Daniel Funeriu: Calitatea profesorului este adevărata problemă – dar și soluție – în educație

Daniel Funeriu

Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com

Manualele școlare nu reprezintă soluția la problemele din învățământ, fie ele curriculare sau de altă natură, spune fostul ministru al Educației Daniel Funeriu. Într-un interviu acordat publicației România literară, acesta spune că “ni s-a inoculat ideea că, odată schimbate manualele, s-a pus la punct ‘reforma curriculară’! Nimic mai fals: dacă ar fi așa, am traduce manualele din Finlanda și – hocus-pocus – am rezolva chestiunea”.

Adevărata problemă – dar și soluție – e calitatea profesorului. Degeaba ai curriculum și manuale bune și săli de clasă perfect dotate dacă profesorul îți livrează prost materia. E ca și cum ai comanda prânzul celui mai rafinat bucătar, dar băiatul care-l livrează îl scapă pe jos…, iar tu, în necunoștință de cauză, înjuri și schimbi bucătarul pentru gustul mizerabil al meniului. Nimic nu se va schimba a doua zi dacă ai parte de același ‘livreur’”, afirmă Funeriu, pentru România literară.

Fostul ministru, care în 2011 a promovat în Guvernul Boc Legea educației nr. 1/2011, declară că legea “prevedea un lucru esențial, distrus imediat după ce am plecat de la minister: formare și selecție de calitate pentru profesori și directori [înființarea unui masterat pedagogic pentru a deveni profesor și mutarea organizării concursurilor de angajare a profesorilor de la inspectorat la școală – n.red.], precum și răsplata lor pe măsura rezultatelor. Aici este cea mai mare crimă făcută de sindicate și de guvernele de după 2012”.

‘Fabricile’, care transformă inteligența copiilor în produs finit, adică școlile și universitățile, sunt prost gestionate de familia dictatorului: ministrul și partidul său. Așa că cele mai alese minți – copiii buni – înțelegând situația, fac tot ce pot pentru a pleca în străinătate. Directorii și principalii manageri sunt prea adesea mediocri care se dau bine cu „șeful“. Au adoptat tehnologii noi și performante (curriculum), au construit modern (multe universități și școli sunt bine dotate), dar în van, atâta timp cât inginerii și muncitorii (profesorii) nu sunt pregătiți să le utilizeze. Lumea are impresia falsă că e prost curriculum pentru că profesorii îl livrează prost”, susține Funeriu.

 

Exit mobile version