„Copiii sunt problema dacă doamna are acest comportament” abuziv, spun doi părinți din clasa învățătoarei care-i umilea și agresa pe elevii de clasa a II-a într-o școală din Târgu Mureș. Aceștia „s-au activat” brusc după o ședință convocată la școală de cadrul didactic

Foto: EduPedu.ro

Învățătoarea Alexa Mariana de la Școala „Romulus Guga” din Târgu Mureș i-ar fi rugat, la o ședință cu părinții care a avut loc joi seară, pe părinții ai căror copii nu au probleme la clasă cu ea să sune la Edupedu.ro și să spună că o sprijină și că nu vor să o piardă de la clasă, potrivit participanților la acea ședință, care au dorit să-și păstreze anonimatul. Am primit două telefoane, de la o mamă și de la o bunică, în care ambele persoane i-au luat apărarea învățătoarei. Am primit și un al treilea telefon de la un părinte care ne-a povestit ce s-a întâmplat la ședința cu părinții convocată de conducerea școlii pe 28 aprilie, la ora 18:00, la care a asistat: „Am avut joi o ședință cu părinții strict pe cazul articolului, ceea ce mi se pare un pic deplasat, și a făcut doamna un adevărat spectacol, presiuni asupra părintelui care a depus plângerile, o presiune de grup din partea părinților și am înțeles că urma o inițiativă de a vă contacta o parte din ei ca și sprijin pentru dascălul care e în cauză”.

Au luat inițiativă doar doi părinți până în momentul publicării acestui articol. Identitatea celor care ne-au contactat și a copiilor lor o păstrăm anonimă, pentru a-i proteja, la fel ca cea a părinților ai căror copii au fost ținta abuzurilor la clasa de la Școala „Romulus Guga” din Târgu Mureș.

„Sunt mulți părinți care sunt mulțumiți de doamna învățătoare”, ne-a spus mama unui copil, prima care a sunat. „Doamna nu trebuia să vorbească chiar așa, dar na…”, a continuat ea.

„Noi suntem foarte mulțumiți de doamna învățătoare, copilul nostru învață foarte bine, lui îi place foarte mult de doamna. (…) Vă zic sincer, eu sper ca copilul meu să mai aibă parte de ea și în clasa a IV-a”, ne-a mărturisit ea.

Femeia a revenit ulterior cu un telefon în care a dat semne că ar avea dubii privind comportamentul învățătoarei, însă pare că revine la final la mentalitatea inițială: „Mie îmi pare foarte rău de ce se întâmplă cu fetița, că are atacuri de panică, ea e o fetiță foarte sociabilă și veselă… războiul acesta nu face bine nici pentru clasă, nici pentru copiii noștri să fie acest mediu… o să se gândească că își pierd învățătoarea, ceea ce nu își doresc copiii… suntem așa… în mijlocul unui conflict.”

Bunica unui băiat dintr-o generație anterioară care a terminat școala primară cu învățătoarea Alexa ne-a contactat de asemenea. A oscilat și ea între păreri. La început ne-a spus: „Vă spun foarte sincer că pe noi ne-a deranjat foarte tare ce i s-a întâmplat doamnei învățătoare, nu considerăm că merita asta” sau „toată stima pentru doamna Alexa, o s-o respect în continuare, chiar dacă s-a întâmplat ce s-a întâmplat, pentru că suntem toți oameni și ar trebui să vedem unde este greșeala tuturor, nu să apărem public în Săptămâna Mare să dăm într-un om”.

Ea a mai spus: „dacă doamna are un comportament așa, sunt copiii problema, deci sunt copiii problema” și „mă doare și mă deranjează că se pune doar răul în față, nu scuz greșeala doamnei Alexa, dar vreau să vă spun că nu este chiar un om așa la care să-i tăiem capul”.

A avut apoi o declarație în alt ton: „Doamne ferește, nu încurajez comportamentul acesta, dacă aș fi avut o problemă de genul acesta, să știți că și eu aș fi luat atitudine.”

Spre final, a revenit la mesajul inițial și a dat un exemplu din spusele propriului nepot, care deja începuse să creadă că merită să fie „scuturat”: „Doamna Alexa nu a făcut diferență, când a trebuit să-l scuture, l-a scuturat și, spre surprinderea mea, un copil care era sensibil la treburi din astea a știut să facă diferența că da, atunci am greșit. Când am fost la școală să-l iau mi-a zis – eu nu știu cum ne mai suportă doamna învățătoare la cât suntem de răi.”

Mamă: „Copilul meu susține că nu strigă chiar așa de tare doamna învățătoare, că îi ceartă, dar că nu strigă toată ora”

Mai jos, apelul primului părinte către Edupedu, din ziua de vineri 29 aprilie, mama unui copil înscris în clasa a III-a la învățătoarea Alexa Mariana:

„Copilul meu este foarte mulțumit de doamna învățătoare, el susține că nu strigă chiar așa de tare, i-am arătat și acele înregistrări și zice că crede că sunt foarte aproape, că nu strigă așa de tare doamna învățătoare, că îi ceartă, dar că nu strigă toată ora”.

„Am vorbit și cu doamna învățătoare, mi-a spus că-și cere scuze pentru că nu trebuia să vorbească așa și ea știe că a greșit”.

„Eu nu zic despre alții, eu zic despre copilul meu, el nici nu vrea să lipsească de la școală. (…) Nici când e vacanță nu vrea să lipsească de la școală”.

„Sunt mulți părinți care sunt mulțumiți de doamna învățătoare”.

„Doamna nu trebuia să vorbească chiar așa, dar na…”

„Eu nu cred că fetița aceea este așa de speriată… copilul meu îmi spune altceva. (…) Tot timpul când își corectează temele, ea (fata agresată) merge cu caietul lângă doamna învățătoare, de ce merge lângă ea dacă îi este frică?… Asta zic, e ceva mai mult la mijloc.”

„Noi suntem foarte mulțumiți de doamna învățătoare, copilul nostru învață foarte bine, lui îi place foarte mult de doamna. (…) Vă zic sincer, eu sper ca copilul meu să mai aibă parte de ea și în clasa a IV-a”.

Al doilea apel, din partea unei bunici care a avut nepotul în clasa învățătoarei Alexa până la finalul ciclului primar: „Pe noi ne-a deranjat foarte tare ce i s-a întâmplat doamnei învățătoare, nu considerăm că merita asta”

„Sunt bunica unui copil care a fost elevul doamnei învățătoare Mariana Alexa. Aș dori să-mi spun și eu punctul de vedere față de doamna învățătoare. Noi am avut o situație mai specială și copilul nostru nu are mamă, a fost foarte sensibil pentru că a trecut printr-un accident de mașină și, spre surprinderea noastră pentru că era foarte reticent la persoane străine, s-a atașat foarte repede de doamna Mariana Alexa. Ne-am dus 4 ani de zile și l-am așteptat zi de zi la ușa clasei și am auzit ce se întâmplă de multe ori în clasă. Nu pot să spun să spun că nu trebuia să ridice doamna învățătoare tonul pentru că copiii sunt foarte gălăgioși, nu ascultă, dar niciodată nu am auzit de genul ce am citit și într-adevăr ce am auzit pe înregistrare. Vă spun foarte sincer că pe noi ne-a deranjat foarte tare ce i s-a întâmplat doameni învățătoare, nu considerăm că merita asta. (…)

Nu spun că este bine unde s-a ajuns sau ce se aude pe înregistrare, dar eu cred că acolo este un cumul de factori care a dus la stresul la care a fost supusă doamna învățătoare. (…) Totuși, are o vârstă și a ajuns să fie chiar blamată și pusă la zid fără să fie ascultată și părerea altor mame care poate sunt mulțumiți de dânsa”.

„Vi se pare normal ca eu să-mi trimit copilul cu temele nefăcute în mod repetat la școală, fără să-l supraveghez, fără să știu ce face și pe urmă să vin să dau numai în învățătoare că sunt nemulțumită, ați auzit și dvs pe înregistrare că în mod frecvent cele două merg cu temele nefăcute…”

„Toată stima pentru doamna Alexa, o s-o respect în continuare chiar dacă s-a întâmplat ce s-a întâmplat pentru că suntem toți oameni și ar trebui să vedem unde este greșeala tuturor, nu să apărem public în săptămâna mare să dăm într-un om”.

„Îmi pare rău de părinții a căror copii sunt bine pentru că nu se poate spune că femeia asta a traumatizat generații întregi de copii”

„De la secretariat mi-a fost recomandată doamna Alexa și nu îmi pare rău, să știți, că nepoțelul meu a terminat la clasa dânsei. Deci dacă s-ar face o petiție online, vreau să vă spun că o susțin și îmi pare rău de părinții ai căror copii sunt bine pentru că nu se poate spune că femeia asta a traumatizat generații întregi de copii.”

„Dacă doamna are un comportament așa, sunt copiii problema, deci sunt copiii problema”.

„Mă doare și mă deranjează că se pune doar răul în față, nu scuz greșeala doamnei Alexa, dar vreau să vă spun că nu este chiar un om așa la care să-i tăiem capul”.

„L-am întrebat pe nepot dacă a văzut cazuri de agresiune la clasă și copilul nu mi-a relatat, plus că noi am avut o comunicare foarte bună pe toată perioada cât am fost la școală.”

„Doamne ferește, nu încurajez comportamentul acesta, dacă aș fi avut o problemă de genul acesta, să știți că și eu aș fi luat și eu atitudine.”

„Și pe nepot când a trebuit să-l scuture, l-a scuturat. El a știut să facă diferența, mi-a zis „eu nu știu cum ne mai suportă doamna învățătoare cât suntem de răi”

„Nu știu dacă numai doamna Alexa este de vină… se știe că mulți copii au anumite comportamente în clasă pentru că vin cu probleme de acasă și nu știu dacă și pe alea trebuie să le rezolve și doamna învățătoare sau să le dăm în cap numai la învățători și la profesori atâta timp cât noi trăim într-o societate în care sunt mulți părinți pe care prea puțin îi interesează acasă ce face copilul pentru școală, dar în momentul în care au o problemă, deja atunci a sărit gardul.”

„Noi ca familie am fost foarte mulțumiți de modul în care copilul nostru a fost tratat la școală (…) I-am zis că am o singură rugăminte, să nu se comporte în niciun fel diferențiat cu el, nu vreau să crească un copil că „eu sunt acela care a avut o traumă, o problemă sau nu am mamă”, vreau să fie tratat ca toți ceilalți copii și vreau să vă spun că așa a fost, doamna Alexa nu a făcut diferență, când a trebuit să-l scuture, l-a scuturat și, spre surprinderea mea, un copil care era sensibil la treburi din astea a știut să facă diferența că „da, atunci am greșit”, când am fost la școală să-l iau mi-a zis „eu nu știu cum ne mai suportă doamna învățătoare cât suntem de răi”. (…) De aia vreau să vă spun că depinde și de copil cum este învățat și de acasă, cum trebuie să ne respectăm profesorul, cum trebuie să învățăm, cum trebuie să ne comportăm”.

„Eu chiar nu aș vrea să o pierdem, îmi place foarte mult de doamna, a greșit, a recunoscut și ea că a greșit”

Prima mamă a revenit cu un apel mai târziu: „Eu chiar nu aș vrea să o pierdem, îmi place foarte mult de doamna, a greșit, a recunoscut și ea că a greșit, nu trebuia să vorbească așa cu fetița, acum nu știu… dacă nu ar mai fi războiul acesta… eu cred că nu ar fi trebuit să se ajungă așa departe, ar fi trebuit să discute doamnele împreună cu fetița, să încerce să rezolve problema. (…) Mie îmi pare foarte rău de ce se întâmplă cu fetița, că are atacuri de panică, ea e o fetiță foarte sociabilă și veselă… războiul acesta nu face bine nici pentru clasă, nici pentru copiii noștri să fie acest mediu… o să se gândească că își pierd învățătoarea, ceea ce nu își doresc copiii… suntem așa… în mijlocul unui conflict. (…) Să se pregătească și fetița la teme că am înțeles că e foarte în urmă… eu numai vreau să fie bine, să ne gândim la o excursie cu copiii să facem, nu să ne certăm în clasă, la ședințe…”

Al treilea părinte: „Învățătoarea a sugerat să vă sune… s-a exprimat cu mănuși… mie mi se pare foarte gravă situația, adică atitudinea ei”

Părintele unui copil din clasa învățătoarei a contactat Edupedu.ro și a declarat că joi seara a fost o ședință cu părinții clasei, pe tema articolului apărut pe edupedu.ro în care existau înregistrări cu învățătoarea umilind copiii: „Am avut ieri o ședință cu părinții strict pe cazul articolului, ceea ce mi se pare un pic deplasat și a făcut dânsa un adevărat spectacol, presiuni asupra părintelui care a depus plângerile, o presiune de grup din partea părinților și am înțeles că urma o inițiativă de a vă contacta o parte din ei ca și sprijin pentru dascălul care e în cauză. (…) Eu sunt printre părinții care nu sprijină învățătoarea pentru că și fata mea a trecut prin momente grele (…)

Nu mi s-a părut normal, am fost și eu la inspectorat la momentul respectiv, doamna s-a potolit vreo două luni, din ce mi s-a povestit, după care a revenit la ieșirile de dinainte… eu până nu am auzit înregistrările acelea nu am fost convins… venea fata plângând de la școală, la școală se abținea… ideea e că ieri la ședință a fost o tentativă de presiune de grup, exact din ce motiv nu știu, a părinților asupra femeii care a depus plângerea. (…)

Învățătoarea a sugerat să vă sune… s-a exprimat cu mănuși… mie mi se pare foarte gravă situația, adică atitudinea ei. (…) Revenind la elevi, în ultima perioadă nu se mai plânge, cred că s-a obișnuit, s-a adaptat, a văzut că așa e stilul, altă explicație nu găsesc. Eu la momentul respectiv am vrut să schimb școala copilului, dar nu o văd ca pe soluția cea mai bună pentru că se perpetuează aceeași treabă și nu ar trebui să treacă și alți copii prin ce trec elevii din clasa respectivă. (…)

În ședința de ieri am stat două ore și jumătate… a fost penibilă întâlnirea, nu asta trebuia dezbătut, mama fetei a plecat, au sărit toți părinții… efectiv au tăbărât verbal asupra ei ca și cum ar fi greșit ea sau că ar fi copilul problema. În umila mea opinie, nu există copil problemă, există părinți-problemă, din păcate, deci punctul meu de vedere coincide cu al acestei mame și îmi pare rău că nu am făcut-o eu acum un an jumate, dar cu părerile de rău nu ajungi nicăieri. (…) Deja sunt cam mulți părinți care și-au mutat copiii de la clasă. (…)

Copilul meu pur și simplu nu mai voia să meargă la școală, vorbea urât cu ea, striga la ea, tonul și limbajul nu erau adecvate. (…) Acuză un copil că alterează funcționarea grupului ca randament… nu poți să faci asta ca dascăl, nu toți copiii sunt la fel și rolul unui dascăl este să-i îndrume…”

Ce se aude pe înregistrările primite de Edupedu.ro de la mama care a depus sesizările și dovezile audio la instituțiile competente:

„Ce-i cu capul ăsta al tău, groapă de nisip, ce-i în capul tău, creier nu este nici într-un caz, nici într-un caz”.

„2 împărțit la 8! Tu, deșteaptă care ești! 2 împărțit la 8!? Așa se află jumătatea lui 8?! Le împarți pe 2 la 8, tu, tu, minte îngustă! Minte îngustă!”

„Ce-i cu capul tău, măi, (…) ce-i în capul ăla al tău, varză că învățătură nu-i, varză! Nu știu ce e în capul ăla al tău că minte nu ai deloc”.

„Mulțumită câtorva specimene de colegi care nu se străduiesc să învețe, dar sunt campioni la prostii și la bârfe și la povești, dar la învățat ferescă sfântul!”

„Uite ce specimente avem în clasă! Vedeți?! O …, o … [nume de copii – N.Red.] care nu-și fac temele oră de oră, zi de zi, zi de zi, zi de zi, nu-și fac temele ca lumea, uitați-vă și voi cum ne trag înapoi și stăm pe loc”.

„Ce să-ți zic, măi, copile, ce să-ți zic? Care-i prima întrebare, că deja m-am lămurit cu tine! (…) Doamne, dă-mi răbdare! Doamne, unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean, și (…)”.

„Bun, la școală specială pentru ăștia care nu învață, eu nu o să mă mai… cu ei, este școală specială pentru copiii care nu învață sau nu pot să învețe, dragă, și este loc suficient și pentru voi, n-am ce să vă fac”.

Citește și:
„Psihologul ne-a recomandat să o mutăm de urgență” – mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal pe elevi
Mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal: Îi trata așa pe cei din familii cu probleme sau care nu se descurcau la fel de bine la învățătură / Fata mea venea mereu mai nervoasă de la școală și începuse să strige la surorile ei
„O învățătoare din Târgu Mureș, către elevii ei de clasa a III-a: „Ce-i în capul ăsta al tău, groapă de nisip? Creier în niciun caz”, „minte îngustă!”, „unul mai bătut în cap ca altul, și moldovean și…”, Un părinte a făcut multiple sesizări la autorități, fără niciun rezultat: Fata mea merge la psiholog. A lovit-o cu cartea în cap, a luat-o de maxilar, a bruscat-o din bancă”
Exit mobile version