Directorul executiv al firmei de testare standardizată, unde peste 100.000 de elevi din 329 de școli vor susține teste la Română și Matematică peste 10 zile: Încercăm să ne purtăm exact ca la un cabinet medical în care ne purtăm frumos cu copiii

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com

Fiecare copil din școlile alese de ministerul Educației pentru a participa la proiectul pilot de testare standardizată la finalul acestei luni va susține două teste, a explicat Gabi Bartic directorul executiv al firmei de testare Brio, în cadrul dezbaterii Testarea Standardizată, întrebări și răspunsuri, organizată de Educațieprivată.ro. Ea subliniază că elevii nu trebuie să fie supuși unui stres: “Noi încercăm să reducem pe cât posibil anxietatea de testare și încercăm să ne purtăm exact ca la un cabinet medical în care ne purtăm frumos cu copiii, ei nu trebuie să aibă niciun stres în momentul acela”.

Elevii vor da câte 2 teste, în timpul orelor. Cei din clasele primare vor avea la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva subiectele, iar cei de gimnaziu și liceu, 60 de minute.

Vor fi teste grilă cu 4 răspunsuri prestabilite și 1 răspuns corect, iar elevii vor bifa doar rezultatul. “Nu este nimic stresant, ci doar un test de progres care poate modela intervenții ulterioare. Nu există culegeri din care să învețe înainte, dacă au parcurs materia anului pe care îl termină acum, cu siguranță sunt capabili să parcurgă testele.

Așa cum nu ar trebui să ne temem de analize medicale și nu trebuie să facem nimic, doar să ne prezentam, la fel trebuie să se întâmple și acum. Vom încerca să ne purtăm exact ca la un cabinet medical în care ne purtăm frumos cu copiii ei nu trebuie să aibă niciun stres în momentul acela trebuie să fie detașați și liniștiți că nu li se întâmpla absolut nimic,” spune Gabi Bartic, reprezentantul platformei pe care se vor da testele.

Interpretarea raportului individual, după testare

Reprezentantul platformei BRIO pe care elevii vor susține evaluarea standardizată, Gabi Bartic, explică ce înseamnă scorul pe care îl vor primi elevii, și dă și un exemplu:

“Raportul este unul care un scor de la 1-100, acest scor general este spart în microscoruri de competență pe toate competențele testate, pentru că de exemplu, un copil care are scor 87 general, nu înseamnă că are 87 pe toate competențele testate, așa că scorul va fi individual pe fiecare competență. 

La un copil de clasa a V-a, la un scor de 87 el va fi spart pe algebră, elemente de calcul, geometrie etc, până când epuizăm competențele și va fi și o estimare cât mai are de lucrat pentru a atinge pragul superior de competență. 

Scorul Brio este statistic, spune câți copii de aceeași generație sunt pe același nivel și câți sunt superiori. Un scor de 87 înseamnă că este mai bun decât 87% dintre copiii din România și mai slab decât 13% dintre copiii din România. Nu e o raportare de genul, mai ai 13 copii deasupra, ci este la fel cum sunt scorurile Cambridge, Toefl. Ce facem noi prin acest raport și scor, îl poziționăm pe copil între toti copii unei generații și știe că e în primii X la sută din țară, nu spune unde este ca nivel în clasă sau școală, și știe că mai este loc atât la sută pentru a crește. Este cel mai cinstit fel față de copil de a ne raporta la performanță.”

Elevii vor primi un raport de vreo 20 de pagini pentru clasele primare, mai lung pentru cele de gimnaziu și liceu, din care ei vor înțelege unde trebuie să lucreze și pentru profesor va fi același tip de raport, și un raport pentru școală.

Va fi și un un raport național pe care îl vom da ministerului cu rezultatele la nivel de țară”, a mai spus Gabi Bartic.

De precizat, ministerul Educației speră să extindă acest tip de evaluare în toată țara în următorii doi ani.

Rapoartele elevilor care participă la testarea standardizată „nu conțin datele copiilor”, dă asigurari Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației. 

Cum au fost alese școlile participante

După cum scria Edupedu.ro, în 13 mai, criteriile prin care au fost alese cele 329 de școli pentru pilotarea testelor standardizate au fost:

1. Un colegiu/liceu cu profil pedagogic.

2. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mare (municipiu).

3. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mic.

4. O unitate de învățământ liceal din mediul urban mic.

5. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mic.

6. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mare.

7. O unitate de învățământ liceal din mediul rural.

Foto: © MadhourseDreamstime.com // Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version