cuvânt și fost ministru delegat al Banilor publici, vrea să redea autoritatea profesorilor și are de combătut un puternic fenomen de bullying din școli / Prioritățile mandatului
Exit mobile version