DOCUMENT Fișa de feedback semestrial, în care elevii notează activitatea profesorilor de la 1 la 5, publicată de Ministerul Educației

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Fișa de feedback semestrial, în care elevii notează activitatea profesorilor pe o scală de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul privind afirmațiile cuprinse în documentul tipizat, a fost publicată de Ministerul Educației pe pagina de Facebook a instituției. Ministerul anunță că a fost finalizată metodologia pentru a colecta feedback-ul elevilor, fiind pregătit deja un ordin de ministru pentru publicarea în Monitorul Oficial. Vedeți în articol ce conține documentul, ce anume trebuie să noteze elevul în fișa de feedback despre profesor.

De remarcat că față de versiunea propusă anul trecut, în 2020, de către minister și respinsă de sindicate, potrivit surselor Edupedu.ro, fișa publicată acum este construită doar pe afirmații pozitive la adresa profesorilor, doar ultima făcând referire și la un comportament al elevului care l-ar putea pune pe profesor într-o lumină nefavorabilă, dar care ar putea, la fel de bine, să sublinieze dorința elevului de a-și impresiona profesorul, părinții și de a munci la acea disciplină. Forma inițială a fișei era sub formă de întrebări, nu de afirmații.

Mesajul Ministerului Educației, cel publicat lângă documentele amintite, este următorul:

„Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili.

Ministerul Educației a definitivat Metodologia prin care profesorilor li se dă posibilitatea de a consulta, în mod sistematic și constructiv, elevii, cu privire la modul în care aceștia percep beneficiile educației. Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte, să crească. Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale”.

Documentele publicate arată prima pagină a ordinului de ministru care aprobă metodologia de feedback și fișa de acordarea feedback-ului, cea pe care trebui să o completeze semestrial elevii.

Ce conține fișa:

Numele documentului: Fișă de feedback semestrial

Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteți invitați oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Documentul are două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, pe care elevii trebuie să le noteze, să le încadreze pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivați să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgerea materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Formularul include și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

„În acest semestru, am fost prezent:

Variantele de fișă de feedback și de metodologie discutate până la finalul anului trecut la minister și respinse de sindicate, au fost publicată de Edupedu.ro pe 20 aprilie. Forma fișei în 2020 era următoarea:

Dacă va fi publicat în următoarea perioadă în Monitorul Oficial, Ordinul privind feedback-ul elevilor va putea fi aplicat din anul școlar următor.

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version