BREAKING Cîmpeanu propune public unei companii private să îi testeze pe toți elevii din clasele I-XI, fără cei de-a VIII-a, la limba română, matematică și istorie, cerându-le partenerilor sociali să discute în câteva ore ordinul de ministru care prevede asta. Testarea „pilot” s-ar face prin parteneriat, nu prin licitație publică, în perioada 30 mai-10 iunie

Foto: gov.ro

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale. Amintim că Edupedu.ro a scris încă din 1 aprilie despre intențiile ministrului Educației.

„Aș vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid însemană ore, în așa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noștri BRIO către care lansez invitație de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie prin teste care nu vor genera nici note, nici clasificări, nici ierarhizări, ci se vor constitui într-un instrument extrem de important pentru a vedea într-o manieră profesionistă, la nivel global, dar și la nivel individual, unde există puncte tari, unde există puncte ce trebuie susinute, unde există puncte slabe ce trebuie să facă obiectul unei acțiuni remediale. Împreună cred că putem gândi un sistem în care, pentru învățământul primar durata să fie de 15-30 de minute, să nu ne imaginîm că vor fi niște teste extrem de complicate care să streseze elevii, iar pentru învățământul gimnazial și liceal să fie teste rezolvabile în termen de 60 de minute. Repet, pilot în acest an prin colaborarea dintre Ministerul Educației și profesioniștii care sunt deja specializați în administrarea acestor teste. (…) Repet, este o modalitate de a vedea unde suntem”, a declarat Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței pentru lansarea Raportului Național de Literație. Platforma menționată de ministru oferă teste pe bază de abonament plătit.

Practic, este o încercare „pe repede înainte” de impunere a unei companii private în zona de testare a elevilor, girată de Ministerul Educației, testarea care ar urma să aibă loc pe platforma privată, din cele spuse de Sorin Cîmpeanu, compania putând obține astfel toate datele personale și de competențe ale elevilor din România, de la gimnaziu și liceu, urmând să emită rapoarte „narativ-descriptive” pentru fiecare elev.

UPDATE: Ministrul Sorin Cîmpeanu a precizat pentru Edupedu.ro, după eveniment, că ar fi vorba despre o eșantionare a testării, deci aceste teste nu vor fi aplicate pe toți elevii din clasele I-VII și IX-XI, ci doar pe un număr reprezentativ, din toate mediile, rural-urban, din toate tipurile de școli – mici/medii/mari. Ar fi vorba despre un proiect pilot, iar datele personale ale elevilor ar fi doar în posesia Ministerului Educației.

Încă din 1 aprilie 2021 Edupedu.ro a scris, pe surse, informația că aceste evaluări anunțate atunci de ministrul Cîmpeanu vor fi concepute de o companie specializată în așa ceva. Deci o firmă privată care să gândească subiectele evaluării standardizate naționale la final de an școlar a elevilor și subiectele evaluării standardizate de la început de an școlar.

Tot atunci scriam că în premieră, statul român renunță la monopolul subiectelor de examen și, atenție, la crearea propriului curriculum. Cum? Evaluarea determină în covârșitoare proporție învățarea, după modelul educațional actual. Spune-mi din ce îmi dai examen și cam cum sunt formulate întrebările, ca să îți spun ce voi învăța. Excelent că vom avea specialiști dedicați exclusiv evaluării standardizate. Dar atâta vreme cât ei nu sunt ai Ministerului Educației, atâta vreme cât nu au niciun jurământ de onestitate în fața viitorului acestei țări, ce anume garantează că nu vor modifica ușor-ușor conținutul învățării? Ce anume garantează că toate datele care vor ieși din această evaluare, de o importanță capitală pentru sistemul educațional și social românesc, vor fi făcute publice sau puse la dispoziția Ministerului? Ce anume garantează că toate analizele făcute până la urmă pe informațiile, atitudinile și aptitudinile pe care le au copiii de 6-19 ani din România și pe rezultatele tuturor profesorilor din țara asta vor fi livrate Ministerului de resort, și nu scurse într-un sistem paralel pentru interese de business, de profiling sau de alte tipuri?”

Exit mobile version