Daniel David: Pot să fie și comasări „proaste”. Nu Ministerul le face / Dacă primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm

Foto: Gov.ro

Ministrul Educației Daniel David a recunoscut că pot fi și comasări „proaste”, dar a subliniat că nu Ministerul Educației este responsabil, ci inspectoratul școlar și autoritățile locale. „Dacă primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm, ca să spunem așa, acele reorganizări”, a spus David la Antena 3.  

Ministrul Daniel David a spus că pot fi și comasări „proaste”, în contextul în care au apărut în spațiul public situații punctuale aparte: de exemplu, Liceul Tehnologic din Țăndărei, Ialomița, care se va comasa cu o școală gimnazială fără personalitate juridică și cu un liceu neacreditabil pe învățământul profesional.  

Daniel David a subliniat că „autoritățile locale știu ce au acolo, câte clădiri au copii, nu ministrul știe toate aceste lucruri”.

Redăm răspunsul integral

Antena 3: Dacă un liceu care își pierde personalitatea juridică e la Țăndărei și cel cu care se comasează e la marginea Sloboziei…

Daniel David, ministrul Educației: Comasările, dacă s-au făcut așa, repet, pot să fie comasări proaste. Lumea trebuie să știe că nu Ministerul le face. Ca să înțelegeți mecanismul, că toată lumea vine și întreabă ministrul. De ce școala X s-a comasat cu.. Dacă autoritățile locale, adică primarul s-a pus de acord cu inspectoratul județean, noi doar validăm, ca să spunem așa, acele reorganizari. 

Autoritățile locale știu ce au acolo, câte clădiri au copii, nu ministrul știe toate aceste lucruri și atenție, chiar dacă s-au făcut aceste reorganizări de unități școlare, am avut grijă, apropo de ce a spus că procentul să ne uităm și la procentul mic, am avut grijă ca să rămână reglementarea ca fiecare unitate teritorială administrativă mă gândesc la cele mai mici, la comună, fiecare comună să rămână comunitate școlară cu personalitate juridică, chiar dacă are sub numărul stabilit prin lege, sub numărul limită stabilit prin lege”.

Informații de context

Amintim, 507 unități școlare care aveau până acum personalitate juridică devin structuri arondate altor unități, în cadrul procesului de reorganizare a rețelei școlare declanșat de Ministerul Educației și Cercetării în urma Legii Bolojan, anunță ministerul într-un comunicat de presă transmis joi, 14 august. Acesta precizează că este vorba despre 8,1% din totalul de unități cu personalitate juridică existente.

Personalul didactic și auxiliar, precum și părinții elevilor care învață la Liceul Tehnologic Țăndărei, județul Ialomița, se opun reorganizării unității de învățământ „prin scindarea nivelurilor de învățământ și redistribuirea lor către alte două unități”, una fără personalitate juridică și alta care nu poate obține acreditare pentru învățământul profesional.

Într-un memoriu adresat unei serii de instituții, printre care Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii, semnatarii atrag atenția cu privire la efectele negative ale acestei măsuri și solicită stoparea oricărui demers de acest fel și deblocarea posturilor titularizabile pentru ciclul primar, care au fost blocate în ședințele de repartizare ale Inspectoratului Școlar Județean.

Memoriul, semnat de 81 de cadre didactice și auxiliare și părinți, se adresează Primăriei și Consiliului Local al orașului, Inspectoratului Școlar Ialomița, Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Muncii, FSFLI Ialomița, Asociației Partida Romilor „Pro Europa” și Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.

La liceul din Țăndărei, Ialomița, sunt înscriși aproximativ 450 de elevi, dintre care 200 de elevi sunt de etnie romă, iar 16 au cerințe educaționale speciale (CES), se arată în documentul publicat de unitatea de învățământ.

Acești elevi ar urma să fie mutați la două școli din oraș: Școala Gimnazială „Spriu Haret”, care nu dispune de personalitate juridică, și Liceul Teoretic „Paul Georgescu”, neacreditabil pe învățământul profesional.

Citește și:
507 școli își pierd statutul de unități cu personalitate juridică și devin structuri arondate altor unități în reorganizarea declanșată de Minister / MEC: Este vorba despre 8% din totalul unităților cu personalitate juridică existente
Liceul Tehnologic din Țăndărei, Ialomița, se opune comasării cu o școală gimnazială fără personalitate juridică și cu un liceu neacreditabil pe învățământul profesional – memoriu
Exit mobile version