BAC 2022, sesiunea de toamnă: Din 18 iulie încep înscrierile și țin până pe 25 iulie / Actele necesare

Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com

În perioada 18-25 iulie, absolvenții de clasa a XII-a se pot înscrie la Bacalaureat 2022, sesiunea august-septembrie, potrivit calendarului oficial. Vezi mai jos care sunt documentele necesare.

Inspectoratul Școlar Județean Ilfov a publicat lista actelor necesare pentru înscrierea la examenul de Bacalaureat:

  1. dosar;
  2. poze ¾ (2 bucăți);
  3. copie certificat de naștere și carte de identitate;
  4. foaie matricolă;
  5. cerere-tip – se completează la secretariatul unității școlare absolvite;
  6. adeverință recunoaștere probe – pentru candidații din seriile anterioare;
  7. cerere către inspectorul școlar general – pentru candidații din alte județe – se completează la secretariatul Inspectoratului Școlar Județean Ilfov.

Procedura privind înscrierea la examenul național de Bacalaureat 2022 a fost trimisă către inspectoratele școlare din luna mai.

Cerere de înscriere BAC 2022:

Potrivit procedurii amintite anterior, toți candidații completează partea I a cererii de înscriere. Candidații care solicită recunoașterea / echivalarea unor probe susținute în anii anteriori / sesiunile anterioare completează partea I și partea a II-a din cererea de înscriere.

Elevii care, în cel puțin una dintre clasele a IX-a – a XII-a, au obținut premii individuale la concursuri / olimpiade școlare internaționale, recunoscute de către Ministerul Educației, la o disciplină inclusă în lista disciplinelor de bacalaureat și care solicită echivalarea probei scrise respective, completează partea I și partea a III-a din fișa-tip.

Cerere de recunoaștere și echivalare a rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine:

Cerere de recunoaștere și echivalare a rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale:

Metodologia de organizare a examenului de bacalaureat prevede la art. 35 alin. (4) că înscrierea candidaților pentru examenul de bacalaureat se face, prin fişă-tip informatizată, la secretariatele liceelor pe care aceştia le-au absolvit, numai în perioada prevăzută în calendarul examenului, după cum urmează: 

„b) pentru candidaţii din anii precedenţi şi pentru candidaţii din seria curentă, în cazul celei de a doua sesiuni, înscrierea se face, în perioada prevăzută de calendarul examenului de bacalaureat, de către secretariatul unităţii de învăţământ pe care candidaţii au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de aceştia (certificat de naştere şi, după caz, de căsătorie, un act de identitate, foaia matricolă, adeverinţă cu notele la probele pentru care solicită recunoaşterea notelor).

c) pentru candidaţii din seriile anterioare, în situaţia schimbării domiciliului în altă localitate, menţionată ca atare în buletinul/cartea de identitate, candidaţii se pot înscrie pentru a susţine bacalaureatul la o unitate de învăţământ de acelaşi profil, stabilită de comisia de bacalaureat judeţeană din judeţul în care se află noul domiciliu al candidatului. În afara acestei situaţii, înscrierea în alt judeţ este permisă numai cu aprobarea Comisiei Naţionale de Bacalaureat, în urma unei cereri motivate şi însoţite de documente doveditoare, transmise la Direcţia Generală Educaţie și Învățare pe Tot Parcursul Vieții.”

Calendarul Bacalaureatului de toamnă 2022

Foto: © Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version