Testarea standardizată la Limba română și Matematică, organizată în 329 de școli, în perioada 30 mai – 10 iunie, nu este obligatorie pentru elevi. Ministrul Educației: Nu există sancțiuni pentru neparticiparea la testare

10.654 de vizualizări
Foto: gov.ro
Testarea standardizată anunțată săptămâna trecută de ministrul Educației, stabilită deja printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial, care ar urma să aibă loc în perioada 30 mai – 10 iunie, nu este obligatorie pentru elevi. Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, a declarat pentru Edupedu.ro că „nu exista sancțiuni pentru neparticiparea la testare”.

Edupedu.ro:Testarea standardizată în cele 329 de școli este obligatorie? Un elev poate spune „nu vreau să susțin” sau „nu îmi dă voie părintele”, de exemplu, și să nu susțină testarea?

Sorin Cîmpeanu: „Nu există sancțiuni pentru neparticiparea la testare, după cum nu există sancțiuni nici la Evaluările de la clasele II, IV, VI pentru neparticiparea la testare”.

Edupedu.ro: „Este același regim…”

Sorin Cîmpeanu: „Da.”

Edupedu.ro: „Deci nu este obligatorie”.

Acesta a precizat că testarea, pentru cei care participă, va avea loc în timpul orelor de curs, la Matematică – în timpul orelor de Matematică, și la Limba română – în timpul orelor de Limba română. Ministrul a mai precizat că itemii pe care elevii îi vor primi nu au mai fost folosiți niciodată în testările comerciale pe care platforma privată le vinde contra cost.

„La Limba română și Matematică vor fi itemi care nu au mai fost folosiți niciodată – m-am asigurat de lucrul acesta pentru că asta este la nivel de principiu”, a mai spus Sorin Cîmpeanu despre itemii (n.red. problemele și cerințele pe baza acestora) folosiți de platformă pentru testarea standardizată programată în 329 de școli din România.

Reamintim că săptămâna trecută, vineri seara, a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru care prevede “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”. Testarea se va face în „parteneriat” cu o companie privată, Brio, pe platforma pe care aceasta are la vânzare și teste școlare pe bază de abonament, pentru elevi, fără ca Ministerul Educației să încheie transparent un contract sau o procedură de achiziție publică pentru atribuirea la licitație a serviciului oferit.

Vezi aici lista cu cele 329 de școli alese de Ministerul Educației pentru pilotarea testării standardizată până la finalul anului școlar 2021-2022, pentru elevii tuturor claselor, cu excepția anilor terminali.

„În 329 de școli vor fi testați aproximativ 100 de mii de elevi, clasele I-VII și IX-XI, adaptat fiecărei clase, adaptat programei analitice, programei fiecărui an de studiu pentru fiecare disciplină: limba română, matematică. La liceu avem și istorie.”, a precizat Sorin Cîmpeanu marți seara la TVR.

Ministrul Cîmpeanu a mai anunțat că elevii de clasele I-VII vor susține testarea în perioada 30 mai-10 iunie, iar cei de clasele IX-XII, între 30 mai și 8 iunie: „În perioada 30 mai-10 iunie, vor fi administrate testele pentru clasele I și până la clasa a VII-a. În perioada 30 mai-8 iunie, vor fi administrate aceste teste la clasele a IX-a, a X-a și a XI-a. Începând cu perioada imediat următoare, este nevoie de susținere a competențelor pentru examenul de Bacalaureat. Sunt exceptați elevii claselor terminale, a VIII-a și a XII-a.”

„Testele sunt de 30 de minute pentru învățământul primar, dar pot fi rezolvate și într-un timp mai scurt, și de 60 de minute pentru învățământul gimnazial și liceu”, a menționat acesta.

Ministrul a mai spus că „rezultatele acestor teste nu vor rămâne pe platforma unei entități private, ci vor fi stocate pe serverele Ministerului Educației găzduite de către STS (Serviciul de Transmisiuni Speciale).”


4 comentarii
  1. In sfarsit o precizare utila! Eram pe punctul de a porni o nota de protest ca ma forteaza Ministerul sa in duc copilul sa fie testat si categorisit de “expertii” controversatei platforme Brio.

  2. Este nevoie de schimbari in sistemul de invatamant, dar nu facute in felul acesta.
    O dovada in plus a unei lipse de profesionalism si nu numai.
    De ce? Faci un parteneriat cu o societate privata, fara sa respecti toate prevederile legale sau fortand legea si in mod netransparent.
    Apoi ce seriozitate va exista din partea elevilor in abordarea acestor testari ce nu sunt obligatorii, iar nota obtinuta nu conteaza. Multi dintre ei nu se vor duce sau, daca se vor duce, vor trata superficial, doar pentru a bifa ceva. Ce relevanta au ?
    Dl Sorin Ion mai declara ca in functie de rezultate se vor scoate din programa acele continuturi in cazul carora itemii respectivi nu au avut rezolvari (vezi https://www.edupedu.ro/raportul-elevilor-care-participa-la-testarea-standardizata-nu-contine-datele-copilului-da-asigurari-sorin-ion-secretar-de-stat-in-ministerul-educatiei-acesta-mai-spune-ca-testele/) . Dragi elevi, va invit sa nu rezolvati prea mult ! In acest caz, dl Sorin Ion va scoate din programa o gramada de continuturi si veti fi nevoiti sa invatati mai putin, asa cum multi si aveti tendinta de a face.
    Il intreb pe dl Sorin Ion, scoatem din programa de matematica rezolvarea unei ecuatii de gradul doi, daca elevii nu vor rezolva itemii respectivi?
    Asa zisa aerisire a programei nu se face in modul acesta, ci in functie de ce iti propui sa contruiesti, ce cunostinte consideri ca sunt nenesare unui elev, ce abilitati, competente iti propui sa formezi si mai ales, la nivel macro, ce societate iti doresti sa constuiesti si cu cine.
    Dar ce asteptari sa ai de la cineva care vine cu o noua structura a anului scolar (poate fi buna), dar partea de evaluare o decide mai tarziu. Aceasta reforma ar fi trebuit realizata dupa un studiu atent (eventual un judet pilot ) pentru a observa care ar fi implicatiile pozitive sau negative.
    Ori, faptul ca intai adoptam ordinul cu noua structura si apoi mai discutam o luna-doua sau trei cum vom face evaluarea denota o lipsa de profesionalism si o improvizatie. Ambele aspecte reprezinta impreuna un intreg si ar fi trebuit gandite , elaborate si adoptate la pachet.
    Imi pun firesc intrebarea- ce urmarim ? Dorim o societate in care cei mai multi sa fie prosti si usor de manipulat, fara identitate nationala, analfabeti functional, iar cei putini (varfurile) sa plece in strainatate, dezgustati de ce se intampla in tara ?
    Dupa cum merg lucrurile, se pare ca da.

  3. Sa se revizuiască primesc, dar sa nu se schimbe nimic … dacă e ordin executați tot ce mișcă în front.

    ,,Nu veti păți nimic”, doar sancțiuni de imagine (oprobiul cancelariei) pt. cei ce vor boicota ideile marelui Cârpaci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Taxele de școlarizare în principalele țări de destinație pentru elevii și studenții români: Niciun ban la facultăți scandinave, peste 100.000 de franci la licee din Elveția

Taxele de școlarizare la liceele și universitățile din principalele țări preferate de elevii și studenții români care pleacă în străinătate variază considerabil, iar maximele pot depăși 100.000 de euro pentru…
Vezi articolul