Consiliul Elevilor: Planurile-cadru pentru liceu așteaptă să fie revizuite de peste 4 ani / Elevii trec de la un curriculum nou, bazat pe cunoștințe și abilități practice, în gimnaziu, la curriculumul liceal învechit

Sursă foto: Facebook.com / Rareș Voicu, președintele CNE

„Elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit”, ținând cont că “planurile-cadru pentru ciclul liceal așteaptă să fie revizuite de mai bine de 4 ani”, potrivit unui comunicat transmis vineri de Consiliul Național al Elevilor. În consecință, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației o tranziției rapidă și echitabilă spre un curriculum și planuri-cadru pentru liceu.

Aceasta este prima generație de elevi de gimnaziu care a susținut examenul de Evaluare Națională într-o manieră nouă, iar în ciclul liceal aceștia vor avea un curriculum care nu se va plia cu ceea ce au învățat pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu, potrivit comunicatului. Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor a menționat că „din aceste motive, solicităm Ministerului Educației să înceapă procesul de elaborare a noilor planuri-cadru. Curriculumul ‘tranzitoriu’ este doar o găselniță menită să distragă atenția de la problema imensă în fața căreia ne aflăm: o ruptură curriculară dramatică pentru o generație întreagă”.

Comunicatul CNE, integral:

„În contextul în care această generație de elevi este prima care a susținut examenul de Evaluare Națională într-o manieră nouă, în ciclul liceal aceștia se vor lovi de un curriculum care, în cele mai multe cazuri, nu se va corela cu ceea ce au învățat pe parcursul celor 4 ani de gimnaziu, timp în care au urmat un set de planuri-cadru și de programe noi.

Planurile-cadru pentru ciclul liceal așteaptă să fie revizuite de mai bine de 4 ani, timp în care au fost puse în dezbatere publică, însă fără vreun rezultat anume. Astfel, elevii care urmează să fie înmatriculați în învățământul liceal vor fi nevoiți să facă tranziția de la un curriculum bazat pe cunoștințe și abilități practice, la unul învechit, aceasta fiind prima generație de elevi de gimnaziu care au funcționat după noua structură curriculară. Mai mult, în ceea ce privește finalitatea ciclului liceal, ne exprimăm nemulțumirea cu privire la declarațiile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a afirmat că elevii care intră acum la liceu vor avea parte de același tip de Bacalaureat. Această măsură nu poate decât să ridice semne de întrebare cu privire la asumarea, de către Ministerul Educației, a unei reforme curriculare curajoase, fără măsuri de sacrificiu și peticeli.

În consecință, Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației o tranziție cât mai rapidă, dar echitabilă, spre un curriculum și spre un nou set de planuri-cadru care să avantajeze atât viitorii elevi din ciclul liceal, cât și pe cei deja înmatriculați.

„În ciuda faptului că această generație a avut parte de planuri-cadru noi pentru ciclul primar și gimnazial, acum, la momentul tranziției acestor elevi către ciclul liceal, sunt puși în situația ingrată de a urma același curriculum învechit, livrat în multe ori incomplet de către cadrele didactice, în care evaluarea este văzută drept un scop, nu ca un mijloc de învățare și perfecționare pentru elevi. Din aceste motive, solicităm Ministerului Educației să înceapă procesul de elaborare a noilor planuri-cadru. Curriculumul <tranzitoriu> este doar o găselniță menită să distragă atenția de la problema imensă în fața căreia ne aflăm: o ruptură curriculară dramatică pentru o generație întreagă”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Sursă foto: Facebook.com / Rareș Voicu, președintele CNE

Exit mobile version