Competența digitală trebuie inclusă în disciplinele de studiu, nefiind obligatoriu să am o disciplină care se numește TIC la clasele primare – oficial din Ministerul Educației

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Curriculumul pentru clasele primare va include competențe digitale, însă nu printr-o disciplină distinctă, au precizat oficialii din Ministerul Educației, la lansarea în dezbatere publică a Strategiei privind digitalizarea educației. “Competența digitală trebuie să fie abordată transcurricular, adică să fie inclusă în disciplinele de studiu, nefiind obligatoriu să am o disciplină care se numește TIC”, a declarat subsecretarul de stat Jean Badea.

Întrebat care vor fi concret modificările pe care strategia de digitalizare le aduce în curriculumul pentru clasele pregătitoare – clasa a IV-a, Jean Badea a răspuns:

În ceea ce privește posibilitatea ca Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și Bacalaureatul să fie susținute digital, oficialul a răspuns: “Discuțiile pe care noi le-am avut în cadrul grupului de lucru conduc către susținerea tuturor examenelor naționale în format digital. Dar măsurile pe care le propunem cel puțin până în 2027 sunt susținerea evaluărilor asistat de tehnologie a evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a”.

Strategia introduce ideea unor centre comunitare pentru meserii emergente, care “vor fi niște clustere, consorții formate din unități de învățământ, companii, institute de cercetare, astfel încât să acopere și zona de anticipare a viitoarelor meserii emergente și a viitoarelor competențe, dar să asigure și cadrul și standardele de pregătire”, a adăugat Jean Badea.

Coordonator al strategiei de digitalizare a educației, acesta a precizat că “intenția noastră este să flexibilizăm cel puțin ruta liceală, asta ne propunem prin această strategie. Adică să nu mai facem neapărat la învățământul teoretic matematică-informatică ca disciplină teoretică, fără să legăm competențele pe care informatica ni le dă de alte domenii. Cum ar fi să leg competențele de informatică de arte vizuale, pentru cei care fac grafică pe calculator? Sau cum pot să vorbesc despre matematică-informatică fără să mă duc către zona de robotică și automatizări? Or, acestea, la acest moment, în curriculum sunt distincte. Am filiera teoretică unde am matematică-informatică, am filieră tehnologică unde am robotică, automatizări, am filiera vocațională unde am artele vizuale. Pot fi făcute multe intersecții cros-filieră astfel încât un absolvent să poată căpăta atât competențe de arte vizuale, dar și competențe digitale avansate, astfel încât să fie pregătit pentru o viitoare meserie în domeniul creativității”.

Strategia de digitalizare a educației din România 2021-2027 – SMART-Edu este disponibilă spre consultare până în data de 15 februarie 2021 pe ► edu.ro și pe ► site-ul dedicat

Citește și:
Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În cațiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală
VIDEO Monica Anisie: Strategia de digitalizare a educației cuprinde și curriculum școlar pentru meserii emergente
400.000 de elevi din totalul de 3 milioane nu au acces la internet – a declarat subsecretarul de stat în Ministerul Educației. Discuții pentru implementarea unui program de vouchere pentru internet
Exit mobile version