Cercetătoarea Thea Ionescu, despre cum învață specia umană: Să nu forțăm abstractizarea prin conținuturi abstracte, de exemplu fișe la grădiniță. Așa m-aș bucura să dispară!

Thea Ionescu / Foto: Edupedu.ro

„Postcognitivismul spune că trebuie concret la orice vârstă, pentru că de fapt atunci când am senzațiile și am percepția, am acțiunea, am ancorările, creierul meu asta face: abstrage generalitățile și ajunge la abstract. Asta înseamnă să nu forțăm abstractizarea prin conținuturi abstracte, de exemplu fișe la grădiniță. Așa m-aș bucura să dispară!”, a declarat cercetătoarea Thea Ionescu, doctor în psihologie cu distincția Summa Cum Laudae sub coordonarea profesorului Mircea Miclea. „Ne trebuie o ancorare în foarte multe elemente non-cognitive la orice vârstă”, a atras aceasta atenția, adăugând că „de aceea facem practică multă și bună la liceul pedagogic și asta ar trebui menținută”.

Declarațiile au fost făcute în cadrul Conferinței Naționale a Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România (ANCLP), care s-a desfășurat pe 2 martie 2024 la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca. Conferința a fost organizată de către ANCLP, Inspectoratul Școlar Județean Cluj și Centrul „Step by Step”, în parteneriat cu Ministerul Educației și Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca.

Cele mai importante declarații făcute de psihologul Thea Ionescu, conferențiar la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca și cercetător în Laboratorul de Psihologia Dezvoltării al UBB:
Cine este Thea Ionescu

Thea Ionescu este cercetător în Laboratorul de Psihologia Dezvoltării al Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca și conferențiar universitar la Facultatea de Științele Educației a UBB. Domeniile sale de interes în cercetare sunt „Patternul variabilitate-stabilitate-flexibilitate in dezvoltare“, „Dezvoltarea categorizării; Formarea conceptelor“, „Cogniţie ancorată (Embodied/Grounded Cognition) – implicaţii pentru dezvoltare şi educaţie“, „Supradotare şi fenomenul de insight în rezolvarea creativă de probleme“. Sursa și detalii

Thea Ionescu a absolvit Şcoala Normală „losif Vulcan” din Oradea (1995) şi a profesat ca educatoare un an. A absolvit apoi Psihologia la Universitatea „Babeş Bolyai“ din Cluj-Napoca (ca şefă de promoţie) și este doctor în Psihologie (Summa Cum Laudae) cu teza „Flexibilitatea în categorizare la copii”, avându-l coordonator ştiinţific pe profesorul Mircea Miclea. Are stagii de cercetare la Department of Psychology – Indiana University SUA și a condus Grantul Fulbright Senior „Mechanisms of Flexible Categorization“. Vezi aici CV Thea Ionescu

Este autoarea următoarelor volume:
Copiii altfel: Trasee specifice de dezvoltare cognitivă. O analiză critică
Copiii şi oamenii mari: căi pentru optimizarea dezvoltării umane
Exit mobile version