De vină pentru rezultatele de la Titularizare este clasa politică din ultimii 30 de ani, susține federația sindicală FSLI / “Majorarea salarială care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020 a fost ‘sărită’ și anul acesta”

Simion Hăncescu, liderul FSLI / Foto: INQUAM Photos - Marius Dumbrăveanu

“Rezultatele Examenului Național de Titularizare sunt eșecul clasei politice care a condus România în ultimii 30 de ani”, afirmă, într-un comunicat transmis Edupedu.ro, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Aceasta susține că “cine vrea să arunce vina doar pe profesori, nu face altceva decât să arunce praf în ochii opiniei publice”. Organizația enumeră cinci greșeli care, în opinia sa, au determinat situația actuală, iar printre acestea menționează salarizarea neatractivă, punct la care notează faptul că majorarea salarială programată inițial pentru anul trecut “a fost ‘sărită’ și anul acesta”.

“Ținând cont de modul cum sunt tratate cadrele didactice, dar mai ales de condițiile în care își desfășoară activitatea, am putea spune că majoritate fac performanță!”, se afirmă în comunicat, care insistă: “Reamintim opiniei publice și politicienilor că aceste rezultate slabe de la concursul de titularizare reprezintă, de fapt, evaluarea activității politicienilor acestei țări. Notele evaluează măsura în care politicienii s-au implicat pentru dezvoltarea României!”

FSLI face din nou aluzie la recentele declarații ale premierului Florin Cîțu, care a spus că nu vrea investiții în educație fără să existe rezultate:

FSLI enumeră o serie de “greșeli” comise de-a lungul anului care au dus la situația de la Titularizare, inclusiv faptul că “majorarea salarială care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020, a fost “sărită” și anul acesta”. Cele cinci greșeli:

“1. Salariile neatractive: “(…) Chiar și în aceste condiții de umilire salarială, majorarea salarială care ar fi trebuit să se acorde în anul 2020, a fost “sărită” și anul acesta și se pare că nu se află pe lista de priorități a actualei guvernări, nici pentru anul 2022, an în care ar trebui să se aplice integral Legea nr. 153/2017”

2. Neglijarea aproape totală de către învățământul superior a formării inițiale a cadrelor didactice (…).

3. Formarea continuă a cadrelor didactice a fost aproape formală, cele mai multe cursuri de formare fiind făcute pentru acumularea creditelor cerute de lege (…)

4. Umilirea cadrelor didactice, în diferite forme, de la critică neconstructivă în spațiul public, până la nepăsarea afișată de clasa politică față de problemele reale și grave ale acestora (…).

5. Birocrația excesivă a transformat cadrele didactice în scribi! (…)”

Exit mobile version