Teste standardizate inițiale de evaluare a pierderilor de învățare, centre de vaccinare în școli, remediale pentru toți doritorii și clarificarea din timp a condițiilor de desfășurare a școlii – cerințele Consiliului elevilor pentru începutul noului an școlar

Foto: © Oksun70 - Dreamstime.com

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a prezentat, vineri, cerințele pentru începerea noului an școlar, inclusiv desfășurarea de testări standardizate inițiale pentru a evalua pierderile de învățare, dotarea școlilor cu aparatura necesară, în caz că va fi nevoie din nou de predare online, extinderea programelor remediale. Organizația spune că a elaborat aceste solicitări în urma unei consultări la care au participat peste 11.000 de respondenți, care au apreciat, în majoritatea lor, că școala online nu a fost la fel de calitativă ca cea în format fizic și că ar fi utile ore suplimentare de recuperare a materiei, posibilitate rar promovată în școală.

Potrivit CNE, dintre participanții la consultarea pe tema pierderilor educaționale resimțite în pandemie:

În urma consultării, solicitările CNE pentru începerea noului an sunt:

Comunicatul CNE, integral:

Un nou val de incertitudine (?) Noul an școlar din perspectiva elevilor 

În urmă cu câteva zile, Consiliul Național al Elevilor, unica structură de reprezentare a elevilor din România, a lansat o consultare referitoare la pierderile pe plan educațional resimțite după pandemie, la care au participat peste 11.000 de respondenți. În urma centralizării rezultatelor, reprezentanții elevilor au redactat un raport cu propuneri și recomandări, pe care îl vor folosi în dialogul cu Ministerul Educației. 

Conform rezultatelor consultării, se poate constata faptul că aproape trei sferturi (74,5%) dintre elevi consideră că școala online nu a fost la fel de calitativă ca cea față în față, iar 82,9% dintre elevi consideră că nu au putut asimila materia în aceeași măsură precum dacă ar fi fost la școală fizic. De asemenea, peste două treimi (70,9%) dintre respondenți au declarat că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educațional, deși această posibilitate este rar promovată în spațiul școlar, sub forma cursurilor remediale. 

În acest sens, având în vedere rezultatele consultării, Consiliul Național al Elevilor a formulat o serie de propuneri și recomandări, dintre care amintim: 

Raportul integral poate fi consultat accesând următorul link: https://bit.ly/3iZn7dG.
 

„Peste trei săptămâni ne reîntoarcem la școală, după doi ani școlari pandemici. Totuși, până acum, nimeni nu s-a întrebat care au fost pierderile educaționale ale învățământului online, cum resimt elevii schimbările vertiginoase din jur, care au fost clivajele generate de pandemie. Noi am făcut-o. De aceea, credem că propunerile și recomandările noastre sunt cu atât mai valoroase cu cât sunt fundamentate pe opinia a mii de elevi din România. Solicităm autorităților să ia în considerare părerea elevilor și să comunice o decizie asumată în cel mai scurt timp”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Foto: 172177848 © Oksun70Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version